Rick Santbergen
Meeting-coördinator
Bestuur
Berichten: 3411
Geslacht:
Re:Raam defect
« Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2010, 09:58:38 »@ Koen
klik: http://www.tonybongers.nl/autoonderdelen/index.htm
Nieuw raam mechaniek voor 89 euro.
[Haas' Mégane 1.9 DCi] Boem is... einde verhaal!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ff lopen zoeken op het rmc
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de aankoop Martijn! Raammechanismes en Megane's gaan niet samen. Ik heb er al 2 bij mijn Megane in 3 jaar vervangen. Gek genoeg heeft Renault in mijn geval een regeling dat als er in het zelfde jaar weer één kapot gaat hij kosteloos wordt vervangen. (als ik het goed zeg?).
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, van alle moderne auto's is dat ruk hoor, bij m'n Polo flikkerde een paar weken terug ook zo uit 't niets m'n raam in de deur op de snelweg.
ik stuur je net een berichie...
@Ron, ik hoop dat dat t niet gaat worden Bij mijn Clio heb ik er geen last meer van gehad gelukkig en dat hoop ik weer te hebben!
@Ron, ik hoop dat dat t niet gaat worden Bij mijn Clio heb ik er geen last meer van gehad gelukkig en dat hoop ik weer te hebben!
Raammechanisme is inmiddels vervangen door een gloednieuw Valeo exemplaar. Het kost wat centen, maar het werkt wel weer heerlijk.
Hebben mensen ervaring met het verbruik van deze auto's? Ik heb echt geen flauw benul meer wat mijn vorige Megane verbruikte, maar ik moet eerlijk zijn dat het me een beetje tegenvalt op het moment. Ik rijd met pijn en moeite 950km op een tank waarna ik vrolijk 54 liter mag bijzetten. Dat is maar 1:17 en dat valt me wat tegen als ik eerlijk ben. Met de Clio reed ik met exact dezelfde rijstijl 1:20.
Is dit normaal of moet ik gaan speuren?
Hebben mensen ervaring met het verbruik van deze auto's? Ik heb echt geen flauw benul meer wat mijn vorige Megane verbruikte, maar ik moet eerlijk zijn dat het me een beetje tegenvalt op het moment. Ik rijd met pijn en moeite 950km op een tank waarna ik vrolijk 54 liter mag bijzetten. Dat is maar 1:17 en dat valt me wat tegen als ik eerlijk ben. Met de Clio reed ik met exact dezelfde rijstijl 1:20.
Is dit normaal of moet ik gaan speuren?
Ik haal met mijn rijstijl (per tank zo'n 650 snelwegkilometers met 140-150 km/u) krap aan 1 op 17. Haal dan iets van 900km op een tank maar dan zit er nog wel wat in. Lampje gaat bij mij al vrij vroeg branden. Meestal zit er dan nog 10 liter in de tank.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
M'n zwager klaagt er ook altijd over, die reed met een Laguna II 1.9 DCi 120PK net 1 op 18 en nu met een II phase 2 met 1.9 DCi 130PK net krap aan 1 op 16/17.
Schijnt normaal te zijn bij die dingen..
Schijnt normaal te zijn bij die dingen..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Je oude dTi was wel wat zuiniger met 1:18,9: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/121122.html
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Andere wielen / banden ?
Heeft een Megane geen andere bakverhouding ? (hoger toerental bij 120 in 5 bv ?)
Hoger gewicht ?
Slechtere stroomlijn t.o.v. Clio ?
Inwendig van motor => verstuivers ? olie ?
Heeft een Megane geen andere bakverhouding ? (hoger toerental bij 120 in 5 bv ?)
Hoger gewicht ?
Slechtere stroomlijn t.o.v. Clio ?
Inwendig van motor => verstuivers ? olie ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
in mijn clio lag een 1.5 dci en in de megane een 1.9 uiteraard, maar goed, Clio is ook lichter, minder peekaas, dus...
Nou goed, misschien is het verbruik gewoon anders inderdaad. Kan ook weinig aan de motor merken waar ik ongelukkig van wordt, dus dat zal wel goed zitten.
Nou goed, misschien is het verbruik gewoon anders inderdaad. Kan ook weinig aan de motor merken waar ik ongelukkig van wordt, dus dat zal wel goed zitten.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mijn verbruik is 1 op 18.........met een ECO diesel......
Maar met normale rijstijl moet de 1 op 20 haalbaar zijn.
De mijne is aangepast door Fastchip.....dat dan weer wel!....
Maar met normale rijstijl moet de 1 op 20 haalbaar zijn.
De mijne is aangepast door Fastchip.....dat dan weer wel!....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
130 pk moet kunnen, de 1.5 met 110 pk komt ook aardig in de buurt.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ik rijd met mijn megane 1.9 dci ook meestal maar 1:16 1:17.
en dan rijd ik 110 vd 120 km per dag op de snelweg met een 120a130 km/h
ik denk dat je echt als een opa moet rijden wil je zuiniger rijden want al doe ik rustig aan dan nog red ik het niet om boven de 1:17,5 te komen..
idd tegenvaller maja je kan niet alles hebben..
en dan rijd ik 110 vd 120 km per dag op de snelweg met een 120a130 km/h
ik denk dat je echt als een opa moet rijden wil je zuiniger rijden want al doe ik rustig aan dan nog red ik het niet om boven de 1:17,5 te komen..
