MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Daar istie weer
Na wat nodige opruim werkzaamheden is er eindelijk zin/tijd om aan een 'echt' project te gaan beginnen.
Het verhaal is begonnen in 2008;
Eigenlijk bedoeld voor een ander medeforummer, maar uiteindelijk via nóg een andere medeforummer bij mij terecht gekomen.
Het gaat hier om een origineel Nederlandse GT Turbo uit '86 in mooie kleur rood. Compleet kaal, geen schroefje of klemmetje te bekennen. Uitstekende basis om mee te beginnen. Enkel de parafan ontbreekt en zijn wat zichtbare roestplekken die al bloot zijn gelegd om aangepakt te worden.
Na een tijd in de hoek te hebben gestaan wegens andere projecten (Safari-5 en Estafette) werd het toch eens tijd om het project te gaan starten...
Als eerste zijn dus de laswerkzaamheden aan de beurt zodat er in elk geval een roestvrije carrosserie klaarstaat. Zo gezegd, zo gedaan;
De schade:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20105.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20103.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20106.jpg[/img]
Na herstel:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20108.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201013.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201012.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201015.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201016.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201017.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201011.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201010.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201019.jpg[/img]
Volgende plannen zijn nu om alle resterende oude tectyl enzo van de bodem en uit de wielkasten te verwijderen om vervolgens overal een verse nieuwe laag op aan te kunnen brengen. Alle kitranden waar normaal roest achter gaat zitten zijn overigens ook allemaal verwijderd dus die moeten ook opnieuw gekit gaan worden.
De stap daarna is natuurlijk het strakmaken en laten spuiten, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten ivm het budget
In de tussentijd zal ik bezig gaan met het opknappen van de delen die ik allemaal al heb liggen zoals de achteras, motor en subframe en verder het bij elkaar zoeken van de onderdelen die ik op de auto wil hebben.
Al met al een langdurig projectje deze keer (jaren plan) en deze keer ook een serieus project dus deze keer komt er geen roller aan te pas
Na wat nodige opruim werkzaamheden is er eindelijk zin/tijd om aan een 'echt' project te gaan beginnen.
Het verhaal is begonnen in 2008;
Eigenlijk bedoeld voor een ander medeforummer, maar uiteindelijk via nóg een andere medeforummer bij mij terecht gekomen.
Het gaat hier om een origineel Nederlandse GT Turbo uit '86 in mooie kleur rood. Compleet kaal, geen schroefje of klemmetje te bekennen. Uitstekende basis om mee te beginnen. Enkel de parafan ontbreekt en zijn wat zichtbare roestplekken die al bloot zijn gelegd om aangepakt te worden.
Na een tijd in de hoek te hebben gestaan wegens andere projecten (Safari-5 en Estafette) werd het toch eens tijd om het project te gaan starten...
Als eerste zijn dus de laswerkzaamheden aan de beurt zodat er in elk geval een roestvrije carrosserie klaarstaat. Zo gezegd, zo gedaan;
De schade:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20105.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20103.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20106.jpg[/img]
Na herstel:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20108.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201013.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201012.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201015.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201016.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201017.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201011.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201010.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201019.jpg[/img]
Volgende plannen zijn nu om alle resterende oude tectyl enzo van de bodem en uit de wielkasten te verwijderen om vervolgens overal een verse nieuwe laag op aan te kunnen brengen. Alle kitranden waar normaal roest achter gaat zitten zijn overigens ook allemaal verwijderd dus die moeten ook opnieuw gekit gaan worden.
De stap daarna is natuurlijk het strakmaken en laten spuiten, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten ivm het budget
In de tussentijd zal ik bezig gaan met het opknappen van de delen die ik allemaal al heb liggen zoals de achteras, motor en subframe en verder het bij elkaar zoeken van de onderdelen die ik op de auto wil hebben.
Al met al een langdurig projectje deze keer (jaren plan) en deze keer ook een serieus project dus deze keer komt er geen roller aan te pas
Laatst gewijzigd door MartijnG op di 4 mei 2021 11:24, 49 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Lekker bezig man! Ben benieuwd naar het resultaat
Nieuwe parafan gekocht?
