ja.
Immer wieder die verdammte Holländer
stijver in de bochten.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb een klant met een Astra G (ja, ik weet het, nu lok ik de reacties zelf uitBen schreef:merk je daar nu echt wat van tijdens het rijden?





-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
- Locatie: Venray
Ik heb nog nooit met zo'n veerpootbrug gereden. Maar ik hoor van iedereen dat ie daardoor directer stuurt en dat hij bij snel accelereren iets stabieler blijft. Krijg je hierdoor ook sneller/makkelijker overstuur? lijkt mij tenminste....bruno @af schreef:Ik heb een klant met een Astra G (ja, ik weet het, nu lok ik de reacties zelf uitBen schreef:merk je daar nu echt wat van tijdens het rijden?) waarop we een veerpootbruggenset (voor boven, voor onder, achter boven) gemonteerd hadden, de eerste bocht (het klaverblad bij ons in Sint-Niklaas) die hij 'serieus' nam ging hij de vangrails opzoeken ... wegens "ander rijgedrag" zoals hij het zelf zo mooi omschreef
![]()
![]()
Het verandert dus idd wel iets
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
veerpootbrug zorgt voor meer stijfheid, meer stijfheid zonder verdere aanpassingen geeft bij gelijk stuurgedrag meer onderstuur.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Precies 
Ik vind dat de auto veel lekkerder reageerd op de dingen die jij met de auto doet.
Ook kan je wat meer driften in de bochten.
nu nog een achterbrug en je bent zowel voor als achter een stuk stijver.
Het laatste is dan een volledige of halve rolkooi met platen in de auto gelast en de rolkooi bevestig met 3a4tal sterke bouten/moeren... en ringen.
conclusie: je krijgt een kart idee
en gaat als een jekko door de bochten.

Ik vind dat de auto veel lekkerder reageerd op de dingen die jij met de auto doet.
Ook kan je wat meer driften in de bochten.

nu nog een achterbrug en je bent zowel voor als achter een stuk stijver.
Het laatste is dan een volledige of halve rolkooi met platen in de auto gelast en de rolkooi bevestig met 3a4tal sterke bouten/moeren... en ringen.
conclusie: je krijgt een kart idee

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Tegen de zijkanten van de veerpoten zover ik weet...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
- Locatie: Venray
eeeeh "Meer stijfheid geeft bij geen verdere aanpassingen meer onderstuur" en "Ook kan je wat meer driften in de bochten" mmmm, wat is t nou?Maik (WOOFER) schreef:Precies
Ik vind dat de auto veel lekkerder reageerd op de dingen die jij met de auto doet.
Ook kan je wat meer driften in de bochten.
nu nog een achterbrug en je bent zowel voor als achter een stuk stijver.
Het laatste is dan een volledige of halve rolkooi met platen in de auto gelast en de rolkooi bevestig met 3a4tal sterke bouten/moeren... en ringen.
conclusie: je krijgt een kart ideeen gaat als een jekko door de bochten.
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
###16vee oléé oléé!!!###
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Neeee , net erachterJasper clio 16v schreef:over je achterbank dus ?Martijn G (Turbo) schreef:Tegen de zijkanten van de veerpoten zover ik weet...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
OOW, sorry, ik heb het fout !! Ik was even in de war met iets anders
Let maar niet op mij ....

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja maar, ik weet momenteel echt even niet meer hoe die veerpootbrug precies zit...ik begin aan mezelf te twijfelen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus toch....is bij een GTT toch ook zo ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zat even tussen die twee te twijfelen, maar ze hebben het dus allebei !! Maar goed, back ontopic !! 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Onderstuur, maar dat is te compenseren als je een auto bewust wat laat driften. De veerpootbrug geeft iets meer controle daarbij.Johnny_r82 schreef: eeeeh "Meer stijfheid geeft bij geen verdere aanpassingen meer onderstuur" en "Ook kan je wat meer driften in de bochten" mmmm, wat is t nou?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Abel schreef:ik denk niet dat eem clio en een gtt veerpoten achter heeft
Maar wel wielkasten!!!en daar tussen zit die stang gemonteerd
whatever

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Idee is hetzelfde 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Heeft iemand ervaring met een veerpootbrug cq stabilisatorstang aan de achterzijde?Tom schreef:hij zit in je kofferbak en ligt dan tussen je veerpoten in op een hoogte van een paar centimeter van je tapijt
Ik ben namelijk wel benieuwd wat voor effect dit precies heeft. (vooral op clio/williams)
Ben benieuwd...........
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Voor heb ik er al 1!Tom schreef:hij zal wat minder torderen. Ik zou eerder voor voor gaan. Op een 5je werkt het iig prima op de willi heb ik er (nog) geen

Ik ben nu op zoek naar iets wat het uitbreken van de achterant kan verminderen! Ik heb er namelijk geen zin in als de achterkant een keer van de weg afraakt!

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Me2! Met een Express lijkt het me wat lastig, een veerpootbrug achter aangezien er geen veren zitten, maar die bak breekt nogal snel uit, en zeker omdat het zwaartepunt wat hoog ligt. Voor heb ik al, rijdt best wel lekker moet ik zeggen.Donleben schreef:Voor heb ik er al 1!Tom schreef:hij zal wat minder torderen. Ik zou eerder voor voor gaan. Op een 5je werkt het iig prima op de willi heb ik er (nog) geen![]()
Ik ben nu op zoek naar iets wat het uitbreken van de achterant kan verminderen! Ik heb er namelijk geen zin in als de achterkant een keer van de weg afraakt!