Schade door "profi" autopoetser!
Even mijn verhaal en ervaring met een autopoetser hier in Nijmegen.
Graag verneem ik van jullie wat ik hier mee kan en doe er je voordeel mee door je auto vooraf goed na te kijken.
Hopelijk neem je even de tijd om het hele verhaal door te spitten!?
Onlangs heb ik mijn Clio RS182 professioneel laten poetsen door **
De auto hebben ze gewassen en daarna zijn ze gaan polijsten en heeft de auto een DiamondBrite lakverzegeling gekregen.
De auto opgehaald en na een een weekje ben ik de auto gaan afspoelen/wassen.
Daarbij zag ik dat er 3 kras/snijplekken in het voorruitrubber zaten en een brandplek op de pas gespoten V6 achterspoiler.(foto volgt)
Dus ik terug naar de poetsvcentrale en de baas ** - die zelf mijn auto had gepoetst - was er niet.
Een andere werknemer vond de schade aan het rubber onduidelijk maar van de achterspoiler zou door de polijstmachine gemaakt kunnen zijn.
Het ziet er uit als een brandplek.
Later nog op het privé adres van de directeur uitgenodigt om de schade te laten zien. Klonk goed en service gericht!
Ik moest het laten taxeren en dan zou hij het goedmaken.
Hij leek erg schappelijk.
Dus ik naar de spuiterij gegaan die de spoiler de eerste keer ook had gespoten en taxeerde de schade inclusief demonteren schuren, plamuren, spuiten en monteren op €200 wat me heel redelijk lijkt.
Het is geen grote schadeplek maar bijwerken is altijd te zien volgens de spuiterij, dus ik vind "vóór het poetsen in nieuwstaat" dan moet die ook "na het poetsen in nieuwstaat worden gebracht"!
Vervolgens heb ik het poetsbedrijf de prijs laten weten.
Maar nu krijg ik een email waarin staat dat het bedrag te hoog is en dat hij maximaal €50 wil vergoeden.
Ik heb meteen een email terug gestuurd dat ik er alles aan zal doen om mijn recht te halen.
En ook al lukt het niet, ik denk dat een bedrijf meer te verliezen heeft dan ik.
Want een slechte naam heeft niemand wat aan!
Zal ik er baat bij hebben om rechtsbijstand in te schakelen of wordt dat ene welles nietes voor €200?
Ik vraag me af of hij de eigenaren van al die Ferrari's ook zo behandeld!?
Bedankt voor het lezen!
Graag verneem ik van jullie wat ik hier mee kan en doe er je voordeel mee door je auto vooraf goed na te kijken.
Hopelijk neem je even de tijd om het hele verhaal door te spitten!?
Onlangs heb ik mijn Clio RS182 professioneel laten poetsen door **
De auto hebben ze gewassen en daarna zijn ze gaan polijsten en heeft de auto een DiamondBrite lakverzegeling gekregen.
De auto opgehaald en na een een weekje ben ik de auto gaan afspoelen/wassen.
Daarbij zag ik dat er 3 kras/snijplekken in het voorruitrubber zaten en een brandplek op de pas gespoten V6 achterspoiler.(foto volgt)
Dus ik terug naar de poetsvcentrale en de baas ** - die zelf mijn auto had gepoetst - was er niet.
Een andere werknemer vond de schade aan het rubber onduidelijk maar van de achterspoiler zou door de polijstmachine gemaakt kunnen zijn.
Het ziet er uit als een brandplek.
Later nog op het privé adres van de directeur uitgenodigt om de schade te laten zien. Klonk goed en service gericht!
Ik moest het laten taxeren en dan zou hij het goedmaken.
Hij leek erg schappelijk.
Dus ik naar de spuiterij gegaan die de spoiler de eerste keer ook had gespoten en taxeerde de schade inclusief demonteren schuren, plamuren, spuiten en monteren op €200 wat me heel redelijk lijkt.
Het is geen grote schadeplek maar bijwerken is altijd te zien volgens de spuiterij, dus ik vind "vóór het poetsen in nieuwstaat" dan moet die ook "na het poetsen in nieuwstaat worden gebracht"!
Vervolgens heb ik het poetsbedrijf de prijs laten weten.
Maar nu krijg ik een email waarin staat dat het bedrag te hoog is en dat hij maximaal €50 wil vergoeden.
Ik heb meteen een email terug gestuurd dat ik er alles aan zal doen om mijn recht te halen.
En ook al lukt het niet, ik denk dat een bedrijf meer te verliezen heeft dan ik.
Want een slechte naam heeft niemand wat aan!
Zal ik er baat bij hebben om rechtsbijstand in te schakelen of wordt dat ene welles nietes voor €200?
Ik vraag me af of hij de eigenaren van al die Ferrari's ook zo behandeld!?
Bedankt voor het lezen!
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 24 aug 2012 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 24 jul 2012 2:05
Ik zou zoiezo ff rechtsbijstand bellen(mits je die hebt), je betaald er namelijk genoeg voor en laat hun bepalen wat ze vinden.
Probeer er eerst met dat bedrijf uit te komen voordat je overal nare dingen over ze neerzet, misschien draait hij bij en komen jullie toch nog tot een overeenstemming.
En anders kan die slechte naam op internet altijd nog, kost me meer geld.
Probeer er eerst met dat bedrijf uit te komen voordat je overal nare dingen over ze neerzet, misschien draait hij bij en komen jullie toch nog tot een overeenstemming.
En anders kan die slechte naam op internet altijd nog, kost me meer geld.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Welles nietes is het al volgens mij getuige dat aanbod van 50 euro en jouw schadepost van 200 euro.
Lees eens eerst de kleine letters van die poetsfirma en kijk of je ergens een poot hebt om op te staan.
Doe eens navraag bij een ander spuitbedrijf of twee kan ook.
Laat dan die firma weten (schriftelijk ) dat je ze één week de tijd geeft om tot actie over te gaan, anders ga je zelf in aktie komen middels je rechtsbijstand.
Dreigen om ze zwart te maken zal je niet helpen, tenzij je connecties hebt met de achternaam....Hadri, De Mol, Van Oranje of Moszkowicz.
Al zal dat niet makkelijk zijn omdat het maar om 200 eurootjes gaat.
Lees eens eerst de kleine letters van die poetsfirma en kijk of je ergens een poot hebt om op te staan.
Doe eens navraag bij een ander spuitbedrijf of twee kan ook.
Laat dan die firma weten (schriftelijk ) dat je ze één week de tijd geeft om tot actie over te gaan, anders ga je zelf in aktie komen middels je rechtsbijstand.
Dreigen om ze zwart te maken zal je niet helpen, tenzij je connecties hebt met de achternaam....Hadri, De Mol, Van Oranje of Moszkowicz.
Al zal dat niet makkelijk zijn omdat het maar om 200 eurootjes gaat.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Daarom heb ik de naam en de website van het betreffende bedrijf uit de startpost gehaald...Reglement schreef:•Geschillen worden niet over het forum besproken. Dit omdat het voor ons niet mogelijk is om beide kanten van een verhaal te verifieren. Vermijdt te allen tijde de betreffende bedrijven te noemen. De RTC hier verantwoordelijkheid voor, en in het verleden is het bijna tot juridische toestanden gelopen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gewoon zelf in overleg gaan, jij zegt nieuwstaat, dat moeten wij maar aannemen, want waarom laat je alles dan polijsten en poetsen?
Als het echt in nieuwstaat is hoeft dat niet.
Overigens neem ik gelijk aan dat je erg zuinig bent op je auto hoor.
Je wilt de volledige 200 euro vergoed hebben, mij lijkt dat een beetje onredelijk.
Als dit soort schades bij welk bedrijf dan ook ontstaan is het zo dat de schade vergoed zou moeten worden, maar je krijgt nergens bij schade de nieuwwaarde als het ware
Bedrijven met naam en toenaam zwart gaan maken op internet is heel erg kinderachtig, beetje kleutergedrag, ik kom er niet uit dus ga ik het lekker van de daken schreeuwen, als je daarmee bij mij aan zou komen, was ik gelijk al klaar met je.
Eigenlijk vind ik dat de rtc hieraan niet zou moeten meewerken.
Verder, je recht halen, er is een week overheen gegaan, wie zegt dat die krassen en brandvlek geen andere oorzaak kunnen hebben?
Als het echt in nieuwstaat is hoeft dat niet.
Overigens neem ik gelijk aan dat je erg zuinig bent op je auto hoor.
Je wilt de volledige 200 euro vergoed hebben, mij lijkt dat een beetje onredelijk.
Als dit soort schades bij welk bedrijf dan ook ontstaan is het zo dat de schade vergoed zou moeten worden, maar je krijgt nergens bij schade de nieuwwaarde als het ware
Bedrijven met naam en toenaam zwart gaan maken op internet is heel erg kinderachtig, beetje kleutergedrag, ik kom er niet uit dus ga ik het lekker van de daken schreeuwen, als je daarmee bij mij aan zou komen, was ik gelijk al klaar met je.
Eigenlijk vind ik dat de rtc hieraan niet zou moeten meewerken.
Verder, je recht halen, er is een week overheen gegaan, wie zegt dat die krassen en brandvlek geen andere oorzaak kunnen hebben?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bedankt voor de reacties!
Ik begrijp het als de naam niet geplaatst mag worden.
Die juridische stappen ben ik het niet mee eens.
Dan zou de site van Tros Radar inmiddels failliet zijn.
De spoiler was in nieuwstaat omdat die pas nieuw is gespoten nadat ik deze had aangeschaft van Tom. Die is dan ook niet gepolijst want er zat geen krasje op.
De C-zuil is gepolijst. Dus ze zijn met de polijstmachine langs de zijkant van de spoiler gegaan en hebben deze daarbij geraakt met de zijkant van de schijf.
Het is dus niet de nieuwwaarde want die ligt hoger.
Na 1,5 jaar storingen in een airco, kreeg ik een nieuwe airco, precies 1 dag na mijn bericht op Tros Radar.
Het is kinderachtig als een volwassen bedrijf schuld bekend, gouden bergen belooft en vervolgens zich laat kennen voor 200 Euro.
Daarbij heb ik de schade van het rubber voor eigen rekening genomen terwijl dat ook met de machine gebeurt moet zijn.
Ik weet dat het door de machine is gekomen en ze vonden het zelf heel aannemelijk.
Tevens is 50 euro vergoeden ook toegeven, maar zich laten kennen op 150 erbij.
Ik begrijp het als de naam niet geplaatst mag worden.
Die juridische stappen ben ik het niet mee eens.
Dan zou de site van Tros Radar inmiddels failliet zijn.
Jij moet niks.Luco/Alpine-racer schreef:Gewoon zelf in overleg gaan, jij zegt nieuwstaat, dat moeten wij maar aannemen, want waarom laat je alles dan polijsten en poetsen?
Als het echt in nieuwstaat is hoeft dat niet.
De spoiler was in nieuwstaat omdat die pas nieuw is gespoten nadat ik deze had aangeschaft van Tom. Die is dan ook niet gepolijst want er zat geen krasje op.
De C-zuil is gepolijst. Dus ze zijn met de polijstmachine langs de zijkant van de spoiler gegaan en hebben deze daarbij geraakt met de zijkant van de schijf.
Het is de prijs die het mij kost om de spoiler in dezelfde staat te krijgen als vóór het poetsen.Luco/Alpine-racer schreef:Je wilt de volledige 200 euro vergoed hebben, mij lijkt dat een beetje onredelijk.
Als dit soort schades bij welk bedrijf dan ook ontstaan is het zo dat de schade vergoed zou moeten worden, maar je krijgt nergens bij schade de nieuwwaarde als het ware
Het is dus niet de nieuwwaarde want die ligt hoger.
Dat is jouw mening en dat mag. Ik denk er anders over.Luco/Alpine-racer schreef:Bedrijven met naam en toenaam zwart gaan maken op internet is heel erg kinderachtig, beetje kleutergedrag, ik kom er niet uit dus ga ik het lekker van de daken schreeuwen, als je daarmee bij mij aan zou komen, was ik gelijk al klaar met je.
Na 1,5 jaar storingen in een airco, kreeg ik een nieuwe airco, precies 1 dag na mijn bericht op Tros Radar.
Het is kinderachtig als een volwassen bedrijf schuld bekend, gouden bergen belooft en vervolgens zich laat kennen voor 200 Euro.
Daarbij heb ik de schade van het rubber voor eigen rekening genomen terwijl dat ook met de machine gebeurt moet zijn.
Hebben ze ook niet gedaan zoals je ziet.Luco/Alpine-racer schreef:Eigenlijk vind ik dat de rtc hieraan niet zou moeten meewerken.
Er is een duif met met 120 per uur langsaf gevlogen, waardoor de brandplek is ontstaan.Luco/Alpine-racer schreef:Verder, je recht halen, er is een week overheen gegaan, wie zegt dat die krassen en brandvlek geen andere oorzaak kunnen hebben?
Ik weet dat het door de machine is gekomen en ze vonden het zelf heel aannemelijk.
Tevens is 50 euro vergoeden ook toegeven, maar zich laten kennen op 150 erbij.
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 24 aug 2012 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Je mag je lijfspreuk ook wel even naar het poetsbedrijf sturen: Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful!
Ik denk dat je gelijk hebt. Als het goed is zijn ze er voor verzekerd (aansprakelijkheidsverzekering).
Ik denk dat je gelijk hebt. Als het goed is zijn ze er voor verzekerd (aansprakelijkheidsverzekering).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als je toch al van plan bent om koste wat het kost je zogenaamde gelijk te halen, waarom nog om advies vragen dan.
Maar ik snap dat je niet wilt horen wat ik neerpen.
Je wilt alleen maar horen dat je gelijk hebt en ten koste van alles je gelijk moet halen, nou succes, van mij kreeg je na zulke mail al geen euro meer.
Ik blijf erbij dat zulke discussies ook niet op dit forum thuishoren, ook al is de naam nu weggehaald, alleen het platform bieden voor zulke zaken vind ik al zeer kwalijk.
Maar ik snap dat je niet wilt horen wat ik neerpen.
Je wilt alleen maar horen dat je gelijk hebt en ten koste van alles je gelijk moet halen, nou succes, van mij kreeg je na zulke mail al geen euro meer.
Ik blijf erbij dat zulke discussies ook niet op dit forum thuishoren, ook al is de naam nu weggehaald, alleen het platform bieden voor zulke zaken vind ik al zeer kwalijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Thanks. Had ik nog niet eens aangedacht!jacques schreef:Je mag je lijfspreuk ook wel even naar het poetsbedrijf sturen: Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful!
Ik denk dat je gelijk hebt. Als het goed is zijn ze er voor verzekerd (aansprakelijkheidsverzekering).
Dan begrijp ik het tegenstribbelen al helemaal niet.
Eerst min of meer toegeven en je tegemoet willen komen en dan ineens moeilijk gaan lopen doen.
Dat is gewoon een kinderachtig bedrijf.
Jij leest niet.Luco/Alpine-racer schreef:Als je toch al van plan bent om koste wat het kost je zogenaamde gelijk te halen, waarom nog om advies vragen dan.
Maar ik snap dat je niet wilt horen wat ik neerpen.
Je wilt alleen maar horen dat je gelijk hebt en ten koste van alles je gelijk moet halen, nou succes, van mij kreeg je na zulke mail al geen euro meer.
Ik blijf erbij dat zulke discussies ook niet op dit forum thuishoren, ook al is de naam nu weggehaald, alleen het platform bieden voor zulke zaken vind ik al zeer kwalijk.
Ik vraag of het nut heeft om rechtsbijstand in te schakelen voor deze zaak voor 200 Euro.
Ik vraag niet of je mij een kleuter of kinderachtig vindt.
Ik leg een zaak voor en klaar.
De naam van het bedrijf is inmiddels ook weg dus opnieuw klaar.
En ik vind dat dit soort discussies wél kunnen.
Of is advies vragen verboden?
Als ik een probleem voorleg dan krijg je hier altijd een paar normale reacties en vervolgens zijn er altijd weer mensen die op de pik getrapt zijn uit naam van een ander.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
En jij luco wilt niks anders horen dan dat dit hier niet mag staan!
Is toch iemands goed recht om advies te vragen, hoe je hier het beste mee kan om gaan.
Geschillen met een bedrijf is gewoon altijd lastig, voor beide partijen.
Schuldvraag fijn in het midden laten, maar advies over de wegen die bewandeld kunnen worden moet toch geen probleem zijn!
Is toch iemands goed recht om advies te vragen, hoe je hier het beste mee kan om gaan.
Geschillen met een bedrijf is gewoon altijd lastig, voor beide partijen.
Schuldvraag fijn in het midden laten, maar advies over de wegen die bewandeld kunnen worden moet toch geen probleem zijn!
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Blijkbaar kan jij ook niet lezen(Y)
Aansprakelijkheidsverzekering zal die 200 niet dekken, iets met eigen risico.
Naam of geen naam, ik vind dat dit forum geen platform moet zijn om bedrijven af te zeiken waar je het niet mee eens bent, dus jij maakt niet uit of het klaar is. Het is mijn mening.
Verder veroordeel ik je niet, maar jij wilt 200, het bedrijf biedt 50, ga er als een volwassen vent naartoe en los het op, in zulke situaties zal je altijd water bij de wijn moeten doen.
Jouw rechtsbijstand zal waarschijnlijk niet veel doen, niet omdat het om 200 euro gaat, maar omdat de bewijslast gewoon erg moeilijk ligt, en jij eist en zal moeten bewijzen, aannemelijk is een vaag begrip in deze.
Aansprakelijkheidsverzekering zal die 200 niet dekken, iets met eigen risico.
Naam of geen naam, ik vind dat dit forum geen platform moet zijn om bedrijven af te zeiken waar je het niet mee eens bent, dus jij maakt niet uit of het klaar is. Het is mijn mening.
Verder veroordeel ik je niet, maar jij wilt 200, het bedrijf biedt 50, ga er als een volwassen vent naartoe en los het op, in zulke situaties zal je altijd water bij de wijn moeten doen.
Jouw rechtsbijstand zal waarschijnlijk niet veel doen, niet omdat het om 200 euro gaat, maar omdat de bewijslast gewoon erg moeilijk ligt, en jij eist en zal moeten bewijzen, aannemelijk is een vaag begrip in deze.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gelukkig kan er ook nog normaal worden gediscussieerd.Daan2D schreef:En jij luco wilt niks anders horen dan dat dit hier niet mag staan!
Is toch iemands goed recht om advies te vragen, hoe je hier het beste mee kan om gaan.
Geschillen met een bedrijf is gewoon altijd lastig, voor beide partijen.
Schuldvraag fijn in het midden laten, maar advies over de wegen die bewandeld kunnen worden moet toch geen probleem zijn!
Het is zeker lastig vandaar mijn topic.
Je weet dat je gelijk hebt maar wordt afgescheept met een zoethoudertje van 5 tientjes.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Advies ok, maar er staat zoals ik het lees expliciet dat die alles zal doen om zijn recht te halen en dat aan een slechte naam niemand wat heeft, dat is naar mijn mening op zijn minst onetisch en tegelijkertijd een verkapt dreigement richting het bedrijf.Daan2D schreef:En jij luco wilt niks anders horen dan dat dit hier niet mag staan!
Is toch iemands goed recht om advies te vragen, hoe je hier het beste mee kan om gaan.
Geschillen met een bedrijf is gewoon altijd lastig, voor beide partijen.
Schuldvraag fijn in het midden laten, maar advies over de wegen die bewandeld kunnen worden moet toch geen probleem zijn!
Terwijl er niet bekend is of je wel in je recht staat, kijk heb je zometeen inderdaad gelijk gekregen(via rechtsbijstand of rechter) dan is het weer een heel ander verhaal.
Ga naar het bedrijf en bied aan dat hun hem opnieuw laten spuiten, kunnen hun het goedkoper, prima, zo niet hebben ze pech.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
We weten nu wel wat je van bedrijfje afzeiken vind.Luco/Alpine-racer schreef:Blijkbaar kan jij ook niet lezen(Y)
Aansprakelijkheidsverzekering zal die 200 niet dekken, iets met eigen risico.
Naam of geen naam, ik vind dat dit forum geen platform moet zijn om bedrijven af te zeiken waar je het niet mee eens bent, dus jij maakt niet uit of het klaar is. Het is mijn mening.
Verder veroordeel ik je niet, maar jij wilt 200, het bedrijf biedt 50, ga er als een volwassen vent naartoe en los het op, in zulke situaties zal je altijd water bij de wijn moeten doen.
Jouw rechtsbijstand zal waarschijnlijk niet veel doen, niet omdat het om 200 euro gaat, maar omdat de bewijslast gewoon erg moeilijk ligt, en jij eist en zal moeten bewijzen, aannemelijk is een vaag begrip in deze.
Is de naam van bedrijf nog niet weg dan? En respecteer ik de RTC dan niet?
De rest is duidelijke taal waar ik iets mee kan.
Alles doen om mijn recht te halen is niet het bedrijf in de fik steken ofzo.
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 24 aug 2012 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf bij een Alibabba poetsbedrijf gewerkt waar alles lang niet ging zoals het hoorde maar zodra er schade aan een auto werd veroorzaakt werd dit altijd gemeld en meteen opgelost.
Tuurlijk kan het zijn dat een dak al vol met krassen zit en dan na het spuiten weer nieuw is maar dat maakt geen f*ck uit! Die auto kwam daar zonder schade en heeft het daarna wel, dat is risico van het vak en dient opgelost te worden!
Net wat ie zelf aangeeft, zou deze man bij een goede klant ook hetzelfde doen? Vast niet want dan is hij een deel van z'n inkomsten kwijt....
Erg veel advies over wat je kunt doen kan ik niet geven. Wil je mensen met advies waar je wél wat aan hebt spreken kijk dan eens op flitsservice.nl.
Succes!
Tuurlijk kan het zijn dat een dak al vol met krassen zit en dan na het spuiten weer nieuw is maar dat maakt geen f*ck uit! Die auto kwam daar zonder schade en heeft het daarna wel, dat is risico van het vak en dient opgelost te worden!
Net wat ie zelf aangeeft, zou deze man bij een goede klant ook hetzelfde doen? Vast niet want dan is hij een deel van z'n inkomsten kwijt....
Erg veel advies over wat je kunt doen kan ik niet geven. Wil je mensen met advies waar je wél wat aan hebt spreken kijk dan eens op flitsservice.nl.
Succes!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ben het wel een beetje met Luco eens. Los van het feit dat wij er allen geen eerlijke mening over kunnen geven en de naam van de betreffende firma gelukkig (goede zaak) is weg gehaald is er voor zover ik lees geen kans geweest van het bedrijf om het op te lossen. wie weet heeft hij een broer die spuiter is die het voor 5 tientjes doet...........