Nieuwe parafan gekocht?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
maak er wat moois van.
btw laswerk ziet er ook erg netjes uit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Sja, kleur is nog altijd een lastig punt...
Het liefst wil ik iets in de richting van Tungsten Grey maar dan toch wat moderner. Maarja, die smaak kan gaandeweg altijd nog veranderen natuurlijk.
(avatar is een beetje de doelstelling van hoe het eruit moet komen te zien)
Het liefst wil ik iets in de richting van Tungsten Grey maar dan toch wat moderner. Maarja, die smaak kan gaandeweg altijd nog veranderen natuurlijk.
(avatar is een beetje de doelstelling van hoe het eruit moet komen te zien)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee, dat heb ik uitbesteed aan een goede lasser (http://www.lasklus.nl). Goed persoon met goed geleverd werk
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ziet er echt netjes uit. ben benieuwd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mooi dat je weer aan een gtt begint
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Leuk om te zien dat je er nu eindelijk aan begonnen bent.
Overigens vind ik de combi in je avatar super!
Deze kas komt oorspronkelijk toch bij Reinier vandaan?! Was was het kenteken ook alweer?!
Succes!
Overigens vind ik de combi in je avatar super!
Deze kas komt oorspronkelijk toch bij Reinier vandaan?! Was was het kenteken ook alweer?!
Succes!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Inderdaad netjes gelast !
Daar kan men een voorbeeld aan nemen,
Vooral bij het glad slijpen van de las verlies ik meestal snel het geduld
(duurd lang duurd lang duurd lang grrr)
Moest je daarvoor de kas wegbrengen of die die dat op locatie?
Daar kan men een voorbeeld aan nemen,
Vooral bij het glad slijpen van de las verlies ik meestal snel het geduld
(duurd lang duurd lang duurd lang grrr)
Moest je daarvoor de kas wegbrengen of die die dat op locatie?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
@ Chris: PM
@ Sven: Auto is wel op vervoer naar hem toegebracht ja. Kan ook op loctaie maar daar had ik niet genoeg ruimte voor en geen beschikking over een brug. Nu gewoon op de ambulance geladen en achter de Clio gehangen
@ Sven: Auto is wel op vervoer naar hem toegebracht ja. Kan ook op loctaie maar daar had ik niet genoeg ruimte voor en geen beschikking over een brug. Nu gewoon op de ambulance geladen en achter de Clio gehangen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
heb die site meteen ff gebookmarked
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Had het al wel voorgesteld ja...wil hem eigenlijk ook wel op dit forum wijzen, maar ben bang dat ie dan moet gaan betalen als sponsor omdat ie natuurlijk zijn bedrijf wil promoten "
Dr is in elk geval genoeg werk te vinden hiero
Dr is in elk geval genoeg werk te vinden hiero
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Je bedoelt mijn oude kassie?Hessel schreef:M'n oude rooie kassie word mooi onderhanden genomen!
Goed bezig Tinus, hoop dat het allemaal lekker wilt vlotten ermee
Check even je PM
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
MartijnG schreef:Had het al wel voorgesteld ja...wil hem eigenlijk ook wel op dit forum wijzen, maar ben bang dat ie dan moet gaan betalen als sponsor omdat ie natuurlijk zijn bedrijf wil promoten "
Dr is in elk geval genoeg werk te vinden hiero
Een goede lasser op een reno forum moet dat sponsorbedrag zo terugverdiend hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
1 auto is voldoende
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ik het zo zie hoe het gelast is dan doen Florus en ik er niet voor onder als 2 beunhazen
Ergens denk je altijd dat de profesionele lasser het meteen een stuk beter doet, maar nee .......het komt gewoon op het zelfde neer
Alleen zou ik denk ik de lassen weg hebben gehaald met een lamellen schijf ipv een afbraamschijf die je denk ik gebruikt hebt, omdat je best wel diepe sporen in het metaal ziet of lijkt dat maar zo ?
