5 gtt start

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
simonquirynen

hoi

ik heb net een renault r 5 gt turbo aan geschaft (men 1ste) :D

ik heb een paar vraagjes de motor heeft al een jaar niet meer gedraaid ik ben bang dat er een sigment vast plakt aan de cilinder wand en bij het starten dan de motor kapot zou doen ik heb gehoord van een product dat je in de cilinders kapt waardoor de motor los komt heeft iemand hier meer info of misschien tips om dit te voorkomen

mvg simon
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou zeggen: kruipolie

Maar of dat een goed idee is? Er zijn hier meerdere mensen die daar veel meer verstand van hebben dan ik. :) Ze zullen de komende dagen wel 'wakker worden' en je van info kunnen voorzien.

Welkom hier! (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Sigment? Dat ken ik niet :p Zuigerveer denk ik dat je bedoelt?

Draai de motor eerst eens rond met een ratel op de krukaspoelie om te kijken of de motor nog gewoon ronddraait en dus niet vast staat.

Daarna eventueel met bougies eruit en bobinekabel los een keer starten om wat oliedruk op te bouwen zonder compressie. Als dat allemaal goed klinkt, dan zou ik de bougies er weer in stoppen (neem aan dat je meteen alles even vernieuwd, vergeet de filters niet!) bobinekabel eraan en starten maar :smile:

Belangrijkste is om daarna even een beurt te doen gezien de tijd dat ie heeft stilgestaan. Frisse filtertjes (brandstof/lucht), bougies en olie is nooit verkeerd (Y)

Laat even weten of het gelukt is (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Contacteer:

Probeer gewoon eerst even of de motor wel echt vast zit.
bougies er uit en effe kort starten.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zou hem niet starten.
Maar zoals martijn zegt ff dop 19 op de krukaspoelie...kan je die rond draaien (Y)
Abel
Über-Spammer

giet in iedere cylinder een scheutje motor olie, nacht laten staan en dan gewoon starten. Echt als je motor dicht is, dan plakt er echt geen zuigerveer vast. dat gebeurt pas na jaren en jaren van warm en koud dmv condens en alle olie die dan echt naar beneden is gezakt. Nu is er nog niets aan de hand.

en tegen vastzittende zuigerveren heb ik wel eens gehoord dat je dan wat rem olie in de cylinder moet gieten.
simonquirynen

Hij starte na wat vlammen uit de uitlaat van de rotte benziene die in de turbo gelopen was maar hij draait dus laat het las en poets werk maar beginnen :D
Steven
Car: M536

Vlammen met die bak!
Plaats reactie