welke RIJSCHOOL!
Ik word binnenkort 18 en wil dus gelijk mijn rijbewijs halen om zo snel mogelijk in een renaultje te rijden!!
Dus welke rijscholen zijn de beste?? wie helpt me
ik zat te denken aan de anwb tiendaagse cursus..
Dus welke rijscholen zijn de beste?? wie helpt me
ik zat te denken aan de anwb tiendaagse cursus..
Gewoon geen,,,gewoon geen rijbewijs halen.kunnen ze hem ook niet van je afpakken als je weer eens te hard hebt gereden met je RENAULT
...Maar het schijnt best wel goed te zijn zo,n ANWB curses.een maat van mij heeft het ook gedaan en was in 1 keer geslaagd..Moeilijk te zeggen he,

10 daagse cursus is duur en bied netzoveel garantie
als een normale rijschool. Bij normale lessen krijg
je veel meer "rijervaring" maar das een keuze die je
maakt. Welke rijschool je moet kiezen hangt ervanaf
welke rijscholen er in jou omgeving zijn. Je moet
zorgen dat je in ieder geval een niet te kleine
rijschool neemt omdat die geen examens van te
voren "kopen" en dus kan het een hele tijd duren
eerdat je kan afrijden, maar bij grote rijscholen
gaat het soms fout met administratie bv dat ze je
aanvraag kwijtraken, dat soort dingen. Elke
rijschool heeft wel goeie instructeurs anders
hadden ze daar de papiertjes nie voor
dus dat maakt opzich niet uit.
hadden ze daar de papiertjes nie voor

bedankt voor alle reacties!
ik rij al anderhalf jaar op me werk in auto's niet in het verkeer maar naar de waserette en parkeren in de garage enz.
ik ga nog even zoeken
ik geloof dat er ook allemaal wachttijden zijn en zo..das minder
ik rij al anderhalf jaar op me werk in auto's niet in het verkeer maar naar de waserette en parkeren in de garage enz.
ik ga nog even zoeken
ik geloof dat er ook allemaal wachttijden zijn en zo..das minder
Das nie helemaal waar, ik zat bij een eenmansrijschool zegmaar, en die kocht ook plaatsen inRemco T. schreef:10 daagse cursus is duur en bied netzoveel garantie
hadden ze daar de papiertjes nie voordus dat maakt opzich niet uit.
En dat was een goeie ook want met 27 lessen had ik me papiertje

Don't walk the grass... smoke it
-
Heb je verkeerspark Assen al gebeld? 

Zo'n speodcursus heeft weer als voordeel dat je intensief aan het rijden bent een aantal dagen.
Slagingspercentages zijn wel weer lager als van een slowcursus (
), het CBR schijnt niet zo te staan springen om die cursussen.
Als je al voertuigbeheersing hebt zou ik voor de 10daagse gaan, dan leer je mooi anticiperen in het verkeer omdat daar dan intensief je aandacht naar uit kan gaan. Ben je een absoluteautoknuppel, dan heeft het minder zin, omdat je dan al 6 dagen kwijt bent aan de koppelingbeheersing
Slagingspercentages zijn wel weer lager als van een slowcursus (
Als je al voertuigbeheersing hebt zou ik voor de 10daagse gaan, dan leer je mooi anticiperen in het verkeer omdat daar dan intensief je aandacht naar uit kan gaan. Ben je een absoluteautoknuppel, dan heeft het minder zin, omdat je dan al 6 dagen kwijt bent aan de koppelingbeheersing

Mrtn = Maarten
-
- Moderator
- Car: MB
de enige rij-ervaring die ik had was een keertje rijden in een GTT (dat is de eerste auto waar ik ooit in gereden heb
). En ik kan je zeggen dat die eerste keer zeer klote ging
.
Ik zei al, als je een beetje kunt rijden en aanleg hebt dan moet je zeker tussen de 15 en 25 kunnen uitkomen (nog ruim genomen)

