Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Marijn

On 2002-04-15 11:37, maurice wrote:
Jow, haaz. Wat zie ik, ben je hulp aan het inroepen voor ons projectje????
p.s. Ik ben de vierde HTS-Autotechnieker.
is een gtt-freak erbij en wat extra hulp dan niet welkom of zo :sad:
Marijn

On 2002-04-15 10:12, turbo5 wrote:
he haaz! Als je vragen hebt over een gt turbo ; dan kun je altijd bij mij langs ( ik weet best vel van die bakkies af) ( heb er zelf 4 gehad) en ik reed altijd die fel rode gt. Als ik jullie zie sleutelen dan kom ik wel even langs om te buurten.
als je over een maand of drie nog een gtt hebt die weg moet, kan je dan ff contactopnemen? tegen die tijd heb ik genoeg geld bij elkaar gesprokkeld als het goed is en dan zal de rust in Oss er niet meer zijn :grin:
Haas
Car: Megane RS

On 2002-04-15 13:00, Marijn wrote:

is een gtt-freak erbij en wat extra hulp dan niet welkom of zo :sad:
Juist wel... :lol:
Haas

On 2002-04-15 13:05, Marijn wrote:
tegen die tijd heb ik genoeg geld bij elkaar gesprokkeld als het goed is en dan zal de rust in Oss er niet meer zijn :grin:
als je me zus maar niet platrijd!!!! :lol:
Marijn

aha, dus toch op een positieve manier bedoeld zo te zien, waar zit je nou ergens?? dan kom ik wel ff langs. k ben nou (ook) op school
turbo5

ik ben morgen weer op school! ik moet eerst zo naar louwman & parqui.
turbo5

ja inderdaad de auto had nog ongeveer een week apk , maar ja ik zei nog tegen hem ; Ik wel je auto wel APK keuren maar dan kun je hem nu niet gelijk meenemen. Maar dat wilde hij niet. agh
Marijn

On 2002-04-15 13:07, haaz wrote:
als je me zus maar niet platrijd!!!! :lol:
woont zij in Oss dan
Marijn

On 2002-04-15 13:19, turbo5 wrote:
ik ben morgen weer op school! ik moet eerst zo naar louwman & parqui.
hmmzz, ben morgen vrij, kom je dan met de gtt?
turbo5

k'heb de gt verkocht. Dus dat zal niet gaan
Jeroen V
Contacteer:

wat kan je eigenlijk worden als je de HTS gedaan hebt, ik ga er ook heen moet alleen nog een keer een opendagje prikke.
Riël
Über-Spammer

Je wordt nix :smile: sorry htssers maar ik vond er geen fluit aan. Denk persoonlijk dat je meer hebt aan een werktuigbouwkundige opleiding.

't is sowieso weinig auto daar ... ofja dat nou ook weer niet maar i.e.g. niet wat je nu verwacht .
Haas

On 2002-04-15 13:14, Marijn wrote:
waar zit je nou ergens?? dan kom ik wel ff langs. k ben nou (ook) op school
sorry...was beetje te laat met reageren....
Haas

On 2002-04-15 13:23, Marijn wrote:

woont zij in Oss dan
zekers!!
Haas

On 2002-04-15 18:08, Riël wrote:
Je wordt nix :smile: sorry htssers maar ik vond er geen fluit aan. Denk persoonlijk dat je meer hebt aan een werktuigbouwkundige opleiding.

't is sowieso weinig auto daar ... ofja dat nou ook weer niet maar i.e.g. niet wat je nu verwacht .
t klopt inderdaad wel dat het vaak niet is wat mensen er van verwachten. Ik vind het iig wel leuk,dus ik houd het voorlopig nog ff vol.:lol:
Haas

On 2002-04-15 17:32, Jeroen V wrote:
wat kan je eigenlijk worden als je de HTS gedaan hebt, ik ga er ook heen moet alleen nog een keer een opendagje prikke.
je word uiteindelijk ingenieur, maar je kunt er zoveel verschillende kanten mee op. Van motorexpert tot de marketingkant. Niet alles is techniek, ook economische kant is een mogelijkheid.

