[R5GTT] Uitlaat kiezen...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik ben aan het kijken naar verschillende uitlaten voor een R5GTT. Wat zijn jullie ervaringen over verschillende uitlaten. Ik heb zelf bij Improve Tuning gekeken. Wat is de beste uitlaat en welke geeft het mooiste geluid ??
-Een Devil
-Een Remus
-Een Supersprint
-Een Sebring
-Een Peco
-Een Devil
-Een Remus
-Een Supersprint
-Een Sebring
-Een Peco
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
idd Magnex is ook een heel goed merk, maar ik vind 465 Euro toch niet niks. Alhoewel, voor een rechte pijp en een demper in RVS valt het misschien nog wel mee...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Persoonlijk zou ik nooit voor een Devil gaan, want dat vind ik echt niet klinken. Een uitlaat moet een zwaardere brom veroorzaken, maar een Devil geeft alleen maar herrie... Knetteren en zo. Niet ,ijn voorkeur.
Ik heb er nu een Sebring onder liggen en die heeft niet héél veel effect wat geluid betreft. Bij stationair hoor je het verschil nauwelijkt, maar als je boven 3000 tpm het gas loslaat knalt 'ie aardig. Ik heb overigens ook een holle tussenpijp.
Ik heb er nu een Sebring onder liggen en die heeft niet héél veel effect wat geluid betreft. Bij stationair hoor je het verschil nauwelijkt, maar als je boven 3000 tpm het gas loslaat knalt 'ie aardig. Ik heb overigens ook een holle tussenpijp.
van dat knetteren en herrie hou ik wel wel van, is persoonlijk ieder z'n eigen, maar wat je van die sebring zegt heb je gelijk in als ie stationair loopt is het gewoon 10x nix maar bij wat hogere toeroen doet ie wat meer mijn tussendemper zit er (nog) tussen maar binnenkort niet meerMerijn schreef: maar een Devil geeft alleen maar herrie... Knetteren en zo.
Mzzls
keb een Scorpion RVS uitlaat: 63mm vanaf de turbo, en alleen een einddemper met 4" eindstuk. Bij lage belasting hoor je 'm niet, bij vollast brult ie stevig (
) . Bij constante snelheid begin je 'm vanaf 120km/h te horen.
De dikte maakt 't overigens wel lastig om 'm in de buurt van tank/achteras rammelvrij op te hangen, met de opening netjes in 't midden van de bumperuitsparing.

De dikte maakt 't overigens wel lastig om 'm in de buurt van tank/achteras rammelvrij op te hangen, met de opening netjes in 't midden van de bumperuitsparing.
rev it like a rental
Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding! Al die baspijpen die onder golfjes en CRX-en hangen (ik noem dat regenpijpen) is gewoon helemaal niks. Ik zie/hoor vaak genoeg van die suffe golfjes CL met zo'n pijp eronder, daarmee kan je de invalidewagen van je opa nog aardig laten klinken... Een uitlaat moet juist rustig zijn bij lage toeren en gaan huilen en krijsen als je hem eens lekker in de begrenzer hangt. Menno heeft het zo te horen goed voor elkaar...
Een klein voorbeeldje: uitlaat.mp3 (126KB). Okee, dit is een Lamborghini Countach, dus dat word lastig met een 1.4 vierpitter, maar je begrijpt wat ik bedoel

Een klein voorbeeldje: uitlaat.mp3 (126KB). Okee, dit is een Lamborghini Countach, dus dat word lastig met een 1.4 vierpitter, maar je begrijpt wat ik bedoel

