Te koop advertenties, prijs verplicht?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

Aangezien er sinds de invoering nu al meerdere malen gemod en gediscussiërt is maak ik dit topic aan nav de laatste discussie in Marcello zijn topic.

Persoonlijk vind ik het echt onzin dat een prijs verplicht is. Zo worden interessante spullen van clubleden, voor clubleden wellicht niet aangeboden of interessant bevonden.

Bij deze dus de vraag, wat vinden we:

De prijs moet verplicht zijn of juist lekker vrij laten?
Geert
Contacteer:

weg ermee! Laat mensen lekker bieden. Veel dingen hebben niet direct een prijskaartje.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

De reden dat een VRAAGprijs verplicht is, is simpel en een van de voorwaarden voor het openstellen van te koop topics. We willen discussies en onderhandelingen over de prijs vermijden, omdat dit in het verleden vaak tot moddergegooi geleid heeft.

De eerste vraag die elke potentiele koper stelt is "Wat kost dat?". Die vraag hebben we hiermee direct getackeld en hierover wordt daarmee niet direct een discussie of onderhandeling gestart. Hiermee proberen we problemen te voorkomen. Ook willen we voorkomen dat er spullen per opbod worden verkocht.

Wanneer je iets te koop aanbiedt, weet je wat je er ongeveer voor wilt hebben. Kleine moeite om deze vraagprijs even in je advertentie te vermelden. (Y)

Het verleden heeft uitgewezen dat men niet respectvol met elkaar kan omgaan (niet iedereen hoeft zich aangesproken te voelen). Om dit soort zaken direct de kop in te drukken hebben we besloten streng te modden in deze topics. Dit is de reden dat we geen uitzonderingen maken. Als daar eenmaal mee begonnen wordt, is het zo goed als onmogelijk om geloofwaardig te blijven.
Tom
Moderator
Car: MB

Precies. En bedenk dat wat we vragen geen uiterste of vaste prijzen zijn. Het gaat hier gewoon om een vraagprijs. Kleine moeite, groot gemak.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

In elke advertentie dus gewoon een belachelijk bedrag neerzetten en het probleem is dus opgelost, het is immers een VRAAGprijs toch ;-)

Kijk, ik snap absoluut de bedoeling maar in sommige gevallen is dit gewoon niet haalbaar, voor 1,2 of 3 items die meestal wat groter zijn heb je wel een prijs in gedachten. Zoals met een complete auto in onderdelen, dan staat het vrij voor iemand om te PM'en met de onderdelen die benodigd zijn om daarna samen een prijs af te spreken.

En als dat modden dan de moeite is, bijna elk te koop topic moet nu wel gemod worden dus dat maakt dan ook niet veel uit.

Aangezien een forum bedoeld is voor de leden van de club stel ik een poll voor, de meeste stemmen gelden...
Tom
Moderator
Car: MB

Als je er zo kinderachtig mee om wilt gaan door een fopbedrag neer te zetten dan zegt dat meer over jou dan over de regels op het forum :X
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

Hoho, ik spreek toch niet voor mezelf?

Ik constateer alleen wat en als jullie dat zo makkelijk weg willen wuiven vind ik het prima. Not my problem...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Lastig onderwerp

Ik snap marcello het is lastig om alles te prijzen.
Ik heb ook een schuur vol met renault troep liggen en juist die vraagprijs houdt me tegen omdat het eigenlijk maar net is wat een gek er voor geeft.

Snap ook het punt van tuutuur, het is een markt voor rtc-ers/forummers, al is dat natuurlijk ook niet helemaal waar omdat je regelmatig mensen ziet die hier alleen maar komen om hun spullen te slijten en je ze voor de rest niet meer ziet.

Maar als besloten is dat een vraagprijs verplicht is, kan je die inderdaad omzeilen door een belachelijk lage prijs neer te zetten, maar als men dan reageert en de prijs is ineens hoger dan val je snel door de mand, en bij een belachelijk hoge reageert niemand.

Compromis zou zijn dat een vraagprijs niet verplicht is maar dat je dus in het verkoop topic alleen maar vragen mag stellen over de staat/kmstand enz enz, zeg maar de technische dingen en dat prijzen via pm moeten, houdt de verkoper zich daar niet aan (en gaat in het topic toch prijzen noemen), gelijk advertentie verwijderen.
Want dan had die er gewoon een vraagprijs bij kunnen zetten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Het is toch ook heel logisch als je wat wilt verkopen dat je daar voor jezelf een bedrag voor weet wat het +- moet opbrengen. Simpel dat is de vraagprijs.
Als aanbieder handig en als eventueel geintresseerde ook handig (Y) De ebay freeks reageren enkel negatief (0) (F)
Racing is the best way to convert money into noise
tutuur
Clubsponsor

Nogmaals, dit zeg ik niet voor mezelf.

De spullen die ik via rtc markt gekocht heb zijn op 1 hand te tellen...

Nogmaals, ik stel een poll voor. Ik heb hier nooit wat over gehoord op een alv oid. Dit is gewoon ingevoerd met de nieuwe site voor zover ik weet?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Nou Daan, ik heb genoeg onderdelen liggen waar ik echt niet van weet wat ik ervoor zou moeten vragen of er voor wil hebben.
Daan2D

Je kunt altijd nog de ijzerpijs aanhouden luco :p
Geert
Contacteer:

Ik sta er na het lezen van jullie comments een beetje 50/50 in. Maar het is wel duidelijk dat het huidige systeem vaak niet duidelijk is en dus veel mod werk kost.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Daan2D schreef:Je kunt altijd nog de ijzerpijs aanhouden luco :p
Valt niet mee met al dat kunststof :smile:
tutuur
Clubsponsor

Ik laat het aan het bestuur/mods over wat er mee gedaan wordt maar zie het als waardevolle feedback ipv modder gooien :beer:
Daan2D

Luco/Alpine-racer schreef:
Daan2D schreef:Je kunt altijd nog de ijzerpijs aanhouden luco :p
Valt niet mee met al dat kunststof :smile:
Hmm nee dat loont zich dan niet ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zeker goede feedback, wordt ook zeker gewaardeerd. Maar exact wat Merijn hiervoor zei; door het vervallen van de RTC Markt en het terugvallen op topics hebben we gekozen om wat strengere regels te hanteren om inderdaad prijsdiscussies te voorkomen (we blijven tenslotte Nederlanders en Renault-rijders als je snapt wat ik bedoel). Een duidelijke vraagprijs helpt hier enorm mee.

In het geval van een complete auto in onderdelen is het inderdaad een lastig punt. Misschien is het in zo'n geval handiger om te verwijzen naar PM om tot vraagprijzen te komen. Dat is misschien een punt om over na te denken. Het duidelijk vermelden dat vragen omtrent prijzen alleen via PM dienen te gebeuren is daarbij wel het uitgangspunt denk ik. De Mods hebben het recht om hierover een beslissing te maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn, dan krijg je weer de discussie waarom de ene wel en de andere niet.

Maak dan gewoon een vaste regel, bij bv meer dan 10 items geen verplichte vraagprijs maar prijzen via pm.
staat dat er niet duidelijk bij en houdt men zich daar niet aanm ad verwijderen, klaar
mark 5t
Contacteer:

Probleem is gecreëerd door de nieuwe site.
Ik ben er in elk geval niet blij mee.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Je hebt gelijk, ergens moet een duidelijke lijn getrokken worden. Maar zoals vermeld, het opstellen en hanteren van de RTC Markt regels is in handen van de Mods (Y) Op dit moment is dat het verplichten van een vraagprijs voor elke advertentie in welke hoedanigheid dan ook.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Aan de andere kant als je 30, 40 of 10 items hebt, er is er altijd wel een waar je een vraagprijs voor hebt toch?
Abel
Über-Spammer

Ik vind nieuwe markt veel beter werken en volgens mij werkt het systeem ook beter als de oude. Mensen schriken veel af van bieden, en als je een vraag prijs stelt heb je gewoon een idee of iemand iets leuk aan bied of dat die gene denkt goud in handen te hebben.

ik zeg houden zo!
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ik snap wel dat er een vraagprijs gevraagd wordt. In het verleden liepen deze topics ook uit de hand. Misschien is er nog een tussenweg mogelijk; topics standaard niet openzetten voor iedereen (dus geen reacties mogelijk), als de mods zien dat er een vraagprijs gehanteerd wordt, het topic openen voor reacties. Zo voorkom je discussie, die zal dan namelijk gevoerd worden via PM, lijkt me.

Just my $0.02
Merijn
Über-Spammer

Eigenlijk gaat het uitzonderlijk goed in de te koop topics. Ik denk dat dat juist te maken heeft met het streng modden en de gehanteerde regels. Ik, en dan spreek ik even voor mijzelf en niet voor het mod-team, ben er dan ook voor om de lijn door te zetten die ingeslagen is.

Ik zie totaal geen voordeel in het vrij laten van de prijs. Het schept onduidelijkheid en dat is nu precies iets waar niemand wat aan heeft.

Overigens vind ik het topic van Marcello geen goede graadmeter. Hij biedt niet eens iets te koop aan! Dat topic zal, als het aan mij ligt, ook verwijderd worden. Hier is de RTC markt niet voor bedoeld. Nothing personal, Marcello. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

misschien beter in je projecttopic een interessepeiling doen?
Merijn
Über-Spammer

Dat lijkt me een heel goed alternatief... Als er daadwerkelijk iets de verkoop in gaat, dan is de markt de juiste plek. (Y)
Abel
Über-Spammer

(Y)
tutuur
Clubsponsor

Het te-koop topic van marcello is ook nooit een voorbeeld geweest maar een aanleiding.

Ik denk aan verkooptopics als die van fs1, Andrews etc. Waar een complete auto/auto's in onderdelen aangeboden worden.
Niet onbelangrijk om onder de aandacht te brengen dat je veel spullen hebt liggen waar een ander wat mee kan.

Doe er mee wat je wilt maar ik vind het zonde dat deze regel dit soort advertenties de kop in drukt, dit zijn nou juist de dingen waar je van kunt profiteren als je bij een club als deze zit.
Merijn
Über-Spammer

We zullen het achter de schermen eens gaan bediscussieren... :)
tutuur
Clubsponsor

(Y)
Plaats reactie