ACT: Clio Williams Deel 1
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
maar denk niet dat dat makkelijk zou zijn. Misschien verkoop ik ze wel en koop ik van die BMW Alpine- achtige velgen. vind ik altijd wel erg strak. zal ook wel een paar centjes kosten, maar ja daar heb je dan ook wel wat vor.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ploegah schreef: Is het waard, alhoewel je deels ook voor de exclusiviteit betaald.
Williams is gewoon sneller en beter met het bochtenwerk. Ik had een achterberg 16v'tje maar tegen een ge-menno-chipped williams kon ik het shaken.


Eerst maar een kijken met die bevriende monteur van je,,en natuurlijk kijken of er een F7R blok inligt+of ern een andere bak onder hangt..Zoniet zou ik gewoon lekker op zoek gaan naar een adere,,Hoe mooi die ook is .Want als die vent de hele tijd zegt van ja het is een williams enzo.en later blijkt dat het niet zo is ,zou ik me flink GEFLEST
voelen..

-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Zal die Veban dan maar eens bellen als ik de auto koop. lees een hoop positieve verhalen over het bedrijf.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
ja inderdaad het moet een williams motor zijn anders koop ik hem al helemaal niet voor boven de 2500 euro.
Heeft de 16v bak wel dezelfde verhoudingen als de williams bak.
Heeft de 16v bak wel dezelfde verhoudingen als de williams bak.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
weet je die van de 16v ook?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb onder tussen het hele topic ff doorgelezen en dit viel mij op.
op kenteken staat 990 kg dus automatisch een 16v
een williams weegt als ik me niet vergis 982 kg? tom help ff.
en verder de motorkap hoeft geen schade gehad te hebben. vanaf 1992 is het nieuwe logo er op gekomen.
Verder niets geks tegen gekomen. succes met de koop en laat je niet gek maken.
Gr.Frits
edit: remus uitlaat volgens advertentie maar in het echt een devil????
op kenteken staat 990 kg dus automatisch een 16v
een williams weegt als ik me niet vergis 982 kg? tom help ff.
en verder de motorkap hoeft geen schade gehad te hebben. vanaf 1992 is het nieuwe logo er op gekomen.
Verder niets geks tegen gekomen. succes met de koop en laat je niet gek maken.
Gr.Frits
edit: remus uitlaat volgens advertentie maar in het echt een devil????
Laatst gewijzigd door Gerald op wo 2 apr 2003 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
nee juist niet volgens mij. tom en rob hebben het er hier overgehad tijdens een van de laatste fno-meetings maar ik weet het niet meer zeker.F 16Valve schreef:williams weegt meer als 16V
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Ik heb effe ingezoomd op de foto van de achterkant van de auto en het is inderdaad volgens mij een Devil, de sticker die erop zit is in iedergeval een Devil sticker. Is dit voor of nadelig?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Frits heeft gelijk:F 16Valve schreef:williams weegt meer als 16V
Clio 16V 990 kg
Williams 982 kg
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Doe ik gewoon mijn zware gouden schakelketting af



-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ligt er aan wat je wil. een remus maakt onder een franse auto altijd minder geluid dan een devil. devils zijn er voor gemaakt zeg maar, het is een van de beste merken voor franse autoŽsErik de Bruijn schreef:Ik heb effe ingezoomd op de foto van de achterkant van de auto en het is inderdaad volgens mij een Devil, de sticker die erop zit is in iedergeval een Devil sticker. Is dit voor of nadelig?
Ik wil niet zeggen dat een remus slecht is maar wel wat minder dan een devil. hou je van de domme en je hebt er weer wat van af.

o ja nog een klein vraagje zitten er wel 2.0 plaatjes bij de knipperlichten of toch 16v?
gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
willi is 982. zeker weten net mijn kenteken gecheckt.
en die verhoudingen van de 16v weet ik niet uit mijn hoofd, dat boek heb ik niet bij de hand. Als je echt wilt weten kan ik wel even mailen voor deze gegevens
en die verhoudingen van de 16v weet ik niet uit mijn hoofd, dat boek heb ik niet bij de hand. Als je echt wilt weten kan ik wel even mailen voor deze gegevens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Scheelt per land van herkomst. Heb 2 ingevoerde gehad een uit Belgie, 990kg een uit DLd, 960kg. Uiterlijk zie je aan de bovenkant van het blok weinig, aan de onderkant kun je het aan de carterpan zien, deze is anders, tikkeltje groter. Daarnaast hoor je ook goed het verschil als je start, daarnaast is het natuurlijk ook gewoon voelbaar. Bak idem, korte slag naar 2e versnelling.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Nee Tom hoeft niet. Er zit inderdaad een 2.0 liter plaatje wat vast zit aan het knipperlicht bij de deur.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
Hoe snel rijdt de williams trouwens op de teller. En wat is de acceleratie naar de 100, ik las 7,8 sec. klopt dit?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
even wat opgezocht op autotrader.
Gr.Frits
hopenlijk heb je hier wat aan.--------------------------------------------------------------------------------
Renault Clio Williams 16V
ALGEMEEN
nieuwprijs € 22.621 (ƒ 49.850)
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting (3mnd) € 64 - € 74
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie augustus 1993
einde maart 1994
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6100tpm
max. koppel 175 Nm/4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld
MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,71 m
breedte 1,64 m
hoogte 1,36 m
wielbasis 2,47 m
draaicirkel 10.8 m
bandenmaat 185/55VR15
massa leeg 982 kg
laadvermogen 428 kg
aanhangermassa geremd 800 kg
aanhangermassa ongeremd 495 kg
inh. bagageruimte 265 - 1055 l
inh. brandstoftank 50 l
PRESTATIES
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 8,6 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem nee
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder nee
airbag passagier nee
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee
COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbediening
elektrische ramen ja, voor
stuurbekrachtiging nee
cruise control nee
airconditioning nee
navigatiesysteem nee
INTERIEUR
hoogteverst. stoel nee
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel ja
verstelbaar stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) ja, voor
toerenteller ja
buitentemp.met. ja
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee
EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen ja
schuif/kanteldak nee
metallic lak nee
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels nee
mistlampen voor ja
xenon koplampen nee
inbraakalarm nee
--------------------------------------------------------------------------------
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
op de teller of in het echt. Ik heb een vriende met een clio 16v die rijd bijna 220-230 op de teller. een vriend van mij met een 1916v haalt ongeveer de 225.
-
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03
dat scheelt een hoop vragen 

Frits, als jij nou eens even in MIJNTom schreef:dit is willi:
1e 3.09 op 1
2e 1.86 op 1
3e 1.32 op 1
4e 1.02 op 1
5e 0.79 op 1
achteruit 3.54 op 1


-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
topic verplaatst naar renault.chat aangezien hier niets te koop aangeboden wordt.
Effe over die topsnelheid: volgens de boekjes moet 'ie 215 echte kilometers per uur doen. Bij mij slaat 'ie bij 225 in de begrenzer. Als die er niet op gezeten had, dan kachelde die nog wel effe door, denk ik.
Een Willi gaaaaaat maar door!
Een Willi gaaaaaat maar door!

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Bij mij was het exact 215 toen het blok 6500rpm maakte en dus in de begrenzer klapte. Nu met chip loopt ie langs de 6500rpm tot een tellersnelheid van 235km/h bij ca. 7100rpm.