Na ruim 10 jaar begint er een beetje schot in te komen en zal ik de komende tijd waarschijnlijk weer wat meer vragen hebben

Het begon allemaal in 2002 toen ik mijn GTT kocht. Een grijze GT Turbo Bestel uit 1986 (phase 1, al dan niet met wat phase 2 details...)
In betere tijden:
Na 1.5 jaar in de GTT gereden te hebben problemen gehad met de koppakking. Na reparatie bleek de koprevisie toch niet goed te zijn geweest en is de 5 de stalling in gegaan. Aangezien ik weer ging studeren geen geld om de 5 op te knappen (Enkele jaren in een Volvo 343 gereden

Toen kwam ik natuurlijk de narigheid tegen: roest

Alleen technisch in orde brengen was dus geen optie meer. Nieuw plan: volledig restaureren!

Gelukig was m'n broer net begonnen met zijn Amerikaanse automaten revisie bedrijf, en kon ik gebruikt maken van de hobbyruimte ernaast.
Samen met een van mijn nieuwe 'beste' vriend (de andere was de slijptol

Na de studie gaan werken, dus wel wat meer te besteden, maar ook weer minder tijd....
Na letterlijk enkele jaren (af en toe een zaterdag werken) uiteindelijk vrijwel klaar met de roest.
Eindeloos stukje ingelast, kriksteunen volledig vervangen, etc etc...
En tijd om weer te gaan opbouwen (dat is echt een heel stuk leuker!)
In de loop van de afgelopen jaren druppelsgewijs vrijwel alle nieuwe onderdelen niet gekocht (meeste uit Engeland gehaald).
Van alles voor de ophanging, remmerij, koeling (volledig sparco slangen), en nieuwe rvs uitlaat. Ik kan maar beter niet de rekeningen bij elkaar gaan zoeken denk ik

Van nuttige onderdelen totsoms iets overdreven.
Tot het "piece de resistance"; het motor blok. Dit was een hobby project van mijn broer, maar de auto is nooit van de grond gekomen.
Heb het blokje dus overgenomen. Volledig gereviseerd, grotere kleppen, snellere nokkenas, T25 turbo, en nog wat kleinere dingen

(let niet op de aansluiting van de turbo en de 'versnellingsbak')
Inmiddels heb ik de ophanging en remmerij aan de voorkant afgemaakt, zit de achteras er weer onder, en is de tank ook weer gemonteerd.
Momenteel bezig met het volledig vervangen van de remleidingen en de benzineleidingen.
Daarna kan de GTT na 6/7 jaar op de brug (ja echt) misschien weer een keer op zijn eigen pootjes staan.
Dan zal de motor en de elektriciteit (ow dear..) aan de beurt zijn.
Als alles weer goed loopt, en goed zit (panelen) gaan de auto ooit nog richting de spuiter.
Ik heb nog twijfels over de kleur. Op dit moment is dat parelmoer wit, mogelijk ook nog meer richting pearlwit (bijvoorbeeld zoals bij de Peugeot).
Vanaf het begin eigenlijk aan (donker)oranje gedacht, maar dat is nu minder aan de orde (bang dat het te 'goedkoop' eruit gaat zien).
De orginele kleur blijft het in ieder geval niet (ik weet dat sommige mensen dat niet waarderen, jammer maar helaas

Ook heb ik de afgelopen jaren nog een nieuw nostalgisch speeltje gekocht (import uit Spanje)
En ben ik van de volvo afgestapt. Die werd vervangen door een Clio 1.4. 16v Si, die inmiddels weer vervangen is door een Megana 1.5 Dci (ik rij 50.000 km per jaar inmiddels)
Genoeg Renault in mijn leven dus