-
Dit geluid verkrijgt men ook met een RVS Magnex systeem;)Matijs schreef:Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding!
Je hebt verschillende soorten Devil. Het demperloze systeem van Devil "knettert". Maar de Devil met alleen een (trompet)einddemper klinkt erg mooi, die veroorzaakt "een zwaardere brom". Er is ook nog een Devil einddemper die helemaal geen herrie maakt, gooi daar wat terpentine etcetc in, laat hem uitfikken, en ook uit die komt dan een mooie brom.Merijn schreef:Persoonlijk zou ik nooit voor een Devil gaan, want dat vind ik echt niet klinken. Een uitlaat moet een zwaardere brom veroorzaken, maar een Devil geeft alleen maar herrie... Knetteren en zo. Niet ,ijn voorkeur.
check dit topic ook ff over devil uitlaat
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 84#1105684
Mzzls
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 84#1105684
Mzzls
En ik zie dat dat aanzienlijk goedkoper is dan de 2 1/2" van GT Tuning. Scheelt bijna 200 muntjes. Is die Magnex ook de volle doorsnede vanaf de turbo? Er staat 'incl. downpipes', dus ik neem aan dat ze bedoelen dat de turbo elbow en de downpipe er ook bij zitten, maar hebben die ook dezelfde doorsnede als de pijp?jnjansen_r5gtturbo schreef:Dit geluid verkrijgt men ook met een RVS Magnex systeem;)Matijs schreef:Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding!
Laatst gewijzigd door Matijs op wo 15 mei 2002 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Die trompetvorm heb ik eens een middagje bij chris beluisterd (lustummeeting CRS) en dat was aardig OK moet ik zeggen.Chris schreef: Je hebt verschillende soorten Devil. Het demperloze systeem van Devil "knettert". Maar de Devil met alleen een (trompet)einddemper klinkt erg mooi, die veroorzaakt "een zwaardere brom". Er is ook nog een Devil einddemper die helemaal geen herrie maakt, gooi daar wat terpentine etcetc in, laat hem uitfikken, en ook uit die komt dan een mooie brom.
-
- Contacteer:
ik ben zelf ook meer voor een diepe sound, maar in de hoge toeren mag ie wel een beetje gaan krijsen (16v doet dat zowiezo wel
)
Ik heb nu een Remus en ben best tevreden met het geluid, niet te gewoon netjes. Ik zit echter te denken aan een uitlaatsysteem L+r en heb me een beetje georienteerd op systemen die met de hand worden gemaakt.
Ikzelf ga denk ik voor een proinox (ik moet bruno nog wel ff mailen erover
) en dan 105mm l+r, compleet van rvs dus, dit kost uiteraard wat meer dan een remus, maar is daarentegen wel weer apart.
Maar proinox maakt alle dempers op maat en dus ook bijv. 1 pijp van 105 mm aan 1 kant.......dit is net zo duur of miss. wel goedkoper dan een remus/sebring/devil en je hebt maatwerl + 5 jaar garantie.
voorbeeldje:
[img]http://www.proinox.be/images/saxo1.jpg[/img]
Iets om over na te denken dus
kijk ook eens op http://www.proinox.be

Ik heb nu een Remus en ben best tevreden met het geluid, niet te gewoon netjes. Ik zit echter te denken aan een uitlaatsysteem L+r en heb me een beetje georienteerd op systemen die met de hand worden gemaakt.
Ikzelf ga denk ik voor een proinox (ik moet bruno nog wel ff mailen erover

Maar proinox maakt alle dempers op maat en dus ook bijv. 1 pijp van 105 mm aan 1 kant.......dit is net zo duur of miss. wel goedkoper dan een remus/sebring/devil en je hebt maatwerl + 5 jaar garantie.
voorbeeldje:
[img]http://www.proinox.be/images/saxo1.jpg[/img]
Iets om over na te denken dus

kijk ook eens op http://www.proinox.be
-
Ik heb een groep N (rally) uitlaat van OMP, gekocht bij Improve Tuning voor 550 gulden.
Dat is een middendemper en een einddemper met een chromen eindstuk. De dempers zijn behoorlijk klein (+/- 12cm doorsnee geschat), maar het geluid is zeker niet te hard. Als je normaal 120 rijdt hoor je niet zoveel, pas bij gasgeven komt er een dikke brom.
Buiten de auto klinkt het bij vol optrekken een beetje als een subaru, als je dat geluid kent, lekker diep en stoer dus. Dat is echt een supergaaf geluid.
Aanrader dus en niet te duur.
Dat is een middendemper en een einddemper met een chromen eindstuk. De dempers zijn behoorlijk klein (+/- 12cm doorsnee geschat), maar het geluid is zeker niet te hard. Als je normaal 120 rijdt hoor je niet zoveel, pas bij gasgeven komt er een dikke brom.
Buiten de auto klinkt het bij vol optrekken een beetje als een subaru, als je dat geluid kent, lekker diep en stoer dus. Dat is echt een supergaaf geluid.
ik heb hier thuis een zelf gebouwde uitlaat liggen. deze zat(zit) onder mijn rooie gtt. ik heb mijn middendemper op de plek van de einddemper gelast. Klinkt heel mooi en is niet zo hard dat je last van de oren krijgt. Voor mijn andere gtt ga ik voor een 64mm pijp met misschien een demper om het geluid te veranderen. Ik laat het straks bij e.p.s. doen(het is toch haast bij mij om de hoek).
-
Of je neemt een sidepipe

