Even voorstellen, nieuwe Clio II RS ph1 rijder

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
SanderRS1
Car: Clio II RS Ph1

Goedemiddag!

Eerder had ik reeds een topic geopend met een vraag maar kreeg terecht zelf de vraag of ik mezelf even voor wilde stellen ;-) Niet meer dan logisch!

Ik ben Sander, 31 jaar en ben al heel wat jaartjes werkzaam bij Renault in de dealerorganisatie. Intussen is ook mijn vrouw een trouw Renault-rijder geworden, natuurlijk een beetje aangestoken door mijzelf ;-)

Al meerdere Renaults hebben voor de deur gestaan, naast de Companycar die er altijd staat.
Mijn eerste prive Renault was een Espace V6-24v RXT van 1999, waanzinnig fijne auto om met een club mensen en de boottrailer in het weekend en in de vakantie mee op pad te zijn. Deze is met pijn in het hart verkocht toen we een huisje kochten.
Hierna als 2e auto een Megane Cabriolet 1.6e van 1998, veel plezier van gehad maar uiteindelijk verkocht omdat er toch wel wat erg weinig zicht was en mijn vrouw zich met gesloten kap zich er niet echt thuis in voelde.
Als opvolger een Clio II 3-deurs 1.4 16v Privilege van 2002. Zeer leuk karretje waar ze met heel veel plezier in gereden heeft, tot de komst van onze kleine meid een 5-deurs wel erg wenselijk maakte. Dit werd een Clio III 5-deurs 1.6 16v Privilege van 2006. Geweldige auto, de Clio II is echter op de 1 of andere manier altijd de favoriet van mijn vrouw gebleven. Toen we dus de kans kregen om met een leuk bedrag voor ons retour de mooiste Clio II 5-deurs te kopen hebben we dat gedaan.

Sinds september 2013 is de ideale auto voor mijn vrouw dus eindelijk voor de deur gekomen; een Clio Initiale 1.6-16V 5-deurs van 2003 in Gris Boreal. Auto met een hele nette kilometerstand en ik moet zeggen in erg mooie staat, zowel van binnen als van buiten. Toentertijd is zelfs door de eerste eigenaar gekozen voor het Carminat Navigatiestysteem met kleurenscherm, volgens mij een zeldzame optie, uiteraard niet helemaal up to date maar wel erg mooi geintegreerd.

Kinderstoel erin, winterbanden eronder en rijden maar...

Hiernaast ben ik zelf altijd gek geweest van de wat apartere/sportievere Renault's, wel altijd in originele staat, ben (misschien ook door mijn werk) alergisch voor teveel tupperware en onnodige tierelantijnen..
Al een tijdje was ik aan het rondneuzen voor een leuke hobby Renault, hij mocht niet al te gek zijn qua vaste kosten, het is ten slotte de derde auto in het gezin. Al vlot viel de keuze op een Clio II RS, en omdat de Ph1 toch in mijn ogen de meest pure versie is daarnaar op zoek gegaan.
Uiteindelijk 1tje gevonden van een voormalig RTC-lid die klant was bij ons bedrijf en die wordt nu langzaam weer in originele staat teruggebracht, zowel technisch als optisch om daarna echt alleen voor plezierritjes ingezet te gaan worden.
Kortom; ik zal hier nog wel wat uurtjes doorbrengen!

groetjes Sander
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom op het forum Sander! Graag wat foto's! Ben erg benieuwd wiens RS je gekocht hebt! Bij welke dealer werk je?!

We zien je vast eens verschijnen op een meeting. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
SanderRS1
Car: Clio II RS Ph1

Daar gaan jullie me zeker een keer zien!

Vast even 2 foto's; 1 zoals hij was en 1 met de tijdelijke (Clio initiale) set velgen tot de originele er zijn, die komen a.s. vrijdag bij 1 van de clubleden vandaan.. Dit staat trouwens bovern verwachting best aardig!

[img]http://i60.tinypic.com/dvfwg2.jpg[/img]

[img]http://i57.tinypic.com/vdfxnk.jpg[/img]
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Dit zegt je wel wat chris:
[img]http://www.freebits.nl/images/66630_GF_XT_32_GF_XT.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom Sander, mooi kleur op je RS..
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Leuk! Die foto kan ik me nog wel herinneren! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Welkom Sander :beer: :beer:
PaulM

Welkom! :)
Plaats reactie