Dunlop vs Toyo

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Jasper16v

Ik moet een keuze maken en vraag jullie om advies :)

Ik twijfel tussen de Dunlop SP Sport 9000 en de Toyo Proxis T1-S

Dunlop => http://www.dunloptyres.co.uk/data/tyre/11sp90.html
Toyo => http://www.toyo.co.uk/pages/t1-s.html

ik zou graag ervaringen willen horen indien mogelijk

als ik zo'n test site lees, dan zijn er veel tegenstrijdigheden van testers, de een zegt dat hij in de regen goed is de ander zegt dat ie slecht is in de regen, etc
word je dus niet echt wijzer van

http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/dunlop.asp
http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/toyo.asp

owja, de maat is 195/45-16
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zou als ik jou was zeker voor de Dunlop's gaan.
De Toyo's zijn op zich niet slecht met een goede prijs/kwaliteits verhouding, maar toch zijn de SP 9000's beter.
Toyo's slijten ook aardig hard, ik heb ze er nu 5000km onder liggen en er is al 3,5 mm vanaf.
Maarja een sportieve rijstijl kost nou eenmaal rubber! :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb 4 Toyo's onder mijn 5 liggen en ik heb met droog weer helemaal niks aan te merken op de bandjes. Met nat weer is het een heel ander verhaal, want dan zijn ze matigjes.

De Dunlops ken ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over geven, maar als je veel grip wilt en vooral bij droog weer wilt scheuren dan zijn de Toyo's zeker geen verkeerde keus.
gille
Contacteer:

man die dunlop heeft een vriend onder zijn v-tec gehad en heeft die er weenend afgegooit wat een rommel joh slijten als gek en bij regenweer nisk grip zelfs bij droog weer piepen als gek
Marcel (mlg)
Contacteer:

Kan je er geen Michelin's Pilot Sport opzetten ? Die hebben een super grip op nat en droog wegdek en de slijtage valt ook wel mee . Ik heb ze nu ook onder mijn auto zitten .

Op internet kan je ook banden tests vinden , mischien staan de dunlops en toyo er wel bij , dan kan je meestal in zo'n tabel zien waar ze goed of slecht in zijn tov andere banden .
Laatst gewijzigd door Marcel (mlg) op ma 27 mei 2002 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

ik heb dus tests bekeken, maar tegenstrijdige verhalen

en die hoor ik hier nu weer

irritant :wink:
Marcel (mlg)
Contacteer:

Die michelins komen er bijna altijd goed uit die tests. Je hebt ook de pilot exalto maar die maken veel herrie en gaan snel cuppen .

Een kennis heeft die toyo's onder zijn 19 16v en is daar zeer tevreden over .
Matijs
Contacteer:

Het lullige van die Michelins is dat ze niet te betalen zijn.
Ik zou gaan voor Toyo of Bridgestone. De laatste zijn volgens mij erg onderschat, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Stefijn

Uniroyal Rain Sport 1

Op droog weg gewoon goed, ik verwacht behoorlijk slijtvast, en op nat zijn ze echt super (toch niet onbelangrijk in NL en eigenlijk de reden dat ik ze gekocht heb)

O ja, ze zijn ook niet zo duur 85€ denk ik zoŽn beetje en ze hebben een erg stoer grof V-profiel

[img]http://www.micoche.com/accesorios/2001/acc0009a.jpg[/img]

Ik heb ze in 194/45 R15 op me GTT liggen
clio_rally
Contacteer:

Ik zeg Toyo, hoop deltisten zijn er gek op. Banden slijten doe ik toch als een gek, alhoewel toyos inderdaad wel snel slijten. Maar ja, met zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding mag dat best...

