+100 pk's verzekeren
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ligt er ook aan welke verzekeringsmaatschappij denk ik ??
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Car: MB
komplete onzin. ik heb een GTT op mijn naam gehad en nu een williams. Die gaan allebij ver over de 100 en ik ben pas 20. toen ik die GTT op mijn naam zette had ik 1 dag mijn rijbewijs en was ik 18, dus het kan wel degelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Is dikke onzin!!!!!!
Er zijn alleen bepaalde type auto's die je onder je 24e niet kan verzekeren. Zoals de Golf GTI, Kadett GSI, maar dat is dan ook weer maatschappij afhankelijk! Hier wordt niet echt gekeken naar het vermogen van de auto maar wel naar het imago van de auto! Gelukkig horen de Renaultjes niet bij deze imago auto's!
Er zijn alleen bepaalde type auto's die je onder je 24e niet kan verzekeren. Zoals de Golf GTI, Kadett GSI, maar dat is dan ook weer maatschappij afhankelijk! Hier wordt niet echt gekeken naar het vermogen van de auto maar wel naar het imago van de auto! Gelukkig horen de Renaultjes niet bij deze imago auto's!

-
geldt alleen met motorfietsen.
-
- Moderator
dit is volgens mij ook onzin. De 16v en de willi staan wel degelijk op de duurdere jatgevoelige lijst waar ook de GSI en GTI op staanjeroen.k schreef:Gelukkig horen de Renaultjes niet bij deze imago auto's!
-
- Moderator
er zijn er ook veel minder van, dat scheeld mischien ook.
Maar met een standaard willi trek je een GTI GSI toch wel voorbij, dus als het om het vermogen gaat zou ik het vreemd vinden
Maar met een standaard willi trek je een GTI GSI toch wel voorbij, dus als het om het vermogen gaat zou ik het vreemd vinden
de verzekerings maatschappij kijkt naar de leeftijd en type auto hoeveel kw.
de ene maatschappij accepteert je wel met een gti'tje of turbo en de ander niet. kun je vragen bij tussenpersoon wat het kost en of het kan of je de auto op je eigen naam kan verzekeren.
kan het wel ff nakijken werk namelijk bij tussenpersoon lol: .
de ene maatschappij accepteert je wel met een gti'tje of turbo en de ander niet. kun je vragen bij tussenpersoon wat het kost en of het kan of je de auto op je eigen naam kan verzekeren.
kan het wel ff nakijken werk namelijk bij tussenpersoon lol: .
Laatst gewijzigd door red_Turbo op ma 10 mar 2003 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Redelijk onzin allemaal. Er zijn een aantal kleine maatschappijen die wellicht een lijst van 'foute' wagens hebben, maar dit is vrij moeilijk hard te maken voor hun. Wel hebben grote maatschappijen (Centraal beheer bijvoorbeeld) problemen met mensen met weinig schadevrije jaren en een wagen die of te zwaar (qua gewicht, voor hun blijkbaar een soort indicatie voor het type wagen) of een te hoge nieuwwaarde heeft. Deze nieuwwaarde is zelfs van belang als je alleen wa wil. Ik heb namelijk bij de bmw325ix veel problemen gehad, deze was namelijk nieuw vrij duur destijds. Maar wat elke maatschappij wel heel duidelijk vertelde, was dat leeftijd alleen een rol speelt bij de hoogte van de premie. Of je auto uberhaupt verzekerd kan worden hangt af van je schadevrije verleden. Zo kon ik bijvoorbeeld met 19 jaar (een jaar schadevrij) wel mijn integrale verzekeren, maar een 23 jarige met geen schadevrije jaren weer niet. Als het wel had gemogen, was zijn premie wel lager geweest...