[R5GTE]-6 verlaagd probleem?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mijn GTE is -6 verlaagd en nu staan de wielen erg schuin! Ik ben naar de Kwik fit geweest om hem te laten uitlijnen maar daar zeggen ze dat ze er nix mee kunnen zo! Ik heb nu speciale bouten besteld bij JL maar ik weet niet of het probleem zo is opgelost? Er zijn hier meer mensen met -6 verlaagde auto's, zouden de "speciale" bouten het probleem oplossen of weet iemand anders nog wat?
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kwik fit kan ook helemaal niet uitlijnen, rommelaars zijn het :( verder heb ik er nog nooit van gehoord overigens dat de wielen zo schreef gaan staan bij 60mm
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

JL had er wel eerder van gehoord de schokbrekers die eronder zijn gekomen zijn korter daardoor is het camber schuin gaan staan aan beide kanten en daardoor staan dus de wielen scheef :-* !
Clio 16v.....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar dat maakt toch niks uit voor het uitlijnen ??
GEwoon ergens anders naar toe gaan dus, ze kunnen nooit ZO schuin staan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar wat voor 'speciale bouten' zijn het nou dan, die je hebt besteld ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Martijn G (Turbo) schreef:Maar wat voor 'speciale bouten' zijn het nou dan, die je hebt besteld ??
Ik heb geen flauw idee (aparte bouten voor het camber had JL het over) toen de originele schokbrekers eronder zaten stonden ze er perfect onder! maar nu met kortere schokbrekers niet ze staan echt in de uiterste stand!
Clio 16v.....
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hoe schuin staan ze, en waarom is 't een probleem?
rev it like a rental
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het is op zich wel logisch natuurlijk, dat ze schuin gaan staan bij kortere schokbrekers, maar heeft de rest dan geen kortere sckokdempers voor -6 cm verlaging ?? Tjabel heeft toch ook -6 cm ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Is alleen maar goed, zo heb je meer grip in de bochten. Ik heb ook wat camber en dat rijdt heerlijk door de bochten. :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar teveel is weer erg voor de banden....inderdaad een beetje is niet erg.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kun je compenseren door hard door de bochten te gaan, het lukt mij tenminste wel om m'n banden helemaal vlak af te laten slijten. :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

:lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mijn auto gaat alle kanten op het is echt extreem! Weet verder niemand wat?
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Martijn G (Turbo) schreef:Het is op zich wel logisch natuurlijk, dat ze schuin gaan staan bij kortere schokbrekers, maar heeft de rest dan geen kortere sckokdempers voor -6 cm verlaging ?? Tjabel heeft toch ook -6 cm ??
Als het goed is wel anders zit de verlagingsveer er los tussen! dit was tenminste bij mij het geval!
Clio 16v.....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

naar een goed uitlijn bedrijf gaan en je in- en uitspoor op 0 laten zetten. mijn wielen stonden ook dik scheef, banden sleten ook enorm schuin af. in totaal had ik 2 cm uitspoor (12mm links en 8mm rechts).
Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, maar Vosje heeft het denk ik over 'camber' schuin en dus niet over uit en -inspoor...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat zeg ik, mijn wielen stonden ook zo schuin. laat eerst hier eens naar kijken voor je aan je camber gaat mutsen.

er zijn er meer die een aantal graden camber hebben en waarvan de banden gewoon recht op het wegdek staan.
Immer wieder die verdammte Holländer
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

-Ray- schreef:naar een goed uitlijn bedrijf gaan en je in- en uitspoor op 0 laten zetten. mijn wielen stonden ook dik scheef, banden sleten ook enorm schuin af. in totaal had ik 2 cm uitspoor (12mm links en 8mm rechts).
Iedereen heeft het over het camber (ik ook, maar dit is mij alleen verteld) maar dit zou het ook kunnen zijn! De wielen van mijn auto staan dus van onderen gezien naar buiten en van boven gezien naar binnen! en stuurt dus ruk als ik gas geef moet ik de hele tijd corrigeren nou heb ik al redelijk armspieren van mijn vorige GTE dus ik heb nu liever dat hij normaal stuurt!
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

-Ray- schreef:dat zeg ik, mijn wielen stonden ook zo schuin. laat eerst hier eens naar kijken voor je aan je camber gaat mutsen.

er zijn er meer die een aantal graden camber hebben en waarvan de banden gewoon recht op het wegdek staan.
Thx Ray! ik zal er maandag naar laten kijken! hopelijk komt het goed!
Clio 16v.....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zoek ff een goed bedrijf, geen kwikshit. bij mij heeft het ook enorm geholpen, na het uitlijnen was rechtsaf ook echt rechtsaf :)

en ik kwam er ook meteen achter dat er een fuseekogel ruim was, die daarvoor onder spanning had gestaan en je dus niet hoorde.
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Ik had een vergelijkbaar probleem, ook 6 cm verlaagd en ik ging met sturen alle kanten op totaal niet stabiel in de bochten en rechte lijn.
Moest constant corrigeren

Heb alles laten uitlijnen, het probleem werd minder maar was nog niet helemaal weg.

Nieuwe fusees eronder laten zetten en nieuwe wiellagers, probleem is nu opgelost.

Niet vergeten dat met -6 alles een stuk strakker stuurt en ook directer dus kleine probleempjes worden ineens veel duidelijker weergegeven.
Plaats reactie