Nog ff een klein vraagie over verlaging van mijn clio!!!
clio 1.8RSi uit 93....
hoever kan ik mijn clio verlagen met orginele veren???
moet ik dan speciale dingen kopen??
Als ie verlaagd zou zijn, krijgt ie dan betere wegliggen......of stuitert ie dan net als een kart???
clio 1.8RSi uit 93....
hoever kan ik mijn clio verlagen met orginele veren???
moet ik dan speciale dingen kopen??
Als ie verlaagd zou zijn, krijgt ie dan betere wegliggen......of stuitert ie dan net als een kart???
ik heb me laten vertellen dat een verlagings-setje beter is voor de veren??
is dat ook zo??
en wat kosten die krengen??
is dat ook zo??
en wat kosten die krengen??
tot 4 cm verlagen, hmmm
kan ik dit zelf als ik in bezit ben van brug of put???
wat moet ik dan doen cq. opletten??
kan ik dit zelf als ik in bezit ben van brug of put???
wat moet ik dan doen cq. opletten??
prijs is afhankelijk van merk/ kwaliteit/ verlaging?
Beste is om in een tuningblad te kijken of op internet te zoeken.
Beste is om in een tuningblad te kijken of op internet te zoeken.
4cm verlagen.....is dat rondom???
en is het achter niet veeel moeilijker om de vering te verlagen???
en is het achter niet veeel moeilijker om de vering te verlagen???
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Doe ff een search op het forum. Volgens mij had iemadn 2 weken geleden bijna dezelfde vraag als jou.
Ging ook over veren en een clio.
Ging ook over veren en een clio.
Achter moet je om niet een extra oversturende auto te krijgen ook gewoon verlagen. Voor een optimaal resultaat zorg je dat de dorpelhoogtes voor en achter gelijk zijn. Als je over een trekker voor de torsiestaven kunt beschikken en over het hoogteafstelgereedschap (komt i.p.v. schokdemper op as) is het binnen 1 uur gepiept (en precies !).
Voor een preciesere discussie ff een search plegen ! Al heb ik hier weer aanvullingen op.
Voor de McPherson veerpoten op de vooras dien je te beschikken over een "verenklem".
Het vervangen links en rechts kan binnen 20 min.
Groeten...
Voor een preciesere discussie ff een search plegen ! Al heb ik hier weer aanvullingen op.
Voor de McPherson veerpoten op de vooras dien je te beschikken over een "verenklem".
Het vervangen links en rechts kan binnen 20 min.
Groeten...

FF gebeld naar een autozaak hier in de buurt!!!!
Setje veren van merk "JAMEX" (als ik het zo goed heb geschreven).
Incl. montage.....voor 350 GULDEN dus dat is ongeveer 160 EURO!!!
toch geen geld....???
tot 4.2cm kan een clio verlaagd worden zei die monteur.....maar dat was niet aanteraden..dus ga ik voor de 3.5cm denk ik!
Setje veren van merk "JAMEX" (als ik het zo goed heb geschreven).
Incl. montage.....voor 350 GULDEN dus dat is ongeveer 160 EURO!!!
toch geen geld....???
tot 4.2cm kan een clio verlaagd worden zei die monteur.....maar dat was niet aanteraden..dus ga ik voor de 3.5cm denk ik!
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Da's niet echt duur .... er zit zo'n 2 uur werk aan. Dus reken dat erbij, dan heb je hele goede veren ..
Het merk JAMEX is een bekend nederlands merk. Zitten over de hele wereld met hun tuningproducten.
Het merk JAMEX is een bekend nederlands merk. Zitten over de hele wereld met hun tuningproducten.
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb en R5GTT van '86 en kheb 16" velgjes met bandje 205-45-16. mar kvind dat hij veel te hoog staat iki heb wel veren van jamex (8 cm ) tgen de grond. Maar ik heb gehoord dat jamex eigenlijk niet zo goed is. Kvind wel dat ze heel hard zijn. Heb ook spacers vanvoor. Is dit aan te raden zoveel laten zakken of hoever kan ik gaan?
en kzou nog grotere velgen willen misschien heeft er iemand ervaring mee?
Ik heb en R5GTT van '86 en kheb 16" velgjes met bandje 205-45-16. mar kvind dat hij veel te hoog staat iki heb wel veren van jamex (8 cm ) tgen de grond. Maar ik heb gehoord dat jamex eigenlijk niet zo goed is. Kvind wel dat ze heel hard zijn. Heb ook spacers vanvoor. Is dit aan te raden zoveel laten zakken of hoever kan ik gaan?
en kzou nog grotere velgen willen misschien heeft er iemand ervaring mee?
-
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
- Locatie: Meganefreak-city
- Contacteer:
jamex zijn volgens mij keihard (dus niet progessief) kun je beter voor een setje eibach gaan of zo, ietsje duurder........
APEX rules
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Eibach zijn ook hele goede dingen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
HO W8 FF!!!
Dus ik kan zonder maar iets te kopen mijn clio 3,5 cm verlagen????
voor <B>EN</B> achter??
Gr.
JP
Dus ik kan zonder maar iets te kopen mijn clio 3,5 cm verlagen????
voor <B>EN</B> achter??
Gr.
JP
P.S. ja of nee is voldoende!!
Dus niemand kan hierop antwoorden????On 2002-03-06 12:55, Jesper16v
wrote:
HO W8 FF!!!
Dus ik kan zonder maar iets te kopen mijn clio 3,5 cm verlagen????
voor <B>EN</B> achter??
Gr.
JP
as je vering hebt met torsiestaven kan je die omsteken en zo verlagen.
Bij de AT gaat dat dus voor en achter.
(kewl he, zon AT tje) 
de gtt gaat dat dus alleen achter, want voor zit er een mac pherson ophanging. (half zo kewl dus
)
Een mec pherson werkt om. met een grote schroefveer. Geen torsiestaaf, die is gewoon recht.
Ik weet niet hoe dat bij jouw car zit, moet je er maar even onder gaan liggen.
Als je schroefveren ziet weet je genoeg.
Bij de AT gaat dat dus voor en achter.


