Motor houdt in als je net de motor start.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Serge1916V

Hoi,

Als ik de motor start van mijn 19 16V Phase 1(zelfde motor als Clio 16V) dan gaat hij inhouden.
Dus dan geef ik meer gas en dan rijdt ie toch wel door.
Het is echt als je de auto net start, en het maakt niet uit hoe warm de motor is.
Soms dan loopt ie opok goed, maar wat er ook mee te maken heeft, denk ik :D , de laatste tijd loopt ie ook op 700 á 800 toeren, en dat loopt niet zo goed. Maar als ik een stuk heb gegast dan loopt ie meestal wel op 1000 toeren ongeveer en dat is beter.
Ook wat ermee te maken heeft is als ik afrem voor een stoplicht ofzo en ik trap dus de koppeling in dan zie ik de toeren terugvallen naar de 300 of 400 toeren en dan loopt hij weer naar de 700 of 800.

Maar zoals ik al zei als ik een flink stuk heb gereden of een paar keer flink doorgetrapt heb dan heeft ie nergens last van.
Wat kan dit zijn ?

Grtzz
Serge[/list]
Mickael

Confusedsb schreef:Hoi,

de laatste tijd loopt ie ook op 700 á 800 toeren, en dat loopt niet zo goed. Maar als ik een stuk heb gegast dan loopt ie meestal wel op 1000 toeren ongeveer en dat is beter.
Ook wat ermee te maken heeft is als ik afrem voor een stoplicht ofzo en ik trap dus de koppeling in dan zie ik de toeren terugvallen naar de 300 of 400 toeren en dan loopt hij weer naar de 700 of 800.

Maar zoals ik al zei als ik een flink stuk heb gereden of een paar keer flink doorgetrapt heb dan heeft ie nergens last van.
Wat kan dit zijn ?

Grtzz
Serge[/list]
Ik zou dat dus ook willen weten heeft de mijne ook last van, hoewel ook al draaid hij 700-800 loopt die bij mij wel heel mooi.

Dus..... wie oh wie
Serge1916V

inderdaad ja ,
hij loopt wel goed als ie op 700 a 800 loopt.
Maar soms dan prutelt ie ook omdat het eigenlijk net iets te weinig is.
En eens in de zoveel tijd als ie nog goed koud is dan wil ie nog wel eens een keer afslaan voor het stoplicht ofzo.

Iemand ??
hallo ?! ohh! :D
jeroen.k

Als de auto koud is, dan is het normaal aangezien de lamda-sonde op bedrijfstemperatuur moet zijn (300 graden d8 ik)
Armando

Probeer je gaskabel eens wat strakker af te stellen..
Serge1916V

Ja......maar dit is niet normaal.
Dit gebeurt ook als je motor warm is en je start hem weer, dan gebeurt het weer.
Kan het niet de injectie zijn ? Of een slangetje wat ergens niet goed op zit ofzo ???
Hier word ik echt gek van........ :(

GRTZZZ
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Misschien je stationair-toerentalsensor. Maar dit weet ik niet zo heel zeker. Deze zit bij het gasklephuis in de buurt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Serge1916V

Dat is dus die sensor die dat automatisch afsteld ??
En waar zit die sensor dan ?
is die dan gewoon kapot of...... ?!?!

Weet iemand hier meer van ? Ervaring :)

Grtzzz >-)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

het stationaire toerental van de 1.8 16v wordt afgesteld door de stappenmotor. het is een koper kleurig potje en zit langs de radiator bij de clio. het kan zijn dat de draadjes die daar heen gaan niet geod contact maken. en dat daardoor de motor een te hoog of te laag stationair toerental draait. bekijk dit topic maar eens dit gaat over een clio waar de motor na flink blazen te hoog stationair draait
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... torder=asc
Serge1916V

Thnx M8 :D
Plaats reactie