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Het gaat hier om niet om jatten maar ongevallen veroorzaken. Ook grote maatschappijen doen hier aan mee, zo kon een kennis van me zijn reeds aangeschafte GSI niet op eigen naam verzekeren omdat ie nog geen 24 was en heeft een andere kennis van me zich in allerlei bochten moeten wringen (en uiteindelijk dik extra betalen) om zijn Golf GTI in de verzekering te krijgen (met 22 jaar) deze beide personen hadden nog nooit een ongeval veroorzaakt en hebben meerdere grote maatschappijen aangeschreven. Een GTT daarentegen kost in verzekering bijna niks meer dan een gewoon 5je (tenminste relatief gezien dan, tis iets van 200 euro meer per jaar bij mijn maatschappij)Tom schreef:dit is volgens mij ook onzin. De 16v en de willi staan wel degelijk op de duurdere jatgevoelige lijst waar ook de GSI en GTI op staanjeroen.k schreef:Gelukkig horen de Renaultjes niet bij deze imago auto's!
O ja, maar voordat hier alweer een nutteloze discussie losbarst over verzekering...doe ff een search naar verzekeringen zijn meerdere topics over geweest namelijk waar alles aan bod is geweest en uitgebreid behandeld door mensen die bij verzekerings maatschapijen en tussenpersonen werken!
Eigenlijk zou een slotje niet eens misstaan...
Eigenlijk zou een slotje niet eens misstaan...
Mensen onder de 24 zitten in de zgn. risicogroep, ongeacht de auto waarin ze zich voortbewegen.
Nu is het wel zo dat bepaalde auto's die statistisch gezien veel gestolen worden en in bepaalde regio's moeilijker om te verzekeren zijn, of er wordt een dikkere premie voor gevraagd. Sommige verzekeringsmaatschappijen willen ook weleens moeilijk doen om jongere met een snelle wagen (imagowagen) in hun polis op te nemen, dit met het oog op risicorandwaarden. Maar meestal is het wel mogelijk en wordt de premie berekend naar de nieuwwaarde van de te verzekeren auto. Ga dus op zoek naar een verzekering die hier niet moeilijk over doet, zoals CB.
Nu is het wel zo dat bepaalde auto's die statistisch gezien veel gestolen worden en in bepaalde regio's moeilijker om te verzekeren zijn, of er wordt een dikkere premie voor gevraagd. Sommige verzekeringsmaatschappijen willen ook weleens moeilijk doen om jongere met een snelle wagen (imagowagen) in hun polis op te nemen, dit met het oog op risicorandwaarden. Maar meestal is het wel mogelijk en wordt de premie berekend naar de nieuwwaarde van de te verzekeren auto. Ga dus op zoek naar een verzekering die hier niet moeilijk over doet, zoals CB.
Mrtn = Maarten
-
Ik heb ook een willy op mijn naam gehad toen ik nog geen 24 was, maar ik wel even moeten zoeken voordat ik een verzekering gevonden had, ik ben uiteindelijk bij de V&D geslaagd! Maar je moet wel aardig bloeden voor de combinatie snelle auto en onder de 24 jaar. De vorige eigenaar had hem op de naam van zijn opa staan van 80 jaar 

Heeft iedereen hier aandelen CCentraal Beheer ofzo?
Ook London Basic autoverzekeringen doet niet moeilijk over snelle auto's en Zurich autoverzekeringen ook niet. En zo zijn er nog meer. Als je gewoon je verzekering afsluit via internet (bijvoorbeeld ww.wellowell.nl ) dan kun je voor bijna elke auto wel een passende verzekering vinden. Mocht je vervolgens liever naar een tussenpersoon gaan kan je eventueel ook een printje maken van de wellowell resultaten maken en vragen welke maatschappij zij in het pakket hebben! 

