Touwtjes hoedenplank

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Paramike

Hallo,

Iedere Cliorijder kent dit wel: na het sluiten van de achterklep zitten die :gun: touwtjes er weer tussen. Hier mijn oplossing:

Je moet ervoor zorgen dat de touwtjes aan de onderkant niet vastzitten aan de hoedenplank, maar erdoorheen kunnen schuiven. Zorg ook voor wat gewicht onderaan dat deze niet toch nog blijft steken. Zo kort je de touwtjes 'dynamisch' in, zodat deze nooit tussen de achterklep kan komen.

Ik heb hiervoor een revetje genomen:

[img]http://paraict.nl/~michiel/pics/autos/clio/HPIM0872sm.JPG[/img]

Na deze modificatie bleek dat de touwtjes wel eens losschieten van de achterklep. Hier heb ik ook een simpele oplossing voor, namelijk een Ty-Rap:

[img]http://paraict.nl/~michiel/pics/autos/clio/HPIM0871sm.JPG[/img]

Mocht je de hoedenplank willen losmaken, is het belangrijk dat je de Ty-Rap niet superstrak vast zet, zodat je hem nog (met wat moeite) kan verschuiven om hem weer los te maken.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groeten,

Michiel
Geert
Contacteer:

TOP! ga dit vanavond direct proberen.
Rianne RT

Je kunt deze originele touwtjes ook nog bij de dealer kopen, €4,- voor een setje van 2. :)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Geert
Contacteer:

Rianne Tinnemans schreef:Je kunt deze originele touwtjes ook nog bij de dealer kopen, €4,- voor een setje van 2. :)
Ja maar die komen ook tussen de klep bij het sluiten. Het is een ontwerpfout van renault.
PaulM

ik schuif die altijd tussen me achterlichten die touwtjes, heb er verder geen moeite mee :)
Riël
Über-Spammer

Geert schreef:
Rianne Tinnemans schreef:Je kunt deze originele touwtjes ook nog bij de dealer kopen, €4,- voor een setje van 2. :)
Ja maar die komen ook tussen de klep bij het sluiten. Het is een ontwerpfout van renault.
Niet waar.

De oude zijn uitgelemmeld en niet meer elastisch, de nieuwe krimpen weer strak bij het dichtdoen.

Been there, done that. (Ja, Rianne dan).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Contacteer:

€4,- voor een set van 2? :S Voor de clio II betaal je dus een eurie of 15 voor zo'n set
Marsjel

Ik had in plaats van revetje een klein stukje daklood om het touwtje heengedraaid, en bovenaan gewoon geknoopt, kan ook nog los, maar zit ook goed vast. :). jammer dat het originele systeem niet zo geweldig is idd.
Geert
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Geert schreef:
Niet waar.

De oude zijn uitgelemmeld en niet meer elastisch, de nieuwe krimpen weer strak bij het dichtdoen.

Been there, done that. (Ja, Rianne dan).
ah kijk dat verklaard een hoop. ga zaterdag direct een setje halen. vond het al zo raar :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

het is idd geen gewoon touw maar meer elastiek. Ik heb al jaren de plank gewoon plat liggen. Niets geen touwtjes :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
BigY

Haha, dit probleem kwam ik ook achter ja...ach mij boeit het niet zo
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

:lol: , bij mijn loop ook iedereen er opmerkingen over te maken: heey er steekt wat uit!
dan stop ik ze i.d.d. tussen m'n achterlichten: nu niet meer :)
Plaats reactie