Peter @ Malta schreef:Wat is nou eigenlijk de beste manier op hard op te trekken? (Impliciet geef ik hiermee aan dat ik er niet zo geweldig goed in ben; ja, lach maar.)
- Peter

Nee geintje,
Het is eigenlijk een gevoel en niet zo zeer van draai zo veel toeren laat je koppeling voor z'n stuk los en gaan.
Mijn eigen manier is als volgt: Als ik echt sprint zeg maar, Laat de motor een beetje op toeren komen (lees z'n 2500trn) en zorg ervoor dat de koppeling nog net niet pakt.
Als het licht op groen gaat laat ik snel, maar niet te snel me koppeling op komen met een redelijk wat gas. Tja en dan komt het nu op gevoel aan. Bij jou auto zal het volgende niet erg moeilijk zijn (weinig vermogen). Ik probeer met een halve slag wielspin weg te komen, soms lukt dit niet en heb je toch meer wielspin als verwacht dan moet je dus met je gas spelen om hem uit een spin te krijgen of doorschakelen (ik heb over het algemeen pas na 3500 toeren wielspin, want dan komt mijn vermogen pas echt los.).
Als ik het net wel net niet ga winnen hou ik iets gas bij het overschakelen.
Tja dit is mij manier, maar wil niet zeggen de juiste manier!
Het is gewoon proberen proberen en nog eens proberen.
TIP: Laat je koppeling niet te snel schieten, als je dit doet heb je gauw te veel spin.