[R5GTE]-6 verlaagd probleem?
Mijn GTE is -6 verlaagd en nu staan de wielen erg schuin! Ik ben naar de Kwik fit geweest om hem te laten uitlijnen maar daar zeggen ze dat ze er nix mee kunnen zo! Ik heb nu speciale bouten besteld bij JL maar ik weet niet of het probleem zo is opgelost? Er zijn hier meer mensen met -6 verlaagde auto's, zouden de "speciale" bouten het probleem oplossen of weet iemand anders nog wat?
Clio 16v.....
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Maar dat maakt toch niks uit voor het uitlijnen ??
GEwoon ergens anders naar toe gaan dus, ze kunnen nooit ZO schuin staan...
GEwoon ergens anders naar toe gaan dus, ze kunnen nooit ZO schuin staan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Maar wat voor 'speciale bouten' zijn het nou dan, die je hebt besteld ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik heb geen flauw idee (aparte bouten voor het camber had JL het over) toen de originele schokbrekers eronder zaten stonden ze er perfect onder! maar nu met kortere schokbrekers niet ze staan echt in de uiterste stand!Martijn G (Turbo) schreef:Maar wat voor 'speciale bouten' zijn het nou dan, die je hebt besteld ??
Clio 16v.....
-
- Über-Spammer
Het is op zich wel logisch natuurlijk, dat ze schuin gaan staan bij kortere schokbrekers, maar heeft de rest dan geen kortere sckokdempers voor -6 cm verlaging ?? Tjabel heeft toch ook -6 cm ??
-
- Über-Spammer
Maar teveel is weer erg voor de banden....inderdaad een beetje is niet erg.
-
- Über-Spammer

Als het goed is wel anders zit de verlagingsveer er los tussen! dit was tenminste bij mij het geval!Martijn G (Turbo) schreef:Het is op zich wel logisch natuurlijk, dat ze schuin gaan staan bij kortere schokbrekers, maar heeft de rest dan geen kortere sckokdempers voor -6 cm verlaging ?? Tjabel heeft toch ook -6 cm ??
Clio 16v.....
naar een goed uitlijn bedrijf gaan en je in- en uitspoor op 0 laten zetten. mijn wielen stonden ook dik scheef, banden sleten ook enorm schuin af. in totaal had ik 2 cm uitspoor (12mm links en 8mm rechts).
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
Ja, maar Vosje heeft het denk ik over 'camber' schuin en dus niet over uit en -inspoor...
dat zeg ik, mijn wielen stonden ook zo schuin. laat eerst hier eens naar kijken voor je aan je camber gaat mutsen.
er zijn er meer die een aantal graden camber hebben en waarvan de banden gewoon recht op het wegdek staan.
er zijn er meer die een aantal graden camber hebben en waarvan de banden gewoon recht op het wegdek staan.
Iedereen heeft het over het camber (ik ook, maar dit is mij alleen verteld) maar dit zou het ook kunnen zijn! De wielen van mijn auto staan dus van onderen gezien naar buiten en van boven gezien naar binnen! en stuurt dus ruk als ik gas geef moet ik de hele tijd corrigeren nou heb ik al redelijk armspieren van mijn vorige GTE dus ik heb nu liever dat hij normaal stuurt!-Ray- schreef:naar een goed uitlijn bedrijf gaan en je in- en uitspoor op 0 laten zetten. mijn wielen stonden ook dik scheef, banden sleten ook enorm schuin af. in totaal had ik 2 cm uitspoor (12mm links en 8mm rechts).
Clio 16v.....
Thx Ray! ik zal er maandag naar laten kijken! hopelijk komt het goed!-Ray- schreef:dat zeg ik, mijn wielen stonden ook zo schuin. laat eerst hier eens naar kijken voor je aan je camber gaat mutsen.
Clio 16v.....
zoek ff een goed bedrijf, geen kwikshit. bij mij heeft het ook enorm geholpen, na het uitlijnen was rechtsaf ook echt rechtsaf 
en ik kwam er ook meteen achter dat er een fuseekogel ruim was, die daarvoor onder spanning had gestaan en je dus niet hoorde.

en ik kwam er ook meteen achter dat er een fuseekogel ruim was, die daarvoor onder spanning had gestaan en je dus niet hoorde.
Ik had een vergelijkbaar probleem, ook 6 cm verlaagd en ik ging met sturen alle kanten op totaal niet stabiel in de bochten en rechte lijn.
Moest constant corrigeren
Heb alles laten uitlijnen, het probleem werd minder maar was nog niet helemaal weg.
Nieuwe fusees eronder laten zetten en nieuwe wiellagers, probleem is nu opgelost.
Niet vergeten dat met -6 alles een stuk strakker stuurt en ook directer dus kleine probleempjes worden ineens veel duidelijker weergegeven.
Moest constant corrigeren
Heb alles laten uitlijnen, het probleem werd minder maar was nog niet helemaal weg.
Nieuwe fusees eronder laten zetten en nieuwe wiellagers, probleem is nu opgelost.
Niet vergeten dat met -6 alles een stuk strakker stuurt en ook directer dus kleine probleempjes worden ineens veel duidelijker weergegeven.