ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op het kenteken bewijs staat "clio williams E2"

en het chassisnummer van een 16v begint als het goed is met: VF1C57D van een willi met: VF1C57M en de GTT met: VF1C405
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

maar denk niet dat dat makkelijk zou zijn. Misschien verkoop ik ze wel en koop ik van die BMW Alpine- achtige velgen. vind ik altijd wel erg strak. zal ook wel een paar centjes kosten, maar ja daar heb je dan ook wel wat vor.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ploegah schreef: Is het waard, alhoewel je deels ook voor de exclusiviteit betaald.

Williams is gewoon sneller en beter met het bochtenwerk. Ik had een achterberg 16v'tje maar tegen een ge-menno-chipped williams kon ik het shaken.
:p :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

2 bij kopen is geen enkel punt. En voor willi velgen moet je Veban even bellen. En laat die BMW velgen maar liggen :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Eerst maar een kijken met die bevriende monteur van je,,en natuurlijk kijken of er een F7R blok inligt+of ern een andere bak onder hangt..Zoniet zou ik gewoon lekker op zoek gaan naar een adere,,Hoe mooi die ook is .Want als die vent de hele tijd zegt van ja het is een williams enzo.en later blijkt dat het niet zo is ,zou ik me flink GEFLEST :) voelen..
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Zal die Veban dan maar eens bellen als ik de auto koop. lees een hoop positieve verhalen over het bedrijf.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

ja inderdaad het moet een williams motor zijn anders koop ik hem al helemaal niet voor boven de 2500 euro.

Heeft de 16v bak wel dezelfde verhoudingen als de williams bak.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet helemaal volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dit is willi:

1e 3.09 op 1
2e 1.86 op 1
3e 1.32 op 1
4e 1.02 op 1
5e 0.79 op 1
achteruit 3.54 op 1
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

weet je die van de 16v ook?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Heb onder tussen het hele topic ff doorgelezen en dit viel mij op.

op kenteken staat 990 kg dus automatisch een 16v
een williams weegt als ik me niet vergis 982 kg? tom help ff.

en verder de motorkap hoeft geen schade gehad te hebben. vanaf 1992 is het nieuwe logo er op gekomen.

Verder niets geks tegen gekomen. succes met de koop en laat je niet gek maken.

Gr.Frits

edit: remus uitlaat volgens advertentie maar in het echt een devil????
Laatst gewijzigd door Gerald op wo 2 apr 2003 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

williams weegt meer als 16V
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

F 16Valve schreef:williams weegt meer als 16V
nee juist niet volgens mij. tom en rob hebben het er hier overgehad tijdens een van de laatste fno-meetings maar ik weet het niet meer zeker.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Ik heb effe ingezoomd op de foto van de achterkant van de auto en het is inderdaad volgens mij een Devil, de sticker die erop zit is in iedergeval een Devil sticker. Is dit voor of nadelig?
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Hoor net van een willie rijder willie 982 Kg en 16v 990 KG
dus
Laatst gewijzigd door Foeke op wo 2 apr 2003 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

F 16Valve schreef:williams weegt meer als 16V
Frits heeft gelijk:

Clio 16V 990 kg
Williams 982 kg
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Doe ik gewoon mijn zware gouden schakelketting af :D :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Erik de Bruijn schreef:Ik heb effe ingezoomd op de foto van de achterkant van de auto en het is inderdaad volgens mij een Devil, de sticker die erop zit is in iedergeval een Devil sticker. Is dit voor of nadelig?
ligt er aan wat je wil. een remus maakt onder een franse auto altijd minder geluid dan een devil. devils zijn er voor gemaakt zeg maar, het is een van de beste merken voor franse autoŽs

Ik wil niet zeggen dat een remus slecht is maar wel wat minder dan een devil. hou je van de domme en je hebt er weer wat van af. :D

o ja nog een klein vraagje zitten er wel 2.0 plaatjes bij de knipperlichten of toch 16v?

gr.Frits
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

willi is 982. zeker weten net mijn kenteken gecheckt.

en die verhoudingen van de 16v weet ik niet uit mijn hoofd, dat boek heb ik niet bij de hand. Als je echt wilt weten kan ik wel even mailen voor deze gegevens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

