Dag beste Renault leden,
Ik wou graag een openlucht filter in mijn Renault Clio Baccara 1.8 plaatsen!
Op welke manier kan ik deze het beste plaatsen
en heeft iemand hier ervaring mee?
Welk model openlucht filter is het mooist?
Heb zelf al wel de oude luchtfilter eruit gehaald om te zien hoe het allemaal zit, maar kom er niet goed uit. Deze luchtfilter heeft drie aansluitingen.
Als ik dus mijn oude luchtfilter eruit haal hou ik drie aansluitingen over?
Heb een foto van onder mijn motorkap gemaakt welke aansluitingen dit nu zijn.
Kan iemand me dus vertellen hoe ik een openlucht filter moet plaatsen in mijn Clio en welke het mooist is.
Groeten stephan.
[img]http://members.home.nl/bticheler/Renaul ... uiting.jpg[/img]
[ClioBaccara]Welk type openluchtfilter?
de search al gebruikt ? denk het niet 
hier zijn al tig topics over
probeer die eerst even te raadplegen
en de manier waarop je je standaard filter weggehaald heb zo sluit je een eventueel open luchtfilter ook aan

hier zijn al tig topics over
probeer die eerst even te raadplegen
en de manier waarop je je standaard filter weggehaald heb zo sluit je een eventueel open luchtfilter ook aan
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Sowiezo vind ik de K&N 57i kit het mooiste, zo'n mooie conische filter. Aanzuigbuisje aanleggen en blazen met die bende...
Maar waar die andere aansluitingen voor zijn ?? Ik geloof dat er een luchtpijpje voor carterdamp of iets was ?? Maar ik weet het geen 100% zeker...
Maar waar die andere aansluitingen voor zijn ?? Ik geloof dat er een luchtpijpje voor carterdamp of iets was ?? Maar ik weet het geen 100% zeker...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Maar zitten die aansluitingen wel op het filter ?? Is toch alleen maar de 62 mm buis ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Dat slangetje voor dat cartergebeuren moet je eens voor de lol vergeten vast te maken...krijg je hem dus niet meer aan de praat
Hoe zit het eigenlijk met originele filterhuizen met een luchtmassa meter erop ?? Dat originele huis kun je dan toch niet vervangen??

Hoe zit het eigenlijk met originele filterhuizen met een luchtmassa meter erop ?? Dat originele huis kun je dan toch niet vervangen??
Niemand kan me dus helpen wat ik met deze andere twee luchtpijpen moet doen?
Kan er eventueel een Green filter op?
Snap er nu helemaal niets meer van.
Normaal gesproken heb je toch alleen een luchtpijp?
Wat moet ik dan met die andere twee?
Hoor het hoop ik nog wel van iemand!
Alvast bedankt voor de medewerking.
Groeten,
Stephan
Kan er eventueel een Green filter op?
Snap er nu helemaal niets meer van.
Normaal gesproken heb je toch alleen een luchtpijp?
Wat moet ik dan met die andere twee?
Hoor het hoop ik nog wel van iemand!
Alvast bedankt voor de medewerking.
Groeten,
Stephan
heb je dat openluchtfilter al ??
uit je verhaal begrijp ik van niet, maar je wil wel al weten hoe je hem aansluit
als je nu eerst het filter eens bekijkt en dan vraagt ? want op mijn openluchtfilter zaten 3 aansluitingen:
- 1 grote (spreekt voor zich waar die voor is)
- 1 kleine voor carter
- 1 kleine voor ??
hij pastte er bij mij (clio16v) maar op 1 manier op en dan sprak het voor zich waar welke slang kwam
uit je verhaal begrijp ik van niet, maar je wil wel al weten hoe je hem aansluit
als je nu eerst het filter eens bekijkt en dan vraagt ? want op mijn openluchtfilter zaten 3 aansluitingen:
- 1 grote (spreekt voor zich waar die voor is)
- 1 kleine voor carter
- 1 kleine voor ??
hij pastte er bij mij (clio16v) maar op 1 manier op en dan sprak het voor zich waar welke slang kwam
dit is zijn filter: http://www.stevens.cistron.nl/filter.jpg
Dat kleine slangetje is idd je carterontluchting meestal komt die te vervallen, daar heb je dan van die mooie hele kleine filtertjes voor. (overigens rijdt je auto gewoon als deze niet aangsloten is, slangetje is puur milieutechnisch). De dikkee buis is uiteraard de plek waar de lucht de motor in gaat en je open filter komt te zitten.
Een 3e slangetje heb ik bij mijn auto's nog niet gehad. Zo te zien is dit bij jou de aanzuigbuis voor warme lucht. Er zitten op een standaard luchtfilterhuis namelijk 2 aansluitingen voor luchttoevoer, eentje komt van voor de auto en zuigt dus koude lucht aan, de ander zit bij het uitlaatspruitstuk en zuigt warme lucht aan, deze beide aanzuigbuizen vervallen bij een open filter.
Een 3e slangetje heb ik bij mijn auto's nog niet gehad. Zo te zien is dit bij jou de aanzuigbuis voor warme lucht. Er zitten op een standaard luchtfilterhuis namelijk 2 aansluitingen voor luchttoevoer, eentje komt van voor de auto en zuigt dus koude lucht aan, de ander zit bij het uitlaatspruitstuk en zuigt warme lucht aan, deze beide aanzuigbuizen vervallen bij een open filter.
Laatst gewijzigd door jeroen.k op wo 12 mar 2003 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag beste Renault mensen
Oke ik beging het nu een beetje te snappen.
Ben ook niet zo leek op dat gebied!
Snap nu dus dat de kleine slang vervalt, en dat op de 62 mm buis me nieuwe openlucht filter komt.
Alleen snap ik nog niet wat op die andere metalen buis komt?
met vriendelijke groeten,
Stephan
Oke ik beging het nu een beetje te snappen.
Ben ook niet zo leek op dat gebied!
Snap nu dus dat de kleine slang vervalt, en dat op de 62 mm buis me nieuwe openlucht filter komt.
Alleen snap ik nog niet wat op die andere metalen buis komt?
met vriendelijke groeten,
Stephan
Oke, ben vandaag weer eens wijzer geworden?
Doordat ik naar verschillende auto Styling bedrijven ben gegaan om te vragen wat nu het beste voor mijn auto is!
Kluinhaar in Hengelo (overijssel) zegt:
Die kleine slang hoef je niet aan te sluiten op je filter. De andere slang (62mm)komt op je openlucht filter! Dan heb je nog een metalen pijp over, die kan je afdekken met een panty zeggen ze.
Is dit wel verstandig?
Poth carsystem/styling in Almelo zegt:
Gewoon je eigen filter laten zitten en onder in je filter gaten gaan boren en dit afdichten met speaker gaars? En eventueel nieuwe K&N filters.
Wat is nu het beste voor een leuk geluidje.
Groeten,
Stephan
Doordat ik naar verschillende auto Styling bedrijven ben gegaan om te vragen wat nu het beste voor mijn auto is!
Kluinhaar in Hengelo (overijssel) zegt:
Die kleine slang hoef je niet aan te sluiten op je filter. De andere slang (62mm)komt op je openlucht filter! Dan heb je nog een metalen pijp over, die kan je afdekken met een panty zeggen ze.
Is dit wel verstandig?
Poth carsystem/styling in Almelo zegt:
Gewoon je eigen filter laten zitten en onder in je filter gaten gaan boren en dit afdichten met speaker gaars? En eventueel nieuwe K&N filters.
Wat is nu het beste voor een leuk geluidje.
Groeten,
Stephan
Misschien moet ik dan toch wel naar utrecht zondag!
Maar goed moet wel vanuit enschede of winterswijk komen!
Hoop dat dan wel iemand me kan helpen.
En als ze daar alle onderdelen hebben.
Groeten,
stephan.
Foto's:
http://members.home.nl/bticheler/Renault/html/5.htm
Maar goed moet wel vanuit enschede of winterswijk komen!
Hoop dat dan wel iemand me kan helpen.
En als ze daar alle onderdelen hebben.
Groeten,
stephan.
Foto's:
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
SPI is een iets luxere 1.8 RT dus 95 pk onder de kap met single point injectie. En ook geen schijven achter als het goed is.Ollie schreef:Is die clio MPi of SPi?
Gr.Frits
Ook een RT

