hebben jullie ook al iets gehoord van die zogenaamde nieuwe flitspalen ?? het zouden flitspalen zijn, die een stukje filmen, hierdoor zou je bij het inhalen van een auto ook bekeurd kunnen worden. En zouden ze hiermee veel strenger en sneller kunnen beboeten. Ik betwijfel echter of dit allemaal wel echt is. want ik heb het door gekregen via mail. weten jullie of deze palen echt bestaan???
Volgens mij is dat fake. Hoe moet zo'n ding nu een stukje filmen. een foto op de juiste moment ok maar een filmpje?
Ik heb ook een eens mailtje gehad over nieuwe flits sytemen.. harstikke fake.
En je remt toch als je zo'n ding ziet....

Ik heb ook een eens mailtje gehad over nieuwe flits sytemen.. harstikke fake.
En je remt toch als je zo'n ding ziet....

zou wel leuk zijn, krijg je een DVDtje met een filmpie erop met jouw auto die met 200 langs een flitspaal scheurt, zou er ook geluid bij zitten 
Ik denk dat dit veet te duur is om te realiseren. Het huidige syteem zal al duur zijn vanwege vandalisme. Dus ik geloof er ook niet in.
Mazzel

Ik denk dat dit veet te duur is om te realiseren. Het huidige syteem zal al duur zijn vanwege vandalisme. Dus ik geloof er ook niet in.
Mazzel
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.flitsservice.nl" TARGET="_blank">www.flitsservice.nl</A><!-- BBCode End --> Voor echt betrouwbare info, bezwaarschriften etc, etc.
Het is trouwens volkomen onzin!
[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-03-06 14:37 ]
Het is trouwens volkomen onzin!
[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-03-06 14:37 ]
Moet ook wel onzin zijn, want als zo'n paal gaat filmen kom ik tot 2 conclusies, of de paal filmt iemand waardoor hij andere snelheidsovertreders niet kan filmen!Of er moeten dus meerdere camera's aan zo'n paal zitten wat weer veel te duur zou zijn!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Bij ons is het wel mooi dat flitspalen zo duur zijn. Als ze kapot zijn, worden ze niet meer vervangen voor de aankomende jaren.
Daarom zijn er nu al een stuk of 3 opgeblazen met (serieus !!) granaten !! Leuk om een flitspaal helemaal opgereten te zien.
Maar ik denk echt niet dat er flitspalen komen die kunnen filmen, want dan moeten ze continu filmen. Een auto rijdt immers vrij snel langs een paal. Dat moment duurt nog geen seconde volgens mij. Dan heb je toch een korte film.
Daarom zijn er nu al een stuk of 3 opgeblazen met (serieus !!) granaten !! Leuk om een flitspaal helemaal opgereten te zien.