Gijs

PS: Beetje glijen met regen houd je wakker, kan ik goed mee leven, hoewel ik toyos best goed vind...
Jesper16v
Contacteer:

TOYO's Zijn heilig geworden voor mij!!! :D
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

[quote="Marcel (mlg)"]Die michelins komen er bijna altijd goed uit die tests.[quote]

maar daar betaal je dan ook voor

ik rij zelf fulda extremo bevalt me best
Marcel (mlg)
Contacteer:

Ze zijn wel iets duurder , gelukkig kon ik ze voor inkoop prijs krijgen ,ze waren inkoop een euro of 7 duurder dan toyo's .
Jasper16v

7 euro, doe maar gek :D

ben er nog steeds niet uit trouwens
zag op autobandenmarkt.nl de toyo's staan voor 75 euro p.s. ! bij me lokale bandenboer waren ze 120 p.s.

kent iemand die shop/site ?

http://www.autobandenmarkt.nl
Jesper16v
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:7 euro, doe maar gek :D

zag op autobandenmarkt.nl de toyo's staan voor 75 euro p.s. ! bij me lokale bandenboer waren ze 120 p.s.
Kheb ze voor 58 ex
Jasper16v

58 ex btw ? das 69 incl btw

is dat bij een winkel ? nieuw ?
Mickael

Die Michelin's Pilot Sport heb ik bij de Renault dealer voor 79 Euro gekocht. Ze zitten er nu al 60.000 km onder en heb nog steeds genog profiel.

Ik heb niet bepaald een rustige rijstijl, ik vind het buiten gewoon leuk zo hard mogelijk door een bocht te gaan en de grens op te zoeken. Oke ik trek zelde met spinnende banden weg, maar met sprintjes trekken heb ik regelmatig van zijn 1 naar 2 wielspin.

Over grip hoor je mij niet klagen met zowel droog als nat weer. Maar ze gaan wel erg lang mee :) , wat ik dus echt een plus punt vind. tja ze zullen wel wat duurder zijn als andere merken maar ik weet wel waarom. Ik geef liever in een keer wat meer geld uit dan dat ik binnen de kortste keer weer de boel moet vervangen.

Pir. Drago is trouwens echt helemaal niets. Die waren bij mij echt in on time versleten. En ik had zelfs stukken uit het profiel van mijn achter banden gereden, echt waardeloos!

Suc6 met de aanschaf!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik zou voor de Toyo's gaan !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jesper16v
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:58 ex btw ? das 69 incl btw

is dat bij een winkel ? nieuw ?
Bij mijn vaste autogarage!
Merijn.V
Contacteer:

Achterberg bied aan als 2 opties:

Bridgestone

Toyo

Dusssss..... dan zou ik zeggen Toyo, ondanks dat ik zelf onder een volvo goede ervaringen heb met dunlop.
Jasper16v

Jesper welke garage ? Plaats ? Internetsite ? Email ?
de hele rambats :D

Via internet leveren ze de banden gratis op me stoep af, het moet niet zo wezen dat ik het gedeelte wat ik bespaar opstook aan benzine ;)
Ron RS

Ik vind eigenlijk dat onder een Franse auto een franse band hoort.
Michelin banden worden meestal onder Renault getest ook nu ze niet meer standaard onder nieuwe Renaults worden gegooid.

Ik heb zelf ook michelin Pilot sport en die bevallen zeer goed. - Lage slijtage
- Weinig rij geluid
- Zeer goede grip bij regen

Maar ja je moet er ook wat voor betalen
Ron RS

je kan trouwens ook kijken voor Kleber banden dat is bijna het zelfde als michelin alleen dan een stuk goedkoper, Wordt volgens mij ook door michelin gemaakt.
Xedrah

Ik heb sinds twee weken ook 4 nieuwe toyo's om mijn velgen. Ze bevallen erg goed. Ze zijn erg zacht waardoor je veel grip hebt en daardoor zullen ze ook wel sneller slijten.
Voordeel is wel dat ze erg comfortabel rijden. Veel kleine trillingen blijven achterwege. Het is net alsof je over een laagje zand rijdt.
Een nadeel is dat de balans minder is ten opzichte van hardere banden zoals pirelli P4000 of 5000 of 6000. De wang is erg zacht en daardor zwabberd de wagen wat meer.
Robke

Anders moet je eens hier kijken.
Is wel in het duits, dus moet je even vertalen.
Op die site geven allerlei mensen hun oordeel over verschillende banden.

Hou er wel rekening mee dat de waardering anders is dan hier in Nederland, wat hier een 10 is, is in Duitsland een 1. En wat hier een 1 is, daar weer een 6, dat moet je dus wel even goed in de gaten houden.