idd tegenvaller maja je kan niet alles hebben..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dan is zo'n Clio 1.5dCi zo slecht nog niet met z'n 1:20
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ook mijn oude Clio 1 1.9D rijdt 1:20 als je veel snelwegkilometers maakt.MartijnG schreef:Dan is zo'n Clio 1.5dCi zo slecht nog niet met z'n 1:20
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Volgens mij had ik het in de PM ook al verteld maar mijn laguna I doet met dezelfde motor - weliswaar gechipt - 1 op 21 a 22 als ik rij. De vrouw rijdt er 1 op 24 mee maar die heeft ook een wat "behoudener" rijstijl
Voor chippen was het 1 op 18/19 dus chippen heeft aardige invloed op het verbruik. Ik heb de EGR ook uit laten zetten btw, volgens mij heeft dat niet zo heel veel invloed op het verbruik. Al heeft roetaanslag dat natuurlijk wel wat de EGR vergroot. Daarom zie je dat bij een diesel die normaal gesproken heel rustig gereden wordt het verbruikt iets daalt als je hem schoon brand door even lekker te gassen.
Voor chippen was het 1 op 18/19 dus chippen heeft aardige invloed op het verbruik. Ik heb de EGR ook uit laten zetten btw, volgens mij heeft dat niet zo heel veel invloed op het verbruik. Al heeft roetaanslag dat natuurlijk wel wat de EGR vergroot. Daarom zie je dat bij een diesel die normaal gesproken heel rustig gereden wordt het verbruikt iets daalt als je hem schoon brand door even lekker te gassen.
Goed, twee weken terug een nieuwe VMaxx set besteld en deze lag 2 dagen later al op de deurmat
De torsieas heeft me een avond gekost, maar een voorhamer, wat staal en wat bouten heeft toch geholpen. Afgelopen zaterdag, na eerder die week wat onduidelijkheid qua monteren, toch de weg gevonden hoe het exact moest zitten..... en...... ik ben redelijk tevreden :
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... e63238.jpg[/img]
Nu nog ff de Nervasports repareren en 2 nieuwe sloffen aanschaffen en wellicht na het inzakken nog een tandje lager zetten.
De torsieas heeft me een avond gekost, maar een voorhamer, wat staal en wat bouten heeft toch geholpen. Afgelopen zaterdag, na eerder die week wat onduidelijkheid qua monteren, toch de weg gevonden hoe het exact moest zitten..... en...... ik ben redelijk tevreden :
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... e63238.jpg[/img]
Nu nog ff de Nervasports repareren en 2 nieuwe sloffen aanschaffen en wellicht na het inzakken nog een tandje lager zetten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Copy-cat.
Nerva's staan 'm goed. Zeer goed trouwens. Ik twijfel er zelf ook over namelijk ...
Nerva's staan 'm goed. Zeer goed trouwens. Ik twijfel er zelf ook over namelijk ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Prima verlaagd.
ik denk dat ik t achterwiel mooier vind
ik denk dat ik t achterwiel mooier vind
netjes Haas! vind de linker velg het mooist staan!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Mja, als ik zo van opzij kijk vind ik het ook niet verkeerd, maar in het echt oogt het net wat te iel vind ik. Komt ook bij dat het maar een 6J velgje is en een erg hoge ET, waardoor het nogal wegvalt onder dat grote achterscherm.Jochem de Haas schreef: ik denk dat ik t achterwiel mooier vind
Toch maar de Nervasports laten repareren.....
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Vind de Nervasport wielen erg gaaf
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik ga ook puur op de foto af.....ik vind de nerva's qua kleur ook te saai..de achterste glimmen meerHaas schreef:Mja, als ik zo van opzij kijk vind ik het ook niet verkeerd, maar in het echt oogt het net wat te iel vind ik. Komt ook bij dat het maar een 6J velgje is en een erg hoge ET, waardoor het nogal wegvalt onder dat grote achterscherm.Jochem de Haas schreef: ik denk dat ik t achterwiel mooier vind
Toch maar de Nervasports laten repareren.....
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De velgen zo van opzij zijn om het even, vind ze allebei erg mooi staan.
Verlaging is prima
Verlaging is prima
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Klopt. Daarom heb ik er ook spacers tussen zitten achterHaas schreef:Mja, als ik zo van opzij kijk vind ik het ook niet verkeerd, maar in het echt oogt het net wat te iel vind ik. Komt ook bij dat het maar een 6J velgje is en een erg hoge ET, waardoor het nogal wegvalt onder dat grote achterscherm.Jochem de Haas schreef: ik denk dat ik t achterwiel mooier vind
Toch maar de Nervasports laten repareren.....
Maar die Nervas moeten het worden
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nervas nervas!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Dit is nog zonder spacers
(Een cm of anderhalf a 2 kan makkelijk )
Maar met de juiste verlaging:
Ziet het er toch allemaal prima uit
Maar ook ik zou voor de Nerva's gaan
PS: ik weet niet of je er last van hebt, maar een gaatje van 2 mm aan de onderkant boren in je achterlicht en dat vocht is zo weg
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
1,5 cm kan prima mits je de wielkastrand een beetje naar binnen rolt ... aanloopkans is dan aardig groot namelijk.
Ik heb er nu 1 cm op zitten en heb nog ruimte over met inveren.
Ik heb er nu 1 cm op zitten en heb nog ruimte over met inveren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb er nu 20mm per zijde rondom onder zitten.......
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
25mm gaat ook,alleen moet je dan iets laten omrollen
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!