Maar ik denk echt niet dat er flitspalen komen die kunnen filmen, want dan moeten ze continu filmen. Een auto rijdt immers vrij snel langs een paal. Dat moment duurt nog geen seconde volgens mij. Dan heb je toch een korte film.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dit vond ik op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.flitsservice.nl" TARGET="_blank">www.flitsservice.nl</A><!-- BBCode End -->
LEIDEN - De Leidse regio krijgt wellicht al snel te maken met een nieuw type snelheidsradar langs de openbare weg. Het gaat om de Opto-Speed, een apparaat dat niet traceerbaar is door automobilisten. De Nederlandse leverancier van het apparaat meldt dat de politie Hollands Midden de aankoop van deze nieuwe camera serieus overweegt. De Opto-Speed wordt nu al met succes in Zeeland en Noord-Brabant gebruikt. De politiekorpsen daar zijn tevreden over het apparaat omdat het niet wordt gesignaleerd door de zogenoemde radardetectors. Die apparaatjes melden de automobilist wanneer hij een snelheidsmeter nadert. Naar schatting 500.000 automobilisten hebben zo'n radarmelder in hun auto. Volgens de leverancier van de Opto-Speed is die radarmelder nutteloos met de nieuwste apparatuur. ,,De oude snelheidsmeters werken op basis van radarsignalen. Maar de Opto-Speed zendt geen enkel signaal uit. Automobilisten zien deze meter dus niet aankomen.'' De nieuwe snelheidsmeter heeft drie lenzen, die kort na elkaar een opname van de passerende auto maken. Op grond van de tijd die de auto nodig heeft om van de eerste lens naar de tweede te rijden, en van de tweede lens naar de derde, rekent de Opto-Speed uit hoe hard het voertuig rijdt. De Opto-Speed wordt al in diverse Europese landen gebruikt, waaronder Duitsland. Omdat de politie in Zeeland en Noord-Brabant uitermate tevreden is over het apparaat, verwacht het bedrijf dat de Opto-Speed binnen enkele jaren in een groot deel van Nederland de oude snelheidsmeters vervangt. De politie Hollands Midden wil de belangstelling voor het apparaat niet bevestigen. Peter Groenendijk.
Ik denk dat dit het alternatief word op het verbod op radardetectoren mocht dit niet lukken.
Vuile flikkers bedenken altijd wel weer wat.
LEIDEN - De Leidse regio krijgt wellicht al snel te maken met een nieuw type snelheidsradar langs de openbare weg. Het gaat om de Opto-Speed, een apparaat dat niet traceerbaar is door automobilisten. De Nederlandse leverancier van het apparaat meldt dat de politie Hollands Midden de aankoop van deze nieuwe camera serieus overweegt. De Opto-Speed wordt nu al met succes in Zeeland en Noord-Brabant gebruikt. De politiekorpsen daar zijn tevreden over het apparaat omdat het niet wordt gesignaleerd door de zogenoemde radardetectors. Die apparaatjes melden de automobilist wanneer hij een snelheidsmeter nadert. Naar schatting 500.000 automobilisten hebben zo'n radarmelder in hun auto. Volgens de leverancier van de Opto-Speed is die radarmelder nutteloos met de nieuwste apparatuur. ,,De oude snelheidsmeters werken op basis van radarsignalen. Maar de Opto-Speed zendt geen enkel signaal uit. Automobilisten zien deze meter dus niet aankomen.'' De nieuwe snelheidsmeter heeft drie lenzen, die kort na elkaar een opname van de passerende auto maken. Op grond van de tijd die de auto nodig heeft om van de eerste lens naar de tweede te rijden, en van de tweede lens naar de derde, rekent de Opto-Speed uit hoe hard het voertuig rijdt. De Opto-Speed wordt al in diverse Europese landen gebruikt, waaronder Duitsland. Omdat de politie in Zeeland en Noord-Brabant uitermate tevreden is over het apparaat, verwacht het bedrijf dat de Opto-Speed binnen enkele jaren in een groot deel van Nederland de oude snelheidsmeters vervangt. De politie Hollands Midden wil de belangstelling voor het apparaat niet bevestigen. Peter Groenendijk.
Ik denk dat dit het alternatief word op het verbod op radardetectoren mocht dit niet lukken.
Vuile flikkers bedenken altijd wel weer wat.
Ik heb zoiets in een of ander blad gelezen, met foto's erbij. De enigste manier is denk ik een dik verfkanon inbouwen voor de anti voorkant meting, en diesel injectie op je uitlaatspruitstuk voor de achterkant meting.
Heeft iemand hier ervaring mee, om puur voor de ongein een ruitesproeierbakkie gevuld met diesel aan te sluiten op je uitlaat?
Zo van: Bumperklevers? Nooooit geen last van. Heb ik aan dit knopje te danken....
Oja, je kan ook doen alsof je schrikt als iemand een lasergun op je richt, en met een paar heftige bewegingen perongeluk die man omver rijden. (kan niet, hij doet ook zn werk, kan wel, dat hoort nu eenmaal bij zn werk
)
Heeft iemand hier ervaring mee, om puur voor de ongein een ruitesproeierbakkie gevuld met diesel aan te sluiten op je uitlaat?
Zo van: Bumperklevers? Nooooit geen last van. Heb ik aan dit knopje te danken....
Oja, je kan ook doen alsof je schrikt als iemand een lasergun op je richt, en met een paar heftige bewegingen perongeluk die man omver rijden. (kan niet, hij doet ook zn werk, kan wel, dat hoort nu eenmaal bij zn werk

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De Optospeed filmt niet hoor, hij meet je snelheid door de tijd tussen de onderbreking van de IR-stralen. Daar zijn die lenzen van. Er zitten een soort lasers achter. Inderdaad (nog) niet op te detecteren. Verder werkt het net als een gewone controle, er wordt een foto gemaakt van je auto. Meestal opkomend!
-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-03-09 09:50 ]
-----------------
/ Renault 5 Baccara 1.7 \

[ This message was edited by: Martijn *Baccara* on 2002-03-09 09:50 ]
Als ze die nieuwe palen op vaste posten neer zetten dan kun je alsnog weten waar ze staan. Met dat nieuwe gps systeem geodessy ofsowiets. Die detecteert niet maar vergelijkt de plek waar je op dat moment rijd met zijn database waar alle kasten ingeprogrammeerd staan.
Werkt nog niet helemaal vlekkeloos maar als iedereen er een aanschaft en iedereen geeft de plaatsen van de flitskasten door is het een goed systeem. Alleen jammer dat dat systeem nog zo duur is.
Werkt nog niet helemaal vlekkeloos maar als iedereen er een aanschaft en iedereen geeft de plaatsen van de flitskasten door is het een goed systeem. Alleen jammer dat dat systeem nog zo duur is.
Renault Clio 2.0 16v Reanult Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De Optospeed zal niet gebruikt worden in flitspalen, alleen mobiel. In Duitsland wordt dit systeem al jaren gebruikt. Het heet daar Lichtschranke.
Overigens, de Geodesy zal ook onder het naderende detectorverbod vallen, want het heeft maar 1 doel en dat is waarschuwen. En dat is de grond waarop de nieuwe maatregel deze apparatuur verbied. Combineer geodesy met een navigatiesysteem, dan is het waarschijnlijk wel legaal. In Duitsland is zoiets al te koop.
Overigens, de Geodesy zal ook onder het naderende detectorverbod vallen, want het heeft maar 1 doel en dat is waarschuwen. En dat is de grond waarop de nieuwe maatregel deze apparatuur verbied. Combineer geodesy met een navigatiesysteem, dan is het waarschijnlijk wel legaal. In Duitsland is zoiets al te koop.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)