Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Turbo-Peer

Ik heb een mooie R5 GT Turbo zien staan en was meteen verliefd...
Maar ff een vraagje namens mijn portemonnee:
Welk soort benzine zuipen die R5-jes van jullie? Gelood/ongelood? Want ik zie op elke site en elk info-boek weer wat anders staan, of kan ook werkelijk alles?

Sinds een dag een jonge R5 GTT fan
Rudo

Hoi.

Welkom op de site! Je kunt je hier even netjes voorstellen:

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->

Als antwoord op jouw vraag: ikzelf gooi er altijd super met loodvervanger in, zeg maar de duurste variant. Mijn motto is dat het autootje altijd op de gelode benzine gereden heeft en daarom wil ik geen risico lopen. Een ander blokje of laten reviseren is nog altijd duurder.
Dirk (CRX)

En aan extra onderdelen die je toch altijd wel kwijt bent aan een GTT (oudere auto's is nu eenmaal meer aan versleten.. ) .. tja.. met een heel krap budget zou ik het in ieder geval NIET doen.. zou zonde zijn dat je blut je auto met gebreken zou moeten verkopen..
Turbo-Peer

Hallekideeej,

Ik vroeg het me gewoon af eigenlijk. 't Is nie zo da ik zo'n krap budget heb (ik heb 'm namelijk toch gekocht en ga 'm morgen halen bij het garagebedrijf).
Liever niet al te veel onderhoud, maar mocht er iets serieus stuk gaan, zou het helemaal geen ramp betekenen voor m'n portemonnee.
Ik heb er vooral veel zin in eraan te gaan stylen...nieuwe hobby :smile: Ik heb al een 2e motorkap geregeld om een happer erin te plaatsen. Wordt helemaal toppie, zeker als 'ie zo blijft rijden als tijdens de proefrit. Maja das afwachten......

Vanaf morgen een fanatiek GTT-rijder
Rick

Foto's foto's foto's:grin::grin::grin::grin:
Dirk (CRX)

geloof me.. als het een goede is, dan blijft hij wel redelijk lang goed lopen.. en anders komen er binnen de korste keren kosten aan..
Rick

Zo'n auto is en blijft een hobby en hobby's kosten nou eenmaal geld! En het licht er ook maar net aan hoe je er mee omgaat, kheb mijn GT nu 1.5 jaar en de enige onkosten die ik er aan had was de vervanginging van mijn koppakking en een setje nieuwe remblokken achter, dus het valt allemaal reuze mee.
Anonymous

Rick,
jij vuile mazzelaar! :smile:

Gr, Peter
Rick

hehe:grin::grin::grin:
en laat ik je dan maar niet vertelen waarvoor ik hem heb aangeschafd:grin:
Rick

Nee grapje, maar je moet gewoon een beetje geluk hebben met die dingen, maar als je goed oplet bij aankoop kom je niet vaak voor grote verrasingen te staan.
Turbo-Peer

Jaja...nog 2,5 uur en dan kan ik die GTT ophalen. Eindelijk!
Komende vrijdag nog ff voor een "second opinion" bij een andere garage op de brug en dan ff gratis door een maat van me (automonteur daar) helemaal laten nalopen...ik moet toch profiteren van die garantie, mocht er ook maar iets mis zijn!

Foto's volgen snel...misschien leuk om een soort "voor...tijdens...na"-reportage te maken telkens als ik er iets aan ga stylen

Groeten "Bertone" :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Kijk een beetje rond op dit forum om te kijken op welke punten je goed moet letten als je m op de brug zet. Weet je ongeveer wat je misschien kunt verwachten...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Turbo-Peer

Na 2 weken te hebben rondgekeken op internet naar alles wa ook maar iets met R5 GTT -tjes te maken had, ken ik de probleempuntjes wel zo'n beetje...maja ut blijft jammer da je nie IN een motor etc. kunt kijken.

Ik heb trouwens slecht nieuws :sad: ...er moet nog een dag gewacht worden voordat er weer een GTT de straat op kan. Eén band had een constructie-fout. En daardoor kon ie 'm nu nie APK goedkeuren.

Morgen beter nieuws hoop ik :smile:
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

tja....hoeveel kost t......

Dat ligt volgens mij aan een aantal dingen.

1) De staat van de auto bij aanschaf. (let op dorpels/ROEST/speling in stuur/lekkende benzine tank!!!!:smile: )

2) Je eigen rijstijl:wink: (ongelukken/benzine verbruik. Trouwens gewoon 98MLV doen!)

3) T onderhouden ervan.

T kan allemaal een duur grapje zijn, maar dan krijg je er, hopelijk, ook een hoop lol voor terug!

eerder.
Turbo-Peer

In het nieuws: "Karakterproef voor Rottweiler verplicht"

Misschien ook een idee voor de GTT?!
...Nie te temmen die dinge :grin:
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

moe je ook nie temmen.

eerder.
Plaats reactie