Ik reed zaterdag avond zo rond de 160 in zijn 5, begon mijn motor opeens ernstig te ratelen. Thuis aangekomen heb ik de motor uitgezet en opnieuw proberen te starten, deed die dus niet hij draaide heel moeilijk rond net alsof de accu leeg is.
Volgende dag weer proberen en startte die gewoon, ratel is alleen nog steeds aanwezig. Oliepijl is gewoon goed, ik zit zelf aan een kapotte krukas/aandrijf as lager te denken. Misschien is het ook wel een gekantelde zuiger , hoe meer toeren ik draai hoe erger die begint te ratelen.
Iemand een ander idee...zou me namelijk heel wat centjes kunnen besparen
Clio 16v Krukas/aandrijfas lager waarschijnlijk defect
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Niet te lang mee door rijden, denk ik. Dan rijd je straks nog heel je blok aan poeier...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
[offtopic]
Die naam zie je niet vaak
[/offtopic]
Die naam zie je niet vaak

[/offtopic]
Oliedruk werd ook niet opeens een stuk lager, wat wel gebeurde is dat het lampje van de olie en benzine heel snel begonnen te flikkeren dit gebeurde 5 minuten nadat het ratelen begon. Daarna was het over. Benzine en Olie zit er gewoon genoeg in