Scheelt per land van herkomst. Heb 2 ingevoerde gehad een uit Belgie, 990kg een uit DLd, 960kg. Uiterlijk zie je aan de bovenkant van het blok weinig, aan de onderkant kun je het aan de carterpan zien, deze is anders, tikkeltje groter. Daarnaast hoor je ook goed het verschil als je start, daarnaast is het natuurlijk ook gewoon voelbaar. Bak idem, korte slag naar 2e versnelling.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Nee Tom hoeft niet. Er zit inderdaad een 2.0 liter plaatje wat vast zit aan het knipperlicht bij de deur.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Dus Zeeuw welke is de aanrader? Duits
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Anonymous

Qua gewicht, tja voor wegenbelasting maakt het niet uit...
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

qua prestatie enzo.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

Hoe snel rijdt de williams trouwens op de teller. En wat is de acceleratie naar de 100, ik las 7,8 sec. klopt dit?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

7.72 nul >> honderd
top 215 meen ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

even wat opgezocht op autotrader.
--------------------------------------------------------------------------------
Renault Clio Williams 16V


ALGEMEEN
nieuwprijs &#8364; 22.621 (&#402; 49.850)
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting (3mnd) &#8364; 64 - &#8364; 74
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
aandrijving voor
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie augustus 1993
einde maart 1994

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6100tpm
max. koppel 175 Nm/4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,71 m
breedte 1,64 m
hoogte 1,36 m
wielbasis 2,47 m
draaicirkel 10.8 m
bandenmaat 185/55VR15
massa leeg 982 kg
laadvermogen 428 kg
aanhangermassa geremd 800 kg
aanhangermassa ongeremd 495 kg
inh. bagageruimte 265 - 1055 l
inh. brandstoftank 50 l

PRESTATIES
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,8 s
verbruik binnen b.k. - l/100km
verbruik buiten b.k. - l/100km
verbruik gecombineerd 8,6 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
VEILIGHEID
ABS-remsysteem nee
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder nee
airbag passagier nee
zij-airbags nee
hoofdairbags voor nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee

COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbediening
elektrische ramen ja, voor
stuurbekrachtiging nee
cruise control nee
airconditioning nee
navigatiesysteem nee

INTERIEUR
hoogteverst. stoel nee
elektr. stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
leer bekleed stuurwiel ja
verstelbaar stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun nee
leeslampje(s) ja, voor
toerenteller ja
buitentemp.met. ja
boardcomputer nee
stereoinstallatie nee

EXTERIEUR
interval ruitewisser ja
lichtmetalen velgen ja
schuif/kanteldak nee
metallic lak nee
bumpers in carrosseriekleur ja
elektrische spiegels nee
mistlampen voor ja
xenon koplampen nee
inbraakalarm nee


--------------------------------------------------------------------------------
hopenlijk heb je hier wat aan.

Gr.Frits
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

op de teller of in het echt. Ik heb een vriende met een clio 16v die rijd bijna 220-230 op de teller. een vriend van mij met een 1916v haalt ongeveer de 225.
Erik de Bruijn
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 11:03

dat scheelt een hoop vragen :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

duh, in het echt natuurlijk. Als ik 215 op de teller rijd dan loopt ie ook nog wel harder hoor!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:dit is willi:

1e 3.09 op 1
2e 1.86 op 1
3e 1.32 op 1
4e 1.02 op 1
5e 0.79 op 1
achteruit 3.54 op 1
Frits, als jij nou eens even in MIJN :lol: vraagbaak opzoekt wat de verhoudingen zijn van een 16V, is de man ook weer blij :D
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

topic verplaatst naar renault.chat aangezien hier niets te koop aangeboden wordt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Effe over die topsnelheid: volgens de boekjes moet 'ie 215 echte kilometers per uur doen. Bij mij slaat 'ie bij 225 in de begrenzer. Als die er niet op gezeten had, dan kachelde die nog wel effe door, denk ik.

Een Willi gaaaaaat maar door! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ah, ik heb hem in zijn 5 nog niet in de begrenzer gekregen. Harder als 215 op de teller ben ik nog niet gegaan de laatste tijd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Bij mij was het exact 215 toen het blok 6500rpm maakte en dus in de begrenzer klapte. Nu met chip loopt ie langs de 6500rpm tot een tellersnelheid van 235km/h bij ca. 7100rpm.
Gesloten