Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

merk je daar nu echt wat van tijdens het rijden?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ja.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ja.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

:D

stugger?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

stijver in de bochten.
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Doe ff een search naar veerpootbrug, in verschillende topics is dit al eens behandeld / uitgelegd. :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

je merkt het zelfs heel erg goed :D
Laatst gewijzigd door Christian op zo 30 mar 2003 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ben schreef:merk je daar nu echt wat van tijdens het rijden?
Ik heb een klant met een Astra G (ja, ik weet het, nu lok ik de reacties zelf uit :lol: ) waarop we een veerpootbruggenset (voor boven, voor onder, achter boven) gemonteerd hadden, de eerste bocht (het klaverblad bij ons in Sint-Niklaas) die hij 'serieus' nam ging hij de vangrails opzoeken ... wegens "ander rijgedrag" zoals hij het zelf zo mooi omschreef :lol: :D :p Het verandert dus idd wel iets >-)
Johnny_r82
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
Locatie: Venray

bruno @af schreef:
Ben schreef:merk je daar nu echt wat van tijdens het rijden?
Ik heb een klant met een Astra G (ja, ik weet het, nu lok ik de reacties zelf uit :lol: ) waarop we een veerpootbruggenset (voor boven, voor onder, achter boven) gemonteerd hadden, de eerste bocht (het klaverblad bij ons in Sint-Niklaas) die hij 'serieus' nam ging hij de vangrails opzoeken ... wegens "ander rijgedrag" zoals hij het zelf zo mooi omschreef :lol: :D :p Het verandert dus idd wel iets >-)
Ik heb nog nooit met zo'n veerpootbrug gereden. Maar ik hoor van iedereen dat ie daardoor directer stuurt en dat hij bij snel accelereren iets stabieler blijft. Krijg je hierdoor ook sneller/makkelijker overstuur? lijkt mij tenminste....
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

veerpootbrug zorgt voor meer stijfheid, meer stijfheid zonder verdere aanpassingen geeft bij gelijk stuurgedrag meer onderstuur.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Precies :)

Ik vind dat de auto veel lekkerder reageerd op de dingen die jij met de auto doet.
Ook kan je wat meer driften in de bochten. :)

nu nog een achterbrug en je bent zowel voor als achter een stuk stijver.

Het laatste is dan een volledige of halve rolkooi met platen in de auto gelast en de rolkooi bevestig met 3a4tal sterke bouten/moeren... en ringen.

conclusie: je krijgt een kart idee :) en gaat als een jekko door de bochten.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

waar wond de achter stab bij een clio 16V op gemonteerd? weet iemand dat
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tegen de zijkanten van de veerpoten zover ik weet...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Johnny_r82
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 7:51
Locatie: Venray

Maik (WOOFER) schreef:Precies :)

Ik vind dat de auto veel lekkerder reageerd op de dingen die jij met de auto doet.
Ook kan je wat meer driften in de bochten. :)

nu nog een achterbrug en je bent zowel voor als achter een stuk stijver.

Het laatste is dan een volledige of halve rolkooi met platen in de auto gelast en de rolkooi bevestig met 3a4tal sterke bouten/moeren... en ringen.

conclusie: je krijgt een kart idee :) en gaat als een jekko door de bochten.
eeeeh "Meer stijfheid geeft bij geen verdere aanpassingen meer onderstuur" en "Ook kan je wat meer driften in de bochten" mmmm, wat is t nou?
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Martijn G (Turbo) schreef:Tegen de zijkanten van de veerpoten zover ik weet...
over je achterbank dus ? :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

haha ja nee heeft iemand een foto waar die het beste kan komen?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jasper clio 16v schreef:
Martijn G (Turbo) schreef:Tegen de zijkanten van de veerpoten zover ik weet...
over je achterbank dus ? :)
Neeee , net erachter :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heb jij wel eens veerpoten boven je achterbank uit zien komen dan :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

OOW, sorry, ik heb het fout !! Ik was even in de war met iets anders :p Let maar niet op mij ....
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die opm van Jasper was een beetje vaag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja maar, ik weet momenteel echt even niet meer hoe die veerpootbrug precies zit...ik begin aan mezelf te twijfelen :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hij zit in je kofferbak en ligt dan tussen je veerpoten in op een hoogte van een paar centimeter van je tapijt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dus toch....is bij een GTT toch ook zo ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zat even tussen die twee te twijfelen, maar ze hebben het dus allebei !! Maar goed, back ontopic !! :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk niet dat eem clio en een gtt veerpoten achter heeft :D

Maar wel wielkasten!!! :wink: en daar tussen zit die stang gemonteerd
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Johnny_r82 schreef: eeeeh "Meer stijfheid geeft bij geen verdere aanpassingen meer onderstuur" en "Ook kan je wat meer driften in de bochten" mmmm, wat is t nou?
Onderstuur, maar dat is te compenseren als je een auto bewust wat laat driften. De veerpootbrug geeft iets meer controle daarbij.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Abel schreef:ik denk niet dat eem clio en een gtt veerpoten achter heeft :D

Maar wel wielkasten!!! :wink: en daar tussen zit die stang gemonteerd

whatever :p , we maakte er een beetje een zooitje van
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Idee is hetzelfde :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Tom schreef:hij zit in je kofferbak en ligt dan tussen je veerpoten in op een hoogte van een paar centimeter van je tapijt
Heeft iemand ervaring met een veerpootbrug cq stabilisatorstang aan de achterzijde?

Ik ben namelijk wel benieuwd wat voor effect dit precies heeft. (vooral op clio/williams)

Ben benieuwd...........
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hij zal wat minder torderen. Ik zou eerder voor voor gaan. Op een 5je werkt het iig prima op de willi heb ik er (nog) geen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Tom schreef:hij zal wat minder torderen. Ik zou eerder voor voor gaan. Op een 5je werkt het iig prima op de willi heb ik er (nog) geen
Voor heb ik er al 1! :)

Ik ben nu op zoek naar iets wat het uitbreken van de achterant kan verminderen! Ik heb er namelijk geen zin in als de achterkant een keer van de weg afraakt! |:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de mijne heeft ook al twee een flinke stap gemaakt met de achterkant op een natte rotonde :@
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Donleben schreef:
Tom schreef:hij zal wat minder torderen. Ik zou eerder voor voor gaan. Op een 5je werkt het iig prima op de willi heb ik er (nog) geen
Voor heb ik er al 1! :)

Ik ben nu op zoek naar iets wat het uitbreken van de achterant kan verminderen! Ik heb er namelijk geen zin in als de achterkant een keer van de weg afraakt! |:
Me2! Met een Express lijkt het me wat lastig, een veerpootbrug achter aangezien er geen veren zitten, maar die bak breekt nogal snel uit, en zeker omdat het zwaartepunt wat hoog ligt. Voor heb ik al, rijdt best wel lekker moet ik zeggen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

duh......een 5 en een clio hebben ook geen veren achter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie