Inmiddels bijna 2 jaar verder, de RS wordt steeds beter en fijner

. Begin oktober een dagje Nurburgring gedaan en hoewel dat enorm gaaf was, was mn auto er niet zo blij mee. De banden en remmen waren gewoon helemaal op wat de pret een beetje drukte.
[img]http://i.minus.com/jW0I9h7cOfxpH.jpg[/img]
Daarom aan het eind van afgelopen zomer de Twingo zijn eerste grote beurt gegeven bij de dealer. Meteen de schijven laten vervangen door Brembo HC's, Ferrodo DS2500 blokken, Goodridge RVS remleidingen en DOT5.1 vloeistof. Tijdens de beurt bleken de topmountlagers versleten te zijn, daarvoor moest de schokbreker uit elkaar en had ik dus het perfecte excuus om meteen H&R veren eronder te laten zetten. Dezelfde dag dat ik de auto opgehaald heb, ook meteen een set 2ehandse OZ Racing Superleggera velgen (16x7 ET37) opgehaald en ook nog een setje Federal RS-R 205/45R16 sem-slicks. Helaas bleek de combinatie net te breed waardoor achter de banden tegen het spatbord aanliep. Das was even een tegenvaller

, maar via het Driving-Fun forum iemand gevonden die voor mij de spatborden heeft getrimd aan de binnenkant waardoor de banden zonder aanlopen passen

.
Met dit als resultaat:
[img]http://i.minus.com/jb0L7YBMgiYS48.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/jbdu4ysAezA18c.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/jLQMKt6RDuPFZ.jpg[/img]
En dit rijdt echt fantastisch, bakken met grip zelfs nog bij deze temperaturen. De combinatie van semi's met H&R veren is wel behoorlijk hard, maar dat ben je na het eerste vlotte bochtje helemaal vergeten. Op een beetje gladde snelweg rijdt het ding als op rails. De banden zijn gemonteerd en gebalanceerd bij Steverink, dat is voor mij een stukje op en neer maar dat was het meer dan waard. Geen trilling of vibratie waar te nemen, ook merk ik niks van extra geluid van de semi-slicks.
Volgende upgrade is ook al binnen; Vibra-Technics motorsteunen. De bovenste motorsteun en de dogbone zijn versleten en om dan standaard spul terug te gaan zetten voor bijna hetzelfde geld als een setje fatsoenlijk spul gaat er bij mij niet in

.