Verder suc6 je bent er bijna
Ergens denk je altijd dat de profesionele lasser het meteen een stuk beter doet, maar nee .......het komt gewoon op het zelfde neer
Alleen zou ik denk ik de lassen weg hebben gehaald met een lamellen schijf ipv een afbraamschijf die je denk ik gebruikt hebt, omdat je best wel diepe sporen in het metaal ziet of lijkt dat maar zo ?
Verder suc6 je bent er bijna
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee zo bedoel ik het niet ...........as bak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Jullie laswerk ziet er ook echt niet slecht uit, dat is zeker waar
Ga hier alvast wat advies inwinnen;
* Ik wil alle huidige tectyl en bagger verwijderen. Wat is de slimste manier om hiermee om te gaan? Mij lijkt een boormachine met één of andere borstelkop erop het makkelijkst. Dacht eerst ook aan zo'n staalborstel voor op het boormachine maar daar krijg je ook meteen krassen in het metaal en die borstelharen vliegen ook altijd zo lekker in de rondte...tips?
* Zodra alle tectyl en bagger eraf is, wat is dan de verstandigste manier om het metaal te behandelen? Zinkspray meteen over het metaal en daarna gewoon tectyl er overheen smukken?
Tips zijn welkom
Ga hier alvast wat advies inwinnen;
* Ik wil alle huidige tectyl en bagger verwijderen. Wat is de slimste manier om hiermee om te gaan? Mij lijkt een boormachine met één of andere borstelkop erop het makkelijkst. Dacht eerst ook aan zo'n staalborstel voor op het boormachine maar daar krijg je ook meteen krassen in het metaal en die borstelharen vliegen ook altijd zo lekker in de rondte...tips?
* Zodra alle tectyl en bagger eraf is, wat is dan de verstandigste manier om het metaal te behandelen? Zinkspray meteen over het metaal en daarna gewoon tectyl er overheen smukken?
Tips zijn welkom
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb vorige x bij mijn Williams de bodem gestraald ....MartijnG schreef:
* Ik wil alle huidige tectyl en bagger verwijderen. Wat is de slimste manier om hiermee om te gaan? Mij lijkt een boormachine met één of andere borstelkop erop het makkelijkst. Dacht eerst ook aan zo'n staalborstel voor op het boormachine maar daar krijg je ook meteen krassen in het metaal en die borstelharen vliegen ook altijd zo lekker in de rondte...tips?
Als de tectyl een beetje los zit gaat het perfect.
Als het nog heel vast aan de bodem zat dan haalde ik er ff een brander overheen en straalde het toen.
Oke het geeft wat zooi maar verder heb je nagenoeg geen schade aan je caros
Idd zinkspray en dan stone chip das net ff andere tectyl die geeft een elastische onderlaag en als er dan een steentje tegen aan komt blijft het zitten terwijl gewone zwarte tectyl er zo afspringt...MartijnG schreef:
* Zodra alle tectyl en bagger eraf is, wat is dan de verstandigste manier om het metaal te behandelen? Zinkspray meteen over het metaal en daarna gewoon tectyl er overheen smukken?
En ik zou alle randjes die in de bodem zitten afstrijken met kit, uiteraard voor dat de stone chip er over heen spuit
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Zoiets dus, maar het wordt wel een aardige rotzooiWouter de Wit schreef:Bij die witte heb ik met een plastic achtige tol kit e.d. verwijderd. Ging erg makkelijk,
Denk dat Jochem z'n manier beter en sneller werkt
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, stralen is ideaal maar daar moet je wel de apparatuur voor hebben En dat heb ik dus niet. Het makkelijkste voor mij is iets met het boormachine of slijptol.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
buiten zetten als het vriest en dan met een kunstof hamer onder de bodem kloppen ter hoogte van de ontdreuningsplaten.
vliegt het er uit en geen rommel!!!!!!
vliegt het er uit en geen rommel!!!!!!
Goeie tip om die dreunplaten te verwijderen maar geen tectyl toch?
nee helaas, sorry niet goed gelezen.