Als ik een kleine tip mag geven: ga echt naar een opendag en vraag goed wat voor school het is en hoe er les gegeven word en vooral waarin. Laat je goed informeren,want het blijkt echt anders te zijn dan de meeste mensen denken, including me! Maar het valt mee dat ik het leuk vind daaro, dus de verrassing was een positieve. Maar laat je dus iig goed voorlichten voor je een verkeerde keuze maakt. Misschien tot de open dag??
TimTurbo

Wat de meeste mensen tegenvalt is vaak dat je weinig tot niks sleutelt en vieze handen krijgt.
Het meeste wordt in theorie uitgelegd en waarom dat het zo is. Tevens krijg je ook de nodige economische vakken.
Haas

On 2002-04-15 19:40, TimTurbo wrote:
Wat de meeste mensen tegenvalt is vaak dat je weinig tot niks sleutelt en vieze handen krijgt.
Het meeste wordt in theorie uitgelegd en waarom dat het zo is. Tevens krijg je ook de nodige economische vakken.
helemaal mee eens...jij snapt t!!

Smerige handen krijg je alleen als je aan een GTT pielt die je daar op school hebt staan van een klasgenoot en daar je schoolproject voor je vrije studiepunten mee hebt gevuld.Op zich wel lachen....behalve als het niet lukt zoals bij ons....:sad:
Marijn

On 2002-04-15 18:08, Riël wrote:

ik weet niet hoe goed je hebt opgelet :wink: maar ik vind het wel gaaf. ze zouden alleen wel een stage van een maand in een garage moeten plannen of zo, voor de theorie een beetje in de praktijk te brengen
TimTurbo

Nou die studiepunten voor een auto opknappen kun je wel regelen hoor. Een maat van mij had een mini "gerestaureerd" en wat foto's ervan geschoten. Deze had hij overlegd aan De Wilde (die directeur ofzo) en er een mooi verhaal bij opgehangen. Vervolgens kreeg hij hier gewoon een studiepunt voor en is hij ook afgestudeerd.
Of een boek kopieren voor De Wilde voor een studiepunt.....
Haas

On 2002-04-15 23:10, TimTurbo wrote:
Nou die studiepunten voor een auto opknappen kun je wel regelen hoor. Een maat van mij had een mini "gerestaureerd" en wat foto's ervan geschoten. Deze had hij overlegd aan De Wilde (die directeur ofzo) en er een mooi verhaal bij opgehangen. Vervolgens kreeg hij hier gewoon een studiepunt voor en is hij ook afgestudeerd.
Of een boek kopieren voor De Wilde voor een studiepunt.....
klopt....t hoeft ook niet te gaan werken (die GTT) als we er maar 80 uur aan werken...werken is bij ons: ook kroeguren...hehe...komt goed!!Hoop met de GTT ook!!
TimTurbo

Wat moet je allemaal met de GTT doen dan. En staat ie gewoon op de HTS gestald. En als je nog vragen hebt moet je maar eens aan turbo5 (zo heet ie geloof ik op de site hier) vragen. Zit nog op de HTS-A en weet best veel van vijfjes af.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik moet ook nog steeds mijn vrije studiepunten halen !! Ik zal ook maar een auto kopen en een poging wagen tot opknappen. Ik zou niks anders weten om te doen voor vrije studiepunten.

Turbo5: Waarom moest jij naar Louwman & Parqui als ik vragen mag ?? Ik heb daar afgelopen week mijn orienterende stage gedaan.

Wanneer komt nou die meeting ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

On 2002-04-15 23:37, TimTurbo wrote:
Wat moet je allemaal met de GTT doen dan. En staat ie gewoon op de HTS gestald.
Nou, om te beginnen moetie maar een gaan lopen, want dat heb ik m nog nooit horen doen...Daar zijn we al kei lang mee bezig...maar eerlijk gezegd zijn we een beetje einde raad...alles tot de carburateur werkt, benzine komt ook in t inlaatspruitstuk, bougies vonken. Maar op de een of andere wazige manier worden de bougies niet nat. Maar hij trekt wel geloof iets van 10 bar compressie...Zou het dan liggen aan het inlaatspruitstuk of de kleppen? De auto heeft een jaar stilgestaan...
Staat gewoon bij de HTS ja...
Verder moet er een nieuw interieur in, maar daar gaan we niet aan beginnen voordat hij loopt...begrijpelijk dacht ik...