Project: GTT Blue Sport
Koop je voor deze bijvoorbeeld een k&n 57i kit, dan kun je de "paddestoel" toch meteen op de inspuiting monteren, is niet meer dan een veredelde carb, toch? Je koude én warme luchttoevoerslang kun je weglaten. Kleine slangetje op aansluiting in filter monteren. Nieuwe koude luchttoevoerslang vanaf grille ofzo monteren op een cm. of 10 afstand...en gaan met die banaan. Lekker aanzuiggeluidje, redelijk plaats onder de motorkap, dus met die warme lucht aanzuigen valt ook wel mee. Desnoods maak je een eigen hitteschildje.
Toch?!
Toch?!
-
- Contacteer:
het is makkelijker om een universele er op te zetten
want de slang hangt al mooi naar beneden
want de slang hangt al mooi naar beneden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Het is een renault clio baccara 1.8 8 kleppe!!
Weet niet eens of dat een MPi of SPi?
foto van me clio:
Groeten,
stephan
Weet niet eens of dat een MPi of SPi?
foto van me clio:
Groeten,
stephan
Laatst gewijzigd door Popov op wo 12 mar 2003 21:08, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
is een spi
kom nou maar lekker naar utrecht
is nog gezellig ook
kom nou maar lekker naar utrecht
is nog gezellig ook
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Wat gaat een openlucht filter kosten?
En wie heeft er een voor me, die hem er ook voor me inbouwt.
Monteren ze die ook daar in utrecht?
Ben daar geen held in namelijk.
Groeten,
Stephan
En wie heeft er een voor me, die hem er ook voor me inbouwt.
Monteren ze die ook daar in utrecht?
Ben daar geen held in namelijk.
Groeten,
Stephan
Precies, ga ff kijken in Utrecht...vraag je links en rechts wat mensen naar hun ervaringen, desnoods of je ff kunt luisteren naar het verschil. En dan kun je meteen zien hoe de verschillende mensen het opgelost hebben enzo.
Hoogstwaarschijnlijk weet je het dan nog minder dan nu doordat iedereen wel een eigen mening heeft, maar zo heb je dan toch weer wat geleerd
Hoogstwaarschijnlijk weet je het dan nog minder dan nu doordat iedereen wel een eigen mening heeft, maar zo heb je dan toch weer wat geleerd

Ik zie het allemaal niet zo zitten een openlucht filter bij mij onder de kap!
Wat zou het effect geven al ik dan gewoon nieuwe filters in mijn huidige filterbehuizing plaats!
Met vriendelijke groeten,
stephan
Wat zou het effect geven al ik dan gewoon nieuwe filters in mijn huidige filterbehuizing plaats!
Met vriendelijke groeten,
stephan
Een k&n vervangingsfilter doet 't prima! Je hebt alleen geen brute sound, maar is misschien nog wel beter dan een open filter.