Jongde stelt zich voor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Jongde
Car: Renault Espace

Hallo, ik ben Jolanda de Jong en vanaf de dag dat ik mijn rijbewijs gehaald heb ( 1981) nooit anders dan een Renault gereden. Jaren lang bij Renault gewerkt, zowel bij de bedrijfswagen importeur als bij Renault Nederland (RLN in Utrecht)

Iedereen in onze familie rijdt Renault, mijn echtgenoot werkt nog steeds bij de Renault bedrijfswagen importeur zodat we momenteel in het bezit zijn van 2 x Renault Espace, eentje van de zaak en 1 privé.

Een lange lijst van Renaults die ik in eigendom heb kan ik opnoemen, enkele zeer bijzondere heb ik mogen bezitten

Begonnen met een Renault 14, daarna 2 x een Renault 18. Mijn eerste ' echte' liefhebbers auto was een Renault Fuego GTX, een bijzonder mooie donker groene. Helaas werd die wat duur in onderhoud en ingeruild voor een Renault 5 TS, was niet snel genoeg, dus na een paar maanden weer ingeruild voor een 5 GTX, dit was ook een bijzondere, deze had een kantelschuifdak van een Renault 25 ingebouwd en alle optionals die toen maar leverbaar waren, dit was nl de ex auto van de secretaresse van Joop van de Ende, nu bekend als zijn echtgenoot 8)
Daar heb ik wel een poosje mee gereden, toen kwam de Clio op de markt en kreeg ik een Clio Sport, leuk zwart karretje met groene biesjes. Daarna kwam de Clio Williams, ik heb zelf het nummer uit gezocht want de op dat moment binnengekomen Williamsen hadden allemaal nummers boven de 2000, ik heb het laagste nummer gekozen, no 1906, kenteken GV-NR-98, deze auto staat in jullie registratie lijst, maar ik kan de huidige eigenaar nog niet vinden. Ik ben al een poosje aan het zoeken en zo bben ik ook op dit forum gekomen.
Na de Williams de eerste Espace, en na nog een Espace, nu de huidige, het laatste type, dit is een fijne diesel die ook onze paardentrailer makkelijk kan trekken.

In familie bezit een R 21 turbo, een Alpine A110 die momenteel helemaal origineel gerestaureerd wordt. En een 5 GT turbo die helaas 1,5 jaar geleden op het circuit een probleem kreeg met een los draaiende olie dop en die staat momenteel even in de wacht totdat de circuit mini cooper klaar is en dan wordt de GT turbo ook weer gerepareerd en weer klaar gemaakt om mee te racen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom bij RTC Jolanda! (Y)

Erg leuk verhaaltje om te lezen! Zou je wat foto's kunnen plaatsen?! Ben erg nieuwsgierig geworden! Heeft de GT Turbo nog een kenteken?!

Veel plezier hier! :beer:

Ohw, nog even over je Williams... Ik vrees dat die gesloopt is... Het kenteken staat op ongeldig...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Contacteer:

race 5 je leuk!! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jongde

De meeste auto s zijn van voor het digitale tijdperk. Toen koste een foto nog 1 gulden :klop: :klop: dus.....helaas niets meer van vroeger vastgelegd. Vind ik achteraf ook wel jammer, de Fuego en rode 5 GTX waren erg mooi. Van de Williams hebben we 1 foto, die staat ergens op de computer, zal ik snel eens opzoeken. Ben een beetje in de mineur nu ik verneem dat 'onze' Williams gesloopt is, ruim 20 jaar op kenteken gestaan.... (U) onze dochter is in 1994 geboren en dit was haar allereerste ritje van het ziekenhuis naar huis. Heel wat kilometers achterin gezeten in haar speciaal gemaakte McLaren kinderstoeltje. Even door memorie lane....vooral in het begin vaak aangehouden door de politie, wat deed zo n blond vrouwtje met kindje toch in zo n auto? (Stond ook op mijn naam) Lekker scheuren op de A 1 maar daarna weken met gierende hartkleppen achter de brievenbus liggen.. De eerste aanrijding, God wat was ik boos op mijn man (die had het natuurlijk veroorzaakt, ZIJN schuld nog wel) bijna echtscheiding. De grote hoeveelheid wijsvingers naar het voorhoofd als ik met 120 over het kronkeldijk naar huis scheurde ( zat een devil cup uitlaat onder die leuk geluid maakte)
Mijn man heeft zijn race licentie en die heeft ook een groter hart dan ik dus zeer spannend om hem met de Williams halverwege de kombaan op Lelystad te zien 'vliegen'
Die gigantische 'knal' en daarna het gevoel stil te staan als je op 8000 toeren in de begrenzer liep, ach het was een heerlijk karretje :worship: keuzes moet je maken in het leven, Williams was niet praktisch met 5 honden en 2 paarden.....en dan staat ie een half jaar in de schuur, tja dan schrijf je flink af zodoende toch maar een bordje TK erop, zaterdag in de Telegraaf... Dezelfde dag was ie weg... :-(

Over de 5 GT turbo, deze heeft geen kenteken, het is een ex cup auto (Samson). Rijd als die weer gerepareerd is NKGTTC

Heb nog een foto gemaakt van ons certificaat, deze hangt in goed gezelschap op de overloop als iemand me kan uitleggen hoe een foto toevoegen werkt met een ipad dan kan ik die plaatsen en de Williams foto ook

Oh, toch nog een vraag erbij; heeft iemand een autoweek uit 1996, ik denk mei of juni, hier staat onze hele familie in met alle Renaults die we toen hadden, incl. de Williams en een kinder Twingo trapauto waar onze 1,5 jaar oude dochter in zit. Die zou ik nu toch wel graag van iemand willen overnemen
mark 5t
Contacteer:

is een gt turbo daar niet te jong voor?

welke klasse rijdt ie dan in?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
coupe16v
Contacteer:

Ik heb ooit via google mijn laguna v6 gevonden in autoweek. Was een site van iemand die alles bijhield met kentekens enzo. Nu kan ik die site niet meer vinden.
Heb toen via marktplaats het exemplaar kunnen kopen.
Jongde

mark 5t schreef:is een gt turbo daar niet te jong voor?

welke klasse rijdt ie dan in?
Dit was 'vroeger' de youngtimers, dat zijn auto's van bouwjaar 1965 tot 1991, daar valt de GT turbo ook in
Jongde

coupe16v schreef:Ik heb ooit via google mijn laguna v6 gevonden in autoweek. Was een site van iemand die alles bijhield met kentekens enzo. Nu kan ik die site niet meer vinden.
Heb toen via marktplaats het exemplaar kunnen kopen.
Heb al op marktplaats gekeken, heb inmiddels de vraag ook bij Autoweek neer gelegd. Omdat het een groepsfoto is van 5 Renaults is het niet mogelijk dit artikel op kenteken te zoeken. Er staan een Clio Williams, een Alpine A110 een 21 TXE, en een nooit gekentekende, maar zeer exclusieve, mintgroene Twingo trapauto met koplampen met wimpers op :smile: :smile: waar onze toen 1,5 jarige dochter inzit. Die is overigens ook met hetzelfde sop overgoten, ze heeft haar rijbewijs op haar 17e gehaald en zal binnenkort ook voor haar racelicentie op gaan
PaulM

Welkom! :)
Plaats reactie