de gtt gaat dat dus alleen achter, want voor zit er een mac pherson ophanging. (half zo kewl dus

Een mec pherson werkt om. met een grote schroefveer. Geen torsiestaaf, die is gewoon recht.
Ik weet niet hoe dat bij jouw car zit, moet je er maar even onder gaan liggen.
Als je schroefveren ziet weet je genoeg.
Heb voor jamex veren voor, slechts 175 gulden betaald. volgens mij mogen die dingen neit meer dan 100 euro kosten, zonder shocks dan.
Dus standaard bij een clio kan het niet zonder iets nieuws te kopen????
kheb een clio 16v van 01-93
-----------------
Mijn dank is groot
<MARQUEE DIRECTION=right> (-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(
</MARQUEE>
<A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc052/HTML.doc">html basics met rechtermuisknop en dan save target as....</A>
[ This message was edited by: Jesper16v on 2002-03-06 17:48 ]
kheb een clio 16v van 01-93
-----------------
Mijn dank is groot
<MARQUEE DIRECTION=right> (-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(-)X(
</MARQUEE>
<A HREF="http://www.renault-tuning.nl/~rtc052/HTML.doc">html basics met rechtermuisknop en dan save target as....</A>
[ This message was edited by: Jesper16v on 2002-03-06 17:48 ]
Achter wel, torsie verstellen, voor niet, moet je dus veren kopen of complete set shocks.
ja je kan een stuk uit je bestaande veer zagen of een dikke klem erop zetten.
Maar dat komt je wegligging niet echt ten goede
Maar dat komt je wegligging niet echt ten goede
En wat raad je dan aan?
verlagingsveren kopen.
Twee voordelen:
A - je zwaaretepunt is lager
B - je veren zijn strakker
Bij de bovengenoemde B. de H. methode (zagen of afknijpen) verlaag je alleen je zwaartepunt, je veren worden een stuk slechter
Twee voordelen:
A - je zwaaretepunt is lager
B - je veren zijn strakker
Bij de bovengenoemde B. de H. methode (zagen of afknijpen) verlaag je alleen je zwaartepunt, je veren worden een stuk slechter
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Jesper, wat onder je tekst staat om te downloaden bevat een virus hoor, dat geeft mijn scanner tenminste aan.
dank u!!!
okay, ik ga eens origineel doen, achter 5cm ophogen en dan dragbandjes monteren, en voor nog drie cm droppen met laag profiel bandjes 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, da was die bak vol met deuken enzo.
Die zag er echt niet uit. Hij stond echt met zijn kont de lucht in !!
Die zag er echt niet uit. Hij stond echt met zijn kont de lucht in !!

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi