Hallo allemaal,
Ik heb een Clio Williams uit 95.
Vorige week reed ik op de snelweg en ineens begon het acculampje te branden. De verlichting ging ook zwakker branden.
Ben toen langs de kant gaan staan en iemand gebeld die met een multimeter kon komen. Auto opgestart en gemeten, hij gaf 9,5 / 10 volt, conclusie: dynamo defect. Mijn accu had ik toen wat opgeladen met de auto van mijn maat, zodat ik nog naar huis kon rijden.
Toen ben ik een week op vakantie gegaan, bij terugkomst geprobeerd de auto op te starten, maar dit lukte niet. De startmotor draait niet rond, het leek op startonderbreking. Het alarm begon ook ineens te loeien, wat ik raar vond want ik dacht dat het alarm wat er op zat helemaal niet werkte.
Zit er startblokkering op zo'n auto?
Weten jullie misschien wat dit probleem kan zijn?
Gr,
Peter
Clio Williams start niet meer
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Megane Coupé 2.0 8v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
accu leeg, en een goed alarm heeft een 2e noodaccu voor de sirene of begint te loeien bij te lage accuspanning
dus eerst je accu opladen en dan kijken of deze dan wel 12v aangeeft. starten en weer controleren wat de accu spanning is. laadspanning moet ca 13,5/14v zijn. Op basis daarvan kan je zeggen of je dynamo stuk is, of evt je accu.
dus eerst je accu opladen en dan kijken of deze dan wel 12v aangeeft. starten en weer controleren wat de accu spanning is. laadspanning moet ca 13,5/14v zijn. Op basis daarvan kan je zeggen of je dynamo stuk is, of evt je accu.
Project: GTT Blue Sport
Als je dynamo niet vervangen is in de tussentijd, dan denk ik dat je accu gewoon weer leeg of defect is...
Zoals Gerald al aangeeft.
Effe opladen en van daaruit verder kijken. Om dit soort problemen te checken zijn er accu/dynamo testers op de markt. De meeste garagebedrijven hebben deze wel liggen.
Succes!

Effe opladen en van daaruit verder kijken. Om dit soort problemen te checken zijn er accu/dynamo testers op de markt. De meeste garagebedrijven hebben deze wel liggen.
Succes!

dit soort fratsen had ik ook, zowel accu als dynamo toen vervangen (beide gaar) probleem opgelost
. Bij de ph2 zit er idd een startonderbreker op incl alarm. Originele renault alarm gaat btw pas af als je echt in de auto gaat zitten bij openen deur met de sleutel in het slot ipv centrale deur vergrendeling

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Heb exact hetzelfde gehad eerst Dynamo en toen de accu..
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 17:24
- Locatie: Tilburg
Bedankt voor de reacties.
Accu opgeladen, hij startte meteen
Dus nog een keer spanning gemeten
Tijdens het lopen en die was 12,2v
Dus dat is te weinig.
Dynamo kaduk
Accu opgeladen, hij startte meteen
Dus nog een keer spanning gemeten
Tijdens het lopen en die was 12,2v
Dus dat is te weinig.
Dynamo kaduk
Megane Coupé 2.0 8v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik ook +- 100 ringrondesSteven schreef:Ik had m'n dynamo binnen 10k weer stuk anders
Probleem weet ik waarom de nieuwe zo slecht zijn.
Bij de oude zit er een allu koelblokje op de spanningsregelaar. Bij alle nieuwe zijn deze van plastic en hebben dus veel minder koeling waardoor ze bij goed gebruik gelijk doorfikken.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ik ben onlangs voor een iskra dynamo gegaan. Deze had inderdaad weer een volledig aluminium spannings regelaar. Hiervoor een valeo imitatie gehad en die had inderdaad een plastic behuizing om de spanning regelaar.
[img]http://image.ceneo.pl/data/products/143 ... or-jcb.jpg[/img]
p.s. steven: zoek dat inderdaad eens uit
[img]http://image.ceneo.pl/data/products/143 ... or-jcb.jpg[/img]
p.s. steven: zoek dat inderdaad eens uit

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bij mij brand het dynamo lampje ook weer steeds vaker, vorig jaar in GB vervangen (5000 Km geleden schat ik).
Hoge temperaturen & toeren vinden ze niet leuk idd! Ik heb de volgende maar standaard achterin liggen
.
Hoge temperaturen & toeren vinden ze niet leuk idd! Ik heb de volgende maar standaard achterin liggen

Komt met name door de hoge toeren Jasper, dan draait die koelvin ook uit z'n normale werkgebied van rond de 3000-4000 toeren.
Dus zet er eens een grotere poelie met iets langere snaar op, grote kans dattie dan wat beter overleeft.
Dus zet er eens een grotere poelie met iets langere snaar op, grote kans dattie dan wat beter overleeft.