dat komt er dus bij mij onder. Heb een hekel aan een uitlaat die over de achteras heen moet en dan ook nog de hele tijd tegen de achteras aan bonkt. Vreselijk irritant is dat.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb een Peco Big Bore 2 76mm. Ligt nu in de schuur wegens roestschade. Mooi geluid, wel vermoeiend. Zwolle-Rosmalen=koppijn. En dat is alleen de einddemper....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Neuh. Als je de auto voor de lol hebt wel, maar als ENIGE auto, nee, geen aanrader. net iets té.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
Matijs schreef:En ik zie dat dat aanzienlijk goedkoper is dan de 2 1/2" van GT Tuning. Scheelt bijna 200 muntjes. Is die Magnex ook de volle doorsnede vanaf de turbo? Er staat 'incl. downpipes', dus ik neem aan dat ze bedoelen dat de turbo elbow en de downpipe er ook bij zitten, maar hebben die ook dezelfde doorsnede als de pijp?jnjansen_r5gtturbo schreef:Dit geluid verkrijgt men ook met een RVS Magnex systeem;)Matijs schreef:Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding!
De set wordt geleverd met downpipe, maar zonder turbo elbow, bij mij zat tie er niet bij, maar die was tweede hands. De set ziet eruit als deze van EPS.
[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/123.jpg[/img]
Dat denk ik niet.Stefijn (ZakRaket) schreef:Ow ja, vet rochelen doet ie ook.
Zal wel een beetje vergelijkbaar zijn met die groep N van Devil
De groep N van Devil heeft geen dempers, jij hebt er twee, dus.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Voor een mooie gallery van einddempers voor Sebring moet je ff de onderstaande URL aanklikken;
http://www.gkb-import.nl/eindpijp.htm
Zelf heb ik ook een vraagje...
Ik heb onder mijn GTT een Sebring hangen, en deze lijkt op de onderstaande, maar een ouder type denk ik. Wie weet waar ik het over heb en welke dat dan is? (+ heeft iemand daar wat over te vertellen?)
[img]http://www.gkb-import.nl/sebringrxt.jpg[/img]
http://www.gkb-import.nl/eindpijp.htm
Zelf heb ik ook een vraagje...
Ik heb onder mijn GTT een Sebring hangen, en deze lijkt op de onderstaande, maar een ouder type denk ik. Wie weet waar ik het over heb en welke dat dan is? (+ heeft iemand daar wat over te vertellen?)
[img]http://www.gkb-import.nl/sebringrxt.jpg[/img]
-
Maar groep N moet aan bepaalde eisen voldoen, vandaar dat ik dat zeiChris schreef:Dat denk ik niet.Stefijn (ZakRaket) schreef:Ow ja, vet rochelen doet ie ook.
Zal wel een beetje vergelijkbaar zijn met die groep N van Devil
De groep N van Devil heeft geen dempers, jij hebt er twee, dus.....
Heeft brezan dat spul ook tekoop of zit er in in friesland nog wat andere zaken die zich veel bezig houden met tuning en vooral Renault tuning behalve dan een zaak zoals ype kramer en wassenaar in leeuwarden.
Mzzls
Mzzls
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ik heb deze (misschien minder bekende) uitlaat er zelf ook onder hangen en ben er zeer tevreden over!Stefijn (ZakRaket) schreef:Ik heb een groep N (rally) uitlaat van OMP, gekocht bij Improve Tuning voor 550 gulden.
Sportief, maar geen belachelijk geluid, lekkere rochel bij gas los.
Juist, dus alleen een 3" eindstuk en verder een vrij dunne buis. Dan ga ik toch voor die van GT Tuning. Die is wel duur, maar dan heb je 2,5" = 63,5 mm doorsnede vanaf de turbo, dus elbow, downpipe en de rest, met 3" eindstuk. Of die Scorpion de Menno heeft, dat klinkt vergelijkbaar, maar zal wel goedkoper zijn dan die jongens van GT Tuning (die zijn wel goed maar ook schrikbarend duur).jnjansen_r5gtturbo schreef:Matijs schreef:En ik zie dat dat aanzienlijk goedkoper is dan de 2 1/2" van GT Tuning. Scheelt bijna 200 muntjes. Is die Magnex ook de volle doorsnede vanaf de turbo? Er staat 'incl. downpipes', dus ik neem aan dat ze bedoelen dat de turbo elbow en de downpipe er ook bij zitten, maar hebben die ook dezelfde doorsnede als de pijp?jnjansen_r5gtturbo schreef:Dit geluid verkrijgt men ook met een RVS Magnex systeem;)Matijs schreef:Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding!
De set wordt geleverd met downpipe, maar zonder turbo elbow, bij mij zat tie er niet bij, maar die was tweede hands. De set ziet eruit als deze van EPS.
[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/123.jpg[/img]
Hmm, die gasten van scorpion hebben echt een waardeloze site. Weet iemand een andere site waar ik informatie over die dingen kan vinden? Of misschien andere merken die een vergelijkbare set leveren?[/b]
-
- Moderator
- Car: MB
ga ik er ook even tussendoorTim B. schreef:Mag ik hier heel ff offtopic tussendoor?
Wie weet de officiele site van OZ-velgen?
Bedankt

http://www.ozracing.nl
ik ook nog ff off-topic. Wie weet een site waar(het liefst) het hele assortiment van momo velgen op staan. Ben op zoek naar een momo velg maar kan hem niet weer vinden.
There will be plenty of time to rest when your dead
Precies !jnjansen_r5gtturbo schreef:Dit geluid verkrijgt men ook met een RVS Magnex systeem;)Matijs schreef:Helemaal met Menno en F16valve eens, niks brommen, rochelen moet dat ding!
Dan heb je RVS, prima pasvorm en dat voor weinig geld. En een mooi geluidje.