Iemand nog raad/tips?
TimTurbo

On 2002-04-16 10:28, haaz wrote:
Nou, om te beginnen moetie maar een gaan lopen, want dat heb ik m nog nooit horen doen...Daar zijn we al kei lang mee bezig...maar eerlijk gezegd zijn we een beetje einde raad...alles tot de carburateur werkt, benzine komt ook in t inlaatspruitstuk, bougies vonken. Maar op de een of andere wazige manier worden de bougies niet nat. Maar hij trekt wel geloof iets van 10 bar compressie...Zou het dan liggen aan het inlaatspruitstuk of de kleppen? De auto heeft een jaar stilgestaan...
Staat gewoon bij de HTS ja...
Verder moet er een nieuw interieur in, maar daar gaan we niet aan beginnen voordat hij loopt...begrijpelijk dacht ik...

Iemand nog raad/tips?
Dus benzine tot in inlaatspruitstuk maar niet in de cilinders....Ik geloof dat er tussen het inlaatspruitstuk en de cilinders zelf nog maar bar weinig tussenzit....:lol:
De pakking, de bougies en de kleppen zelf. Dus daar moet het zitten volgens mij (ik neem aan dat de luchttoevoer goed is en deze niet is verstopt of iets dergelijks!!!).
Dus of de kleppen gaan verkeerd open, dus de inlaat gaat open als de uitlaat open moet en andersom (ik weet niet of dit kan als bijv. de nokkenas er verkeerd inligt (volgens mij niet nl.)).
Of de bougies vonken bij de uitlaatcyclus terwijl zij moeten vonken bij de inlaatcyclus. Dus ontsteking omdraaien. Als je de auto lang probeert te starten kun je in dit geval eens stevige backfire krijgen :smile:.
De pakking heeft volgens mij hier weinig invloed.
Marijn

Maar hij trekt wel geloof iets van 10 bar compressie...
10 bar?!?!?! zover ik weet heeft een gtt ongeveer 8 bar compressie. zit er wel de goede koppakking tussen? van een gtt is geloof ik 1.8mm en van een gewone 5 1.4mm
turbo5

ik ga in september stage lopen bij louwman en parqui , vandaar dat ik daar was.
turbo5

he Tim hoe gaat het eigenlijk met je?
Marijn

heej turbo5, ben je nu op school?
TimTurbo

Hé Jasper,

met mij gaat het goed. Ik heb alleen bij mijn GTT m'n koppakking er weer tussenuit liggen. Iets te lang te hard gereden. Ik heb vorige week nog een tweede GTT erbij gekocht (E 100) in eerste instantie voor de onderdelen. Maar hij ziet er nog vrij aardig uit, dus wie weet maak ik er nog iets moois van. Niks voor jou trouwens, of heb je nog geen heimwee naar het Turbo virus.... :lol:
Met jou ook alles goed? Ben je nog aan het stage lopen? Alles goed met de cabrio verder?
turbo5

met mij ook alles goed! met de cabrio ook ! ja ik heb wel een beetje (heel erg ) heimwee naar een snelle gt! maar de benzinekosten vind ik nu met mijn cabrio zo meevallen ( in verband met stage) dat ik deze toch nog blijf rijden.
Marijn

een golf 1 cabrio toch?
loopt ie ook al op methanol? :lol:
turbo5

nee maar wel 120 pk ! gaat aardig vooruit , maar niet zo als mn gt ( bij lange na niet).
Ooit komt er weer een ! dat staat vast!
TimTurbo

He Jasper, heb je voor mij toevallig nog een tip. Moetje ff dit topic bekijken. Alvasst bedankt.
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/en/phpBB/ ... 1&forum=28" TARGET="_blank">Tips - motor al twee jaar stilgestaan</A><!-- BBCode End -->
Anonymous

he ik heb nog eens 1 jaar informatica gedaan daaro in Arnhem...ik weet nog dat daar altijd een rooie 5 turbo voorbij raasde..dumpvalve d'r op enzo...iemand van jullie?

[edit]
dit is trouwens al eeh 2 jaar geleden..
[/edit]
[ This message was edited by: Yr! on 2002-04-17 11:40 ]
Plaats reactie