En tot slot. Met de deur dicht gooien en dreigen zul je niet veel verder komen ben ik bang.
En tot slot. Met de deur dicht gooien en dreigen zul je niet veel verder komen ben ik bang.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik respecteer je mening maar vind dat ik het bedrijf wel een kans heb gegeven.Tom schreef:Ben het wel een beetje met Luco eens. Los van het feit dat wij er allen geen eerlijke mening over kunnen geven en de naam van de betreffende firma gelukkig (goede zaak) is weg gehaald is er voor zover ik lees geen kans geweest van het bedrijf om het op te lossen. wie weet heeft hij een broer die spuiter is die het voor 5 tientjes doet...........
En tot slot. Met de deur dicht gooien en dreigen zul je niet veel verder komen ben ik bang.
Daarna vraag ik om advies en daar zie ik niks verkeerd in.
Het bedrijf had ik misschien niet moeten noemen, maar die discussie is wel klaar denk ik.
Ik denk meer als tutuur. Grote klanten hebben altijd gelijk en kleine klantjes die ze even tussendoor doen om de gaatjes te vullen die kunnen schijnbaar barsten.
Van mij mag het topic worden gesloten want het wekt schijnbaar alleen maar irritatie en dat is nooit mijn bedoeling geweest.
Laatst gewijzigd door cliogek op vr 24 aug 2012 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Overigens is email al helemaal niet de juiste manier om te communiceren, je ziet het hier weer, platte tekst kan heel anders opgevat worden dan dat je hem bedoelt.
Langsrijden dus.
Langsrijden dus.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Spotrepairtje laten doen, kom je bijna weg met die €50.-
Denk dat dat de beste en makkelijkste oplossing is
Als je iemand hebt die dat goed kan, zie je er echt niets van
Succes iig met de afhandeling

Denk dat dat de beste en makkelijkste oplossing is

Als je iemand hebt die dat goed kan, zie je er echt niets van

Succes iig met de afhandeling

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Clio, ga even rustig zitten en haal diep ademCliogek1970 schreef:Ik respecteer je mening maar vind dat ik het bedrijf wel een kans heb gegeven.Tom schreef:Ben het wel een beetje met Luco eens. Los van het feit dat wij er allen geen eerlijke mening over kunnen geven en de naam van de betreffende firma gelukkig (goede zaak) is weg gehaald is er voor zover ik lees geen kans geweest van het bedrijf om het op te lossen. wie weet heeft hij een broer die spuiter is die het voor 5 tientjes doet...........
En tot slot. Met de deur dicht gooien en dreigen zul je niet veel verder komen ben ik bang.
Daarna vraag ik om advies en daar zie ik niks verkeerd in.
Het bedrijf had ik misschien niet moeten noemen, maar die discussie is wel klaar denk ik.
Ik denk meer als tutuur. Grote klanten hebben altijd gelijk en kleine klantjes die ze even tussendoor doen om de gaatjes te vullen die kunnen schijnbaar barsten.
Van mij mag het topic worden gesloten want het wekt schijnbaar alleen maar irritatie en dat is nooit mijn bedoeling geweest.

Jij hebt ze laten weten dat spuiten 200 kost, hij bied 50.
Ik snap dat je dat te weinig vind, maar een email sturen met daarin dat je alles doet om je recht te halen is niet echt een kans geven vind ik.
Het is hun eerste tegenbod, jij voelt je gelijk in de steek gelaten en dat je kan barsten, schijnbaar ben je nogal opgefokt, geloof me, als je opgefokt bent verlies je altijd.
Dus nogmaals, haal diep adem en bedenk dat dit zijn eerste tegenbod is op jouw 200 euro.
Nogmaals, rij er even langs.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Maak nog een praatje. Lul er nog een paar tientjes bij. Dan naar de spuiter met je zelf gedemonteerde spoiler. Daar moeten dus nog wat tientjes vanaf en dan ben je voor een paar tientjes weer klaar. Terecht, zonde van je geld maar zo is het leven
En voor wat betreft de verzekering. Ik vind persoonlijk dat je je moet verzekeren voor kosten die je niet zelf kunt dragen. Doordat iedereen van alles en nog wat (probeert) te claimen zijn die al duur genoeg.........

En voor wat betreft de verzekering. Ik vind persoonlijk dat je je moet verzekeren voor kosten die je niet zelf kunt dragen. Doordat iedereen van alles en nog wat (probeert) te claimen zijn die al duur genoeg.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik ben rustig en langs rijden heb ik dus al 2 keer gedaan.
