Iemand betere of slechtere wisselkoersen?
Raar, bij al die tuners kan je gewoon betalen met een credit card....dan kost het je geen overmaakkosten. En krijg je een lage koers...alleen de verzendkosten hè....jeroen.k schreef:Geld overmaken van/naar een postbank via een "gewone" bank is sowieso niet alles!
Maar buitenlandsr betlaing is nu eenmaal lastig en het kost extra, bij Jeroen kun je alles ook in het Nederlands afhandelen, ook weer makkelijker!
Tijn schreef:ja, en je creditcard reikt (bij mij) ook maar tot een bepaald bedrag...
Nee, dit is niet waar. Het zou waar zijn, indien Groot-Britannië geen EU-lidstaat was, maar dan moet je wel weer invoerrechten betalen. Voor EU-lidstaten betaal je de BTW van het land waar je je spullen koopt.Jeroen Lubking schreef:in engeland geld een lagere btw,maar er moet hier wel gewoon 19% btw worden betaald.
Bij Visa kan je zelfstandig je limiet bepalen...ik heb voor me eigen veiligheid dit op 1150 euro vastgesteld, maar meer is mogelijk.Tijn schreef:ja, en je creditcard reikt (bij mij) ook maar tot een bepaald bedrag...
ja, mijn limiet is ook zoiets ..Robert dB. schreef:Bij Visa kan je zelfstandig je limiet bepalen...ik heb voor me eigen veiligheid dit op 1150 euro vastgesteld, maar meer is mogelijk.Tijn schreef:ja, en je creditcard reikt (bij mij) ook maar tot een bepaald bedrag...
Ennuh geld overmaken naar een engelse bank is geen probleem. Hou alleen rekening met ongeveer 5 werkdagen overboektijd (per bank verschillend).
Dit geld alleen voor particulieren geloof ik. niet voor bedrijvenPeter @ Malta schreef:Nee, dit is niet waar. Het zou waar zijn, indien Groot-Britannië geen EU-lidstaat was, maar dan moet je wel weer invoerrechten betalen. Voor EU-lidstaten betaal je de BTW van het land waar je je spullen koopt.Jeroen Lubking schreef:in engeland geld een lagere btw,maar er moet hier wel gewoon 19% btw worden betaald.
Toen ik mijn Yamaha EX5 synthesiser in Groot-Britannië kocht en ik nog in Nederland woonde, betaalde ik alleen de vrachtkosten van £60 (21+ kilo, lomp grote doos).
Inclusief de bankkosten was alles nog een paar honderd gulden goedkoper voor een splinternieuwe EX5 (in de gelimiteerde zilveren uitvoering) dan precies hetzelfde apparaat tweedehands in Amsterdam...
- Peter
Klopt,als bedrijf koopt men in het buitenland belasting vrij.Maar ik moet met verkoop wel gewoon de normale btw bereken.Het scheelt iig altijd want voor BIJNA alle k-tec producten geld een clubkorting van minstens 5%!Tijn schreef:Dit geld alleen voor particulieren geloof ik. niet voor bedrijvenPeter @ Malta schreef:Nee, dit is niet waar. Het zou waar zijn, indien Groot-Britannië geen EU-lidstaat was, maar dan moet je wel weer invoerrechten betalen. Voor EU-lidstaten betaal je de BTW van het land waar je je spullen koopt.Jeroen Lubking schreef:in engeland geld een lagere btw,maar er moet hier wel gewoon 19% btw worden betaald.
Toen ik mijn Yamaha EX5 synthesiser in Groot-Britannië kocht en ik nog in Nederland woonde, betaalde ik alleen de vrachtkosten van £60 (21+ kilo, lomp grote doos).
Inclusief de bankkosten was alles nog een paar honderd gulden goedkoper voor een splinternieuwe EX5 (in de gelimiteerde zilveren uitvoering) dan precies hetzelfde apparaat tweedehands in Amsterdam...
- Peter