Tja...
Zo te zien is t al weer een tijdje geleden.
Ik sta alweer op pagina 2.
"wie 't langzame niet eert, is 't snelle niet weert", zullen we maar zeggen.
Zondag een andere kabelboom en de laatste twee (kachel)slangen opgehaald.
Altijd leuk om weer even een aantal Gt's bij elkaar te zien.(wat een wagenpark heeft die Jeroen...
rijdend.....
dat wil ik ook weer.
Dus in de weer gegaan met de voorste kabelboom in de gt.
Opzich niet heel erg ingewikkeld.
Maar 1 ding vond ik toch behooorlijk klote.
De aansluiting op de startmotor.
Ik weet niet wie hem kent.
Maar de eerste keer dat ik hem ontmoette vond ik hem een irritante klootzak.
Is leuk man.
Ze hebben dus zo'n plastic-bescherm-buisje met twee draden.
De eerste heeft een klein aansluitingkie.
En de tweede heeft een vrij-grote-niet-buigende-metalen-ringvormige-aansluiting-waar-ook-nog-eens-een-knik-in-zit.
Deze twee aansluiting bevinden zich achterop de startmotor.
Hitteschildje was er zo af(1boutje),en is NODIG aan vervanging toe.
Is gewoon te zielig om nog te redden met alu-tape.
(misschien een mooi verchroomd schildje voor mn verjaardag???

)
Oke even pielen om de moer van de achterkant(passagierskant) los te draaien.(beetje verwennen met wat kruipolie...)
En daar haal je dan twee dikke draden vandaan.
1 gaat direct naar de accu.
En de ander is de tweede die hierboven beschreven staat.
Even ter verduidelijking.
Het eind van die "tak" van de boom zit dus bij je startmotor. ongeveer in het midden van de motorruimte achterop je blok, aan de raamzijde dus.
En het begin zit bij je linkervoorscherm in de buurt van je koplamp.
En de weg hiertussen is er een van vele bochten, verassingen en irritaties.
waarom?
Omdat je die twee kabels inclusief omhulsel vanachter de startmotor, door een gat moet trekken waardoor die te grote aansluiting(MET knik) tussen blok en startmotor blijft steken en zelfs goed vast komt te zitten.
Dus dan ga je, zo ver mogelijk over de auto hangend als fysiek voor mij mogelijk is, lopen prutten en pielen met je vingers (Thank you god for blessing me with slim an nimble ones!).
Maar om die aansluiting eronderuit te pielen moest ik werkelijk mn arm in posities buigen die ik zo'n beest met 8 armen op Discovery weleens zie maken.
Maar goed dan is dat gelukt en gaat de reis verder door een fraai geproduceerd stukje "tunnel" dat ons onder, de turbo en over de bak door, naar de uiteindelijke eindbestemming zal leiden vlak naast het blok aan de voorkant.
Zoals ik zei: dit gootje is goed gemaakt.
Beschermd het mooi tegen de hitte van de turbo er vlak boven.
Maar is natuurlijk minder geschikt om die takke "tak" doorheen te halen.
Dus ik dacht: loshalen dat ding.
't Fraaie ding zat immers enkel met 1 bout vast op de bak.
Droaien, droaien, droaien deed het roestige boutje...
Maar los kwam-ie nie.
Nog maer droai'n en droai'n...
"ech nie" zei die.
Goed. jij wint.
Uiteindelijk heb je immers het gevecht verloren maar de oorlog gewonnen en heb je de "tak", samen met de rest van de reeds losgehaalde boom, in je klauwen.
Langs je hand gedrapeerd als een deel van de ingewanden van het zojuist geopereerde "beest".
Goed hij is eruit.
En nu mag de andere er weer op dezelfde plek terug in.
.........
Dat ging uiteindelijk best goed.
gelukkig.
Even alles aansluiten.(behalve dan de "breekschakelaar"(?) aangezien het de boom van een blue-sport is)
Et voila.
weer knappe draadjes in mn 5ie.
Ik heb slechts 1 vraag over de aansluitingen.
Op het spruitstuk(carbvoet)zitten twee aansluitingen.
Which is which??
Ik heb (zeg ik nu effe uit mn niet al te actief hoofd)een blauwe en een zwarte(?).
Oh ja en nog even dit:
Wie heeft er misschien nog een goed-heel-en-bruikbaar-starter-hitteschildje voor me liggen?
PNOTK.
Morgen de rest van de vanwege-het-ruimtegebrek-tijdelijk-weer-losgehaalde-onderdelen terugzetten, koelsysteem vullen en dan mbv een 'Bolt of lightning' het geheel weer tot leven proberen te wekken.
Ich bin gespannt!
Hopelijk krijg ik de spiral weer aan 't droai'n.
To Be Continued...
EDIT!: GOD ALLEMACHTIG WAT EEN KO-LERE GROTE LAP TEXT!!! sorry mensen...