Ik zei al, als je een beetje kunt rijden en aanleg hebt dan moet je zeker tussen de 15 en 25 kunnen uitkomen (nog ruim genomen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja das waar maar op de snelweg heb ik nog niet gereden ik kan wel schakelen enzo maarja ik weet niet.Roy schreef:Want? Als je goed rijd kunnen ze je niet laten zakken volgens mij.jef schreef:allemaal mazzelaars!!En je zegt zelf dat je al kunt rijden dus lijkt het me niet zo'n punt.
ik hoop dat ik het in een keer haal natuurlijk!
ik heb geloof ik al in elke renault gereden!
ook de clio v6 deze heb ik alleen 20meter verplaats naar een andere parkeerplek haha
tja ik kan wel schakelen is niet zo mooilijk alleen ik gebruik mijn spiegeltjes niet echt goed..
en die moet ik gebruiken ik ben al aan het oefenen op m'n werk haha

ook de clio v6 deze heb ik alleen 20meter verplaats naar een andere parkeerplek haha

tja ik kan wel schakelen is niet zo mooilijk alleen ik gebruik mijn spiegeltjes niet echt goed..
en die moet ik gebruiken ik ben al aan het oefenen op m'n werk haha
-
- Moderator
- Car: MB
de eerste paar lessen ben je the king of the road. Daarna kom je in een dipje en denk je dat je nooit normaal leert wegrijden en vervolgens gaat het steeds beter (zo was het bij mij dan).
En als het een keer niet zo goed gaat dan denk je maar aan al die andere mensen (ik noem geen groepen en/of andere geslachten) die ook kunnen rijden. Waarom zou jij het dan niet kunnen leren.
Als je dan inmiddels je rijbewijs hebt dan denk je dat je kunt rijden maar na 1 a 2 jaar kom je er toch wel achter dat je op dat moment nog totaal niet kon rijden
En als het een keer niet zo goed gaat dan denk je maar aan al die andere mensen (ik noem geen groepen en/of andere geslachten) die ook kunnen rijden. Waarom zou jij het dan niet kunnen leren.
Als je dan inmiddels je rijbewijs hebt dan denk je dat je kunt rijden maar na 1 a 2 jaar kom je er toch wel achter dat je op dat moment nog totaal niet kon rijden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rasit.. schreef:heb ik het record dan ?
9 lessen in 1x geslaagd, bewijs aanwezig indien nodigen ja het was bij een turk..
dan had je vast al heel vaak gereden!!voordat je aan je rijlessen begon

misschien verbreek ik je record wel!!
Gedeelde eerste plaats danrasit.. schreef:heb ik het record dan ?
9 lessen in 1x geslaagd, bewijs aanwezig indien nodigen ja het was bij een turk..
Ik 26 lessen 5 x afrijden en ook 1 x geslaagd.. of telt dat niet

gewoon zoals iedereen wel een beetje rijdt voordat ie 18 isjef schreef:rasit.. schreef:heb ik het record dan ?
dan had je vast al heel vaak gereden!!voordat je aan je rijlessen begon![]()
misschien verbreek ik je record wel!!

ja de mijne was ook een 1mans bedrijf, maar het kan zijn dat hij meer dan een x aantal leerlingen heeft, waardoor hij ook plaatsen kan van te voren in kopen
-
- Contacteer:
Ik heb 7 lessen gehad en in 1 keer men rijbewijs gehaald.Theorie voor auto en vrachtwagen tegelijk op mijn 18de verjaardag ook in 1 keer geslaagd!
Alleen mijn vrachtwagen rijbewijs haalde ik pas met de derde keer.Maar daarna vrachtwagen met aanhanger weer met 7 lessen en de in de eerste keer!
Alles bij elkaar had ik 4 maanden na mijn 18e verjaardag bijna al mijn rijbewijzen op men motor en bus na!
Alleen mijn vrachtwagen rijbewijs haalde ik pas met de derde keer.Maar daarna vrachtwagen met aanhanger weer met 7 lessen en de in de eerste keer!
Alles bij elkaar had ik 4 maanden na mijn 18e verjaardag bijna al mijn rijbewijzen op men motor en bus na!

ik wil bewijs zienJeroen Lubking schreef:Ik heb 7 lessen gehad en in 1 keer men rijbewijs gehaald.Theorie voor auto en vrachtwagen tegelijk op mijn 18de verjaardag ook in 1 keer geslaagd!