Heb nog nooit problemen gehad met verzekering. Op m'n 22/23e had ik een S2 met 220 pk onder m;n kont, no problems. GT/16v/williams was ook geen probleem. Ik had deze verzekerng lopen bij MEeus in D-H.
Ik heb vanaf mijn 21ste een GTT op mijn naam gehad, zonder schadevrije jaren en zat nog onder de 50 euro per maand. Nu heb ik een Williams uit 1993 en betaal uit mijn hoofd 57 euro per maand. Ik vind dat toch geen asociaal hoge premies, toch?
Pcies, ik heb ook nooit hoge premies hoeven te betalen. Misschien ligt het ook aan de regio.
Het kan wel duurder worden Amsterdam, Rotjedam, Den Haag....de hele randstad he.
Maar zowiezo die auto kan je wel verzekeren enige nadeel is dat als je jong bent zeer veel premie moet betalen, verzekeren doen ze wel. Ik ben zelf 19 en betaal mezelf ook helemaal scheel aan verzekeringskosten
Maar zowiezo die auto kan je wel verzekeren enige nadeel is dat als je jong bent zeer veel premie moet betalen, verzekeren doen ze wel. Ik ben zelf 19 en betaal mezelf ook helemaal scheel aan verzekeringskosten
Uhm, ik moest bij mijn vorige auto, 106 GTI, ruim 200 euro betalen in de maand, omdat ik volgens "hun" in een risico factor zat, deze was wel nieuw en allrisk verzekerd..
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hé merijn jij zat met je willi op 57 euro per maand? bij welke maatschappij zit/zat jij? ik zit bij centraal beheer (deden niet moeilijk) en zit daar op 70 euro per maand (geen eigen risico)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en hoe zit t daar met eigen risico? heb ook wel wat goedkoperen gevonden maar daar had je al snel 350 euro eigen risico...dan is t dat tientje in de maand niet echt waard..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij 1 van de grote maatschappijen mag ik niet eens mijn megane coupé verzekeren 
Die heeft maar een 1.6 motor, alleen 2 kw teveel
mocht maximaal iets van 70kw hebben. en dan ben ik 23
gare kwibus, dus zit nu bij euh unive

Die heeft maar een 1.6 motor, alleen 2 kw teveel

mocht maximaal iets van 70kw hebben. en dan ben ik 23

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bullshit Jeroen... had op 18e direct na halen rijbewijs Kadett GSI op naam zonder problemen en zonder hoge premie...
-
Ik heb op mijn 21e de 1.4 vervangen door de 19 16v.
Ik heb verzekering opgebeld, ik zei, die renault 19 moet eruit en een andere renault 19 moet erin.
Zegt die man; Is er nog iets speciaal aan die Renault 19.
Ik zeg; Ja is een 16V.
Zegt die man, okee.
Na wat nog meer gegevens gegeven over de auto zei die; Oke, is in orde.
Had er geen problemen mee.
Ik heb verzekering opgebeld, ik zei, die renault 19 moet eruit en een andere renault 19 moet erin.
Ik zeg; Ja is een 16V.
Zegt die man, okee.
Na wat nog meer gegevens gegeven over de auto zei die; Oke, is in orde.

Renault 5 GT Turbo "EVO"
even offtopic, stond jou wagen geparkeerd bij Holtrop in Oudehaske afgelopen donderdagmiddag ? zag d'r een blauwe ph1 staan.RobertR19 schreef:Ik heb op mijn 21e de 1.4 vervangen door de 19 16v.
Ik zeg; Ja is een 16V.
Zegt die man, okee.
Na wat nog meer gegevens gegeven over de auto zei die; Oke, is in orde.![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee, dat was een andere.
Die is van 1 van de jongens daar
Die is van 1 van de jongens daar
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
Nee, mijn auto is al 2 maanden over de APK heen, word dinsdag gemaakt en gekeurd.Xabre schreef:even offtopic, stond jou wagen geparkeerd bij Holtrop in Oudehaske afgelopen donderdagmiddag ? zag d'r een blauwe ph1 staan.RobertR19 schreef:Ik heb op mijn 21e de 1.4 vervangen door de 19 16v.
Ik zeg; Ja is een 16V.
Zegt die man, okee.
Na wat nog meer gegevens gegeven over de auto zei die; Oke, is in orde.![]()
Ik kan nog 2 blauwe R19 16v ph1 in Heerenveen en omstreken.
Renault 5 GT Turbo "EVO"