Megane 2 Phase 1 verlagen

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Maurice P
Car: Megane 3RS & 5AT

Beste forumleden,

Ik wil nu mijn Megane gaan verlagen, en ga dit doen door middel van kortere veren.

Ik heb nu deze veren gevonden, uiteraard hoef ik niet de beste van de beste maar het moet wel een degelijke kwaliteit hebben.

http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagi ... ingsveren/

Mijn vragen:
Is dit een goede keuze?
Past dit op mijn Megane 2 Phase 1 uit 2005 met een 2 liter motor?
Moet ik ergens op letten bij het monteren?

Als jullie nog suggesties hebben hoor ik ze graag!

Alvast bedankt :)
Abel
Über-Spammer

ik heb de zelfde auto als jij en ik rijd nog orgineel. Kan je dus niet echt helpen door ervaring, maar als ik je link bekijk zi ik dat je veren voor een fase 2 hebt.

dit lijkt mij de juiste! Deze zijn voor de fase 1
Maurice P

Abel schreef:ik heb de zelfde auto als jij en ik rijd nog orgineel. Kan je dus niet echt helpen door ervaring, maar als ik je link bekijk zi ik dat je veren voor een fase 2 hebt.

dit lijkt mij de juiste! Deze zijn voor de fase 1
Aha' bedankt, had het er thuis nog even over gehad en ik denk dat ik maar voor een duurdere versie ga. Goedkoop is duurkoop zeggen ze toch? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik heb hier een stel schokbrekers van een megane rs met verlaginsveren. Veren zijn zgan, denk max 1000km.

Mag weg voor weinig. Ik heb echter even geen tijd om uit te zoeken of het past.
ramon16V
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Ik heb hier een stel schokbrekers van een megane rs met verlaginsveren. Veren zijn zgan, denk max 1000km.

Mag weg voor weinig. Ik heb echter even geen tijd om uit te zoeken of het past.
gaat denk niet passen, poten van een RS zijn dikker geloof ik
Abel
Über-Spammer

trouwens dat linkje die ik je gaf zijn veren van apex en die zijn echt wel goed!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Bij mij komt deze week (hopelijk) een setje Supersport veren binnen (-45/-35mm). Als het mee zit dit er ergens volgende week onder (Y)

Verder zijn alle veren voor een niet-RS Megane hetzelfde. Enkel de aslasten zijn anders en daarop zijn de veren waarschijnlijk afgestemd, maar dat heeft volgens mij meer met de typegoedkeuring te maken. Ik heb nu bijvoorbeeld veren van een sedan besteld terwijl ik een hatchback heb. Dus alleen een RS is anders.

Veren achter vervangen zou een makkie moeten zijn, voorkant natuurlijk doen met fatsoenlijke veerspanners (originele veren staan onder grote spanning bij een Megane). En even uitlijnen achteraf natuurlijk (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Maurice P

MartijnG schreef:Bij mij komt deze week (hopelijk) een setje Supersport veren binnen (-45/-35mm). Als het mee zit dit er ergens volgende week onder (Y)

Verder zijn alle veren voor een niet-RS Megane hetzelfde. Enkel de aslasten zijn anders en daarop zijn de veren waarschijnlijk afgestemd, maar dat heeft volgens mij meer met de typegoedkeuring te maken. Ik heb nu bijvoorbeeld veren van een sedan besteld terwijl ik een hatchback heb. Dus alleen een RS is anders.

Veren achter vervangen zou een makkie moeten zijn, voorkant natuurlijk doen met fatsoenlijke veerspanners (originele veren staan onder grote spanning bij een Megane). En even uitlijnen achteraf natuurlijk (Y)
Oke, ik ging toch al voor een nieuw setje. Vandaag nieuwe 18inch OZ velgen gekocht. De volgende stap is verlagen . . .

Ik had begrepen dat ik nieuwe schokbrekers nodig heb als ik hem meer dan 40mm verlaag.

Nu is de ruimte tussen de wielkast en de wielen voor groter dan achter, wordt dit gecompenseerd door de verlagingsveren??
Plaats reactie