-
- Contacteer:
Ik heb ergens nog wel rekeningen liggen,iets in de richting van 8000 gulden! 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Heb ik mazzel dat mijn pa RIJ-INSTRUCTEUR is !!
Heb alleen nog geen geld voor de 'echte' lessen
BUMMER !! IK WIL RIJAAAH !!

BUMMER !! IK WIL RIJAAAH !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vanmiddag ff in ene keer E achter B gehaald. Toch lekker als het betaald word door de baas. 

Tja, dus je hebt ook je grote rijbewijs......,Jeroen Lubking schreef:Ik heb ergens nog wel rekeningen liggen,iets in de richting van 8000 gulden!
eff kijken, eerst een 5 GT Turbo, nu al een 21 Turbo, wordt je volgende een Renault AE Magnum 520pk....

-
- Contacteer:
Zeg dat niet tegen je examinator. "Ik wil zo spoedig mogelijk in een Renault rijden" is goed; "ik wil zo snel mogelijk in een Renault rijden" is heel erg fout.jef schreef:Ik word binnenkort 18 en wil dus gelijk mijn rijbewijs halen om zo snel mogelijk in een renaultje te rijden!!

In Nederland heb ik een boel lessen gehad en dat vlotte niet zo. Dan weer werd mijn instructeur op staande voet ontslagen en kreeg ik als vervanger een Duitse mijnwerker die in Nederland als instructeur bijklustte (serieus!); of dan had ik een instructeur die naar mijn idee wel goed was, maar daarna kreeg hij elders een betere baan en kreeg ik zijn nogal racistische baas die het vertikte om niet te roken in de auto. En om op vrijdagmiddag rond vijf uur eerst iemand af te zetten in de buurt van Amsterdam CS om vervolgens naar de Bijlmer te rijden (met die racistische instructeur dus, dus dat was lachen - not) om de volgende lesser op te halen schoot ook niet op. Dus op een gegeven moment heb ik er de brui aan gegeven.
In Malta heb een paar lessen gehad en vervolgens het examen behaald (dat echt geen hout voorstelt, op het achteruitparkeren tussen een stel paaltjes na, want daar heb je weinig plaats over).
En dan pas leer je autorijden. Ik zal niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben en mijn vrouw zal dat ook zeer zeker niet doen.

Ik denk dat het misschien het beste idee is om in je buurt wat rond te vragen. Een grote school is niet noodzakelijkerwijs een bewijs van kwaliteit, want mr. racist uit Amsterdam was bij zo'n school aangesloten waarvan ik goede verhalen gehoord had.
Als je je voertuig beheerst is dat goed. Dan hoef je je niet meer zorgen te maken over de koppeling of de versnelling en kun je je concentreren op het andere verkeer, spiegels, dode hoeken en wat er gebeurt als iemand voor je op de autoweg opeens vol op de rem gaat staan.
Neem ook de tijd. Wil het niet te vlug doen. Beter een paar lessen te veel dan een paar te weinig en niet geslaagd.
En: langzaam rijden is een stuk moeilijker dan hard rijden.
- Peter
dat langzaam rijden is idd moeilijker haha op me werk wil ik altijd iets te snel gas geven!!Peter @ Malta schreef:En: langzaam rijden is een stuk moeilijker dan hard rijden.jef schreef:Ik word binnenkort 18 en wil dus gelijk mijn rijbewijs halen om zo snel mogelijk in een renaultje te rijden!!
- Peter