Ga niet ook nog een tank benzine verrijden!
Email is in 2012 gewoon schriftelijk communiceren.
Ook advocaten gebruiken e-mail en sollicitaties lopen via e-mail.
@Tom.....als ik dan moet kiezen dan krijg ik liever niks.
Ga niet ook nog een tank benzine verrijden!

Email is in 2012 gewoon schriftelijk communiceren.
Ook advocaten gebruiken e-mail en sollicitaties lopen via e-mail.
@Tom.....als ik dan moet kiezen dan krijg ik liever niks.
erg lullig voor je
... maar persoonlijk vind ik dat je dit meteen had moeten zien toen je de auto daar ophaalde... altijd goed kijken of ze hun werk goed hebben gedaan, dan kom je zoiets ook direct tegen en kun je er gelijk werk van maken... blijft jammer dit. succes ermee

tja dit soort situaties zijn klote, eigenlijk moet je voordat je het laat poetsen samen met het poetsbedrijf even om de auto lopen en na afloop nogmaals. Daarnaast vind ik 50 euro ook een flut reactie van het poetsbedrijf. Beetje reparatie met spuiten kost flink wat meer en als het bedrijf maar 50 euro bied terwijl 200 euro is bepaald door een schadebedrijf vind ik dat die poetser ook niet moet zeuren over 150 euro. Cliogek heeft de schade aan het rubber al zelf voor rekening genomen, daar heeft cliogek het niet eens over met het bedrijf.
Maarja dit is natuurlijk gebaseerd op verhaal van 1 kant, informeren bij rechtsbijstand kan je altijd doen maar of het de ellende waard is voor die 200 euro...
Maarja dit is natuurlijk gebaseerd op verhaal van 1 kant, informeren bij rechtsbijstand kan je altijd doen maar of het de ellende waard is voor die 200 euro...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kun je mij even een foto sturen van de brandplek? Als het zie zitten repareer ik hem wel voor je voor 50 (spotrepair) 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kun je mij even een foto sturen van de brandplek? Als het zie zitten repareer ik hem wel voor je voor 50 (spotrepair) 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Om dit soort redenen doe ik altijd al mijn poets werk zelf, teveel van dit soort nare verhalen gelezen over profi auto poetsers (neemt niet weg dat er echt wel zeer kundige en goede detailers tussen zitten)
Als je het zelf doet ben je er gewoon zeker van dat het volgens de juiste manier gaat en als je het verkl##t kun je alleen jezelf de schuld geven
Als je het zelf doet ben je er gewoon zeker van dat het volgens de juiste manier gaat en als je het verkl##t kun je alleen jezelf de schuld geven

Anything worth doing is worth doing right!.
Pfffffffffft.... Goed verhaal van Cliogek, zulke dingen moet je delen om herhaling te voorkomen. Het is moeilijk om hier je gelijk te halen, maar je hebt niets te verliezen. Jammer dat anderen je hierop aanvallen.
Als je het zelf ooit gedaan hebt, dan weet je dat het onmogelijk is dat een poetsbedrijf je auto serieus detailt voor het geld wat ze ervoor vragen. Er gaat echt veel tijd in zitten, als je het netjes wilt doen. Dat kost aan uren gewoon al een paar honderd euro. En dan heb je materiaal nog niet meegerekend.
Doet niks af aan je problemen nu overigens... Het is zeer vervelend allemaal. Ik moet Luco deels wel gelijk geven. Als ie je voor 200 euro op deze manier opstelt, dan kun je eigenlijk alleen maar verliezen. Rechtsbijstand gaat er weinig mee doen, ben ik bang. Beter effe in gesprek gaan met de beste man en kijken of je toch tot een overeenkomst kunt komen.
Succes!
Doet niks af aan je problemen nu overigens... Het is zeer vervelend allemaal. Ik moet Luco deels wel gelijk geven. Als ie je voor 200 euro op deze manier opstelt, dan kun je eigenlijk alleen maar verliezen. Rechtsbijstand gaat er weinig mee doen, ben ik bang. Beter effe in gesprek gaan met de beste man en kijken of je toch tot een overeenkomst kunt komen.
Succes!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
ok, een bedrijf zwart maken via 'het net' is natuurlijk erg gemakkelijk, en Richard snapt dat nu ook zoals hij aangeeft. Maar ik kan me de opstelling van Richard wel geheel voorstellen hoor.
De spoiler, die dus van mij afkwam, was als nieuw, en na spuitwerk in de juiste kleur natuurlijk ook nog. En ja, bij detailing, zeker machinaal moet je gewoon goed opletten ook wat er aan de zijkant van de machine gebeurt. Van een professioneel bedrijf, zeker als ze ook klanten hebben met Ferrari's etc, verwacht je toch dat ze dit eigenlijk zelf al melden? "Joh we hebben een foutje gemaakt, hier en daar beschadigd en laat even weten wat het gaat kosten."
Ik zou toch een en ander aan de rechtsbijstand vragen, wat hun idee hier bij is. Heb goede ervaring met ze, maar omdat het om 200,- gaat zullen ze hooguit een brief opstellen richting het bedrijf met wat 'dreigende' taal.
De spoiler, die dus van mij afkwam, was als nieuw, en na spuitwerk in de juiste kleur natuurlijk ook nog. En ja, bij detailing, zeker machinaal moet je gewoon goed opletten ook wat er aan de zijkant van de machine gebeurt. Van een professioneel bedrijf, zeker als ze ook klanten hebben met Ferrari's etc, verwacht je toch dat ze dit eigenlijk zelf al melden? "Joh we hebben een foutje gemaakt, hier en daar beschadigd en laat even weten wat het gaat kosten."
Ik zou toch een en ander aan de rechtsbijstand vragen, wat hun idee hier bij is. Heb goede ervaring met ze, maar omdat het om 200,- gaat zullen ze hooguit een brief opstellen richting het bedrijf met wat 'dreigende' taal.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Eigenlijk zou jij er niks aan hoeven doen, de poetser moet de gemaakte schade oplossen. Hij moet hem zelf maar laten spuiten voor 50 euro.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat is iets wat je zelf kan doen, geef ze in ieder geval in alle redelijkheid de tijd om hun fout te herstellen.Adinsx schreef:
Ik zou toch een en ander aan de rechtsbijstand vragen, wat hun idee hier bij is. Heb goede ervaring met ze, maar omdat het om 200,- gaat zullen ze hooguit een brief opstellen richting het bedrijf met wat 'dreigende' taal.
Geef aan in die brief dat ze 1 week de tijd hebben om tot een bevredigende oplossing te komen, anders ga je juridische stappen ondernemen.
Dit kan gewoon via de mail uiteraard, mooiste is natuurlijk een aangetekende brief.
Op het internet zullen wel standaard briefjes hiervoor zijn te vinden.
Succes in ieder geval!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
@Allepinie.....thanks!
Anderen ook bedankt voor de reacties.
Gelukkig zijn er meer mensen die het onprofessioneel vinden van zo'n bedrijf en kan het ook worden gezien als waarschuwing voor mede clubleden!
Hier een foto van het plekje.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBAKNQAF.jpg[/img]
Is dat met spotrepair onzichtbaar te repareren of blijf je dat altijd zien?
Als dat kan dan doe ik niet moeilijk maar de spuiter zij dat je het altijd kan blijven zien omdat het moet worden opgevuld en uitgespoten.
Niet groot maar als pietje precies niet leuk natuurlijk.
Voor mij is het duidelijk dat het met de zijkant van de poetsmachine is gebeurt, gezien de hoogte.
Als iemand met poetservaring hier anders over denkt dan hoor ik het wel.
Oké...ik had het misschien meteen moeten controleren maar ik ging niet uit dat er schade gemaakt zou kunnen zijn.
Misschien te goed van vertrouwen.
Even voor de duidelijkheid. Het zijrubber van de voorruit is aan dezelfde kant ook beschadigd. Dat nam ik al voor eigen rekening dus ik had wat meer coulance verwacht voor de lakschade.
Anderen ook bedankt voor de reacties.
Gelukkig zijn er meer mensen die het onprofessioneel vinden van zo'n bedrijf en kan het ook worden gezien als waarschuwing voor mede clubleden!
Hier een foto van het plekje.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBAKNQAF.jpg[/img]
Is dat met spotrepair onzichtbaar te repareren of blijf je dat altijd zien?
Als dat kan dan doe ik niet moeilijk maar de spuiter zij dat je het altijd kan blijven zien omdat het moet worden opgevuld en uitgespoten.
Niet groot maar als pietje precies niet leuk natuurlijk.
Voor mij is het duidelijk dat het met de zijkant van de poetsmachine is gebeurt, gezien de hoogte.
Als iemand met poetservaring hier anders over denkt dan hoor ik het wel.
Oké...ik had het misschien meteen moeten controleren maar ik ging niet uit dat er schade gemaakt zou kunnen zijn.
Misschien te goed van vertrouwen.
Even voor de duidelijkheid. Het zijrubber van de voorruit is aan dezelfde kant ook beschadigd. Dat nam ik al voor eigen rekening dus ik had wat meer coulance verwacht voor de lakschade.