Nl. 10====D. 1
Nl. 1====D. 6
Robke

Op dit moment vinden de meeste mensen de Firestone FH SZ40 de beste banden, hij krijgt een 1,5.
De Dunlop SP 9000 krijgt een 2,0, dus de Firestone zou beter moeten zijn zegt men........
Matijs
Contacteer:

Bridgestone RE720: 1.85, scoort alleen slecht in de sneeuw.
Toyo Proxes T1-S: 2.75, scoort slecht in de sneeuw, slijt als de ziekte en maakt ook nog eens veel geluid.

En dan te bedenken dat die banden even duur zijn... Ik ben er uit!
Jasper16v

prijs doet ook wel iets
wat is het prijsverschil ?
Matijs
Contacteer:

Dat zeg ik, is practisch even duur.
Jasper16v

sorry :p

ik zie ze niet op autobandenmarkt.nl in mijn maat
195-45/16
en als ik ze hier bestel bij zaak in de buurt is het stuk duurder
Matijs
Contacteer:

Hmm ja, ik heb het een keer opgezocht voor de GT Turbo, 195/45/15, en dat scheelde niks. Maarja, dat hangt natuurlijk ook erg af van waar je ze koopt... Ik had toen ergens op internet gekeken, weet ik niet meer precies.
Anonymous

Stefijn (ZakRaket) schreef:Uniroyal Rain Sport 1

Op droog weg gewoon goed, ik verwacht behoorlijk slijtvast, en op nat zijn ze echt super (toch niet onbelangrijk in NL en eigenlijk de reden dat ik ze gekocht heb)

O ja, ze zijn ook niet zo duur 85€ denk ik zoŽn beetje en ze hebben een erg stoer grof V-profiel

[img]http://www.micoche.com/accesorios/2001/acc0009a.jpg[/img]

Ik heb ze in 194/45 R15 op me GTT liggen
Ik heb ze ook maar ik vind je bij droog weer wel een beetje tegenvallen.

Ze plakken niet echt, en beginnen te piepen. Maar bij nat is het wel errug lekker ja.

Mijn volgende set word definetely iets wat gewoon PLAKT aan de weg, waarschijnlijk toyo's.

niet vergeten dat banden de belangerijkste tuning aan een auto is ! (het enige contact met de weg).
Michel S.
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:Ik moet een keuze maken en vraag jullie om advies :)

Ik twijfel tussen de Dunlop SP Sport 9000 en de Toyo Proxis T1-S

Dunlop => http://www.dunloptyres.co.uk/data/tyre/11sp90.html
Toyo => http://www.toyo.co.uk/pages/t1-s.html

ik zou graag ervaringen willen horen indien mogelijk

als ik zo'n test site lees, dan zijn er veel tegenstrijdigheden van testers, de een zegt dat hij in de regen goed is de ander zegt dat ie slecht is in de regen, etc
word je dus niet echt wijzer van

http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/dunlop.asp
http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/toyo.asp

owja, de maat is 195/45-16
Waar ga je de banden halen. Want bij autobandenmarkt zijn ze een heel stuk goedkoper. Kortingen tussen de 20 en de 40%.

Dus kijk zelf anders eens bij http://www.autobandenmarkt.nl
Daar ga ik de mijne ook bestellen als ik geen 2de hansies vindt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jasper16v

ik heb de toyo's bestelt bij autobandenmarkt
Michel S.
Contacteer:

Ik heb toyo proxes op mijn 5je gehad. Super veel grip. Zeker als het droog is. En ja, slijten kunnen ze wel heel goed ja.

Ik heb ook dunlop sports gehad. Was ik ook heeeeeel erg over te spreken.
Maar de pirelli P7000 wat ik heb gehad. heerlijk gewoon. Was echt 1 van mijn lievelings banden.

Maar Yokohama's ben ik ook wel voor te vinden. Hebben ook de benodigde grip en uithoudingsvermogen.

Fulda's heb ik er nu onder liggen. Wat een Kilo Utrecht Tango banden hoor.
Laat ik het volle vermogen los kan ik met 2 handen bijsturen anders hou ik de auto niet op de weg. Remmen, ho maar. auto gaat alle kanten op.

Bochten werk, heel veel kabal maar niet eens in de buurt komen van plakken.
Fulda's komen bij mij toch niet meer erin.

Ik zou denk ik zelf niet voor TOYO gaan. hele sportive band, maar het slijt als de ziekte. Zeker als je eens een keertje het circuit op gaat. Dan gaat het wel heel erg hard.

succes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie