Jasper's (m1n1) GT Turbo
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Zo, uiteindelijk dan toch maar eens een project topic starten.
Ik ben nu drie dingen aan het aanpakken:
- De wielnaven inkorten voor 12mm spoorverbreders voor de Speedline Corse velgen.
De voorkant is zover, de achterkant moet nog.
- Achterbank eruit, rolkooi erin.
De rolkooi vorig weekend opgehaald bij een aardige kerel van Falco Motorsport, hij heeft ook nog een zooi vervangingsfilters liggen voor de GTT voor weinig van OMP voor de liefhebber…
- Twee traps Weber 30/32 DMTR (turbo) carburateur ipv. de Solex.
Ik dacht eerst de carburateur van een Lancia Delta HF Turbo te hebben gevonden, het is er echter een van een Lancia Y10 Turbo. Nu nog even uitvinden welke aansluiting waarvoor is, het inlaatspruitstuk passend maken, een inlaat-lobster fixen en de hele zooi proberen af te stellen.
Tegelijkertijd dat klote raceland scheurende uitlaatspruitstuk wegflikkeren en gewoon de orginele weer monteren.
En een paar foto’s natuurlijk…
[img]http://img24.imageshack.us/img24/6789/cimg1783c.jpg[/img]
[img]http://img705.imageshack.us/img705/7500/cimg1784.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/64/cimg1785p.jpg[/img]
[img]http://img100.imageshack.us/img100/9471/cimg1786.jpg[/img]
[img]http://img35.imageshack.us/img35/6083/cimg1787t.jpg[/img]
[img]http://img820.imageshack.us/img820/8079/cimg1788.jpg[/img]
[img]http://img442.imageshack.us/img442/1672/cimg1789p.jpg[/img]
[img]http://img407.imageshack.us/img407/5959/cimg1790.jpg[/img]
Ik ben nu drie dingen aan het aanpakken:
- De wielnaven inkorten voor 12mm spoorverbreders voor de Speedline Corse velgen.
De voorkant is zover, de achterkant moet nog.
- Achterbank eruit, rolkooi erin.
De rolkooi vorig weekend opgehaald bij een aardige kerel van Falco Motorsport, hij heeft ook nog een zooi vervangingsfilters liggen voor de GTT voor weinig van OMP voor de liefhebber…
- Twee traps Weber 30/32 DMTR (turbo) carburateur ipv. de Solex.
Ik dacht eerst de carburateur van een Lancia Delta HF Turbo te hebben gevonden, het is er echter een van een Lancia Y10 Turbo. Nu nog even uitvinden welke aansluiting waarvoor is, het inlaatspruitstuk passend maken, een inlaat-lobster fixen en de hele zooi proberen af te stellen.
Tegelijkertijd dat klote raceland scheurende uitlaatspruitstuk wegflikkeren en gewoon de orginele weer monteren.
En een paar foto’s natuurlijk…
[img]http://img24.imageshack.us/img24/6789/cimg1783c.jpg[/img]
[img]http://img705.imageshack.us/img705/7500/cimg1784.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/64/cimg1785p.jpg[/img]
[img]http://img100.imageshack.us/img100/9471/cimg1786.jpg[/img]
[img]http://img35.imageshack.us/img35/6083/cimg1787t.jpg[/img]
[img]http://img820.imageshack.us/img820/8079/cimg1788.jpg[/img]
[img]http://img442.imageshack.us/img442/1672/cimg1789p.jpg[/img]
[img]http://img407.imageshack.us/img407/5959/cimg1790.jpg[/img]
goed bezig Jasper!
ik ben er recent ook achter gekomen dat 12mm spacers niet zomaar passen. beetje vreemd wel trouwens, bestel je ze op type auto past het niet
ik ben er recent ook achter gekomen dat 12mm spacers niet zomaar passen. beetje vreemd wel trouwens, bestel je ze op type auto past het niet

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
De voorkant is makkelijk inkorten, twee as steunen er onder, wielen eraf, stationair in z'n een laten lopen en de haakse slijper er tegen aan. Achter werkt dat natuurlijk niet
.
Haakse slijper tip kwam trouwens van Martijn Kool, die heeft 't zelfde probleem gehad (met deze velgen).

Haakse slijper tip kwam trouwens van Martijn Kool, die heeft 't zelfde probleem gehad (met deze velgen).
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dat spruitstuk komt van een ander vijfje, ik weet niet precies welk type mischien een 1.4 GTS ofzo? En nee, het past net niet zo op elkaar, maar dat krijgen we wel passend
.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bekende kooi .... Weet je zeker dat deze gaat passen ?? I.v.m. de bevestiging van het achterste gedeelte namelijk ... die komen niet op de wielkasten zo te zien ... en passen op de vloer t.h.v. de achteras gaat ook niet omdat ze te lang zijn ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
das de juiste carb idd.
daar rijdt ik ook mee.
heb je de bovenkap er ook bij?
enkel effe een flens laten frezen van de voet van de carb en deze er op laten lassen.
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... /motor.jpg[/img]

daar rijdt ik ook mee.
heb je de bovenkap er ook bij?
enkel effe een flens laten frezen van de voet van de carb en deze er op laten lassen.
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... /motor.jpg[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Haha, die opkrik truc ken ik wel! Zo heb ik ook al velgen afgedraaid en velgen gepolijst 

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Hoe die kooi gaat passen weet ik nog niet Arco, maar het is er iig een voor een 5gtt. Eerst moet ik volgens mij het dashboard er nog uit wippen voor ik het voorste deel van de kooi er in krijg... Ik ben bang dat ik ook het dashboard moet gaan verzagen helaas 
Daarna kan ik bepalen waar de montage punten komen. Heb jij al meer ervaring met zo'n OMP kooi?
Die bovenkap heb ik er helaas niet bij Mark, maar dat zal toch ook wel zelf te fixen zijn? Jij weet zeker ook nog wel een goed adres die de flens er op kan lassen of niet
@ Banjo RS Circuit plannen is een groot woord, beetje vrij rijden en de CRS "hogere rijvaadigheid" cursus
Om dat lood aan de binnenkant durfde ik niet meer te vragen Tom, een vriend van me is een paar uur bezig geweest en heeft z'n banden apparaat half uit elkaar moeten halen om die banden om de velgen te draaien. Het waren schijnbaar vrij stijve banden.....

Daarna kan ik bepalen waar de montage punten komen. Heb jij al meer ervaring met zo'n OMP kooi?
Die bovenkap heb ik er helaas niet bij Mark, maar dat zal toch ook wel zelf te fixen zijn? Jij weet zeker ook nog wel een goed adres die de flens er op kan lassen of niet

@ Banjo RS Circuit plannen is een groot woord, beetje vrij rijden en de CRS "hogere rijvaadigheid" cursus

Om dat lood aan de binnenkant durfde ik niet meer te vragen Tom, een vriend van me is een paar uur bezig geweest en heeft z'n banden apparaat half uit elkaar moeten halen om die banden om de velgen te draaien. Het waren schijnbaar vrij stijve banden.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In principe gaat elke OMP-kooi voor de 5 GT Turbo voor het dashboard langs Jasper. (behalve die hele uitgebreide)
Waarom ik dit zeg is dat ik ooit eens met Florus na het bestellen van zo'n zelfde OMP-kooi voor Jan-met-de-korte-achternaam hebben gestaan omdat de OMP die ik ooit eens had wel juist was en de des betrffende verkoper bij hoog en bij laag bleef beweren dat het de juiste was... en dat was ie namelijk niet. Het voorste gedeelte wel, het achterste niet. Hij bleef volhouden dat de beugel bij de B-stijl (gordels dus) op een verhoging gemonteerd moest worden, terwijl dat niet (en eigenlijk nooit) het geval is. Daarnaast word het achterste gedeelte bij een OMP voor de 5 GT op de wielkasten gemonteerd en nooit op de vloer. Kan niet ivm tank & achterbrug.
Zie ook de foto's van "mijn" OMP kooi :
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 89&start=0
en het model Ab/105P staat voor het model met bevestiging op de achterschermen.
http://www.ybracing.co.uk/page1.php?sit ... ubarea=248
Sorry.
** edit **
Hier zie je het wat duidelijker.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... C01082.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... C01077.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... erieur.jpg[/img]
Waarom ik dit zeg is dat ik ooit eens met Florus na het bestellen van zo'n zelfde OMP-kooi voor Jan-met-de-korte-achternaam hebben gestaan omdat de OMP die ik ooit eens had wel juist was en de des betrffende verkoper bij hoog en bij laag bleef beweren dat het de juiste was... en dat was ie namelijk niet. Het voorste gedeelte wel, het achterste niet. Hij bleef volhouden dat de beugel bij de B-stijl (gordels dus) op een verhoging gemonteerd moest worden, terwijl dat niet (en eigenlijk nooit) het geval is. Daarnaast word het achterste gedeelte bij een OMP voor de 5 GT op de wielkasten gemonteerd en nooit op de vloer. Kan niet ivm tank & achterbrug.
Zie ook de foto's van "mijn" OMP kooi :
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 89&start=0
en het model Ab/105P staat voor het model met bevestiging op de achterschermen.
http://www.ybracing.co.uk/page1.php?sit ... ubarea=248
Sorry.

** edit **
Hier zie je het wat duidelijker.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... C01082.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... C01077.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... erieur.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Jasper, je weet dat je rallybanden hebt ipv circuitbanden?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat dacht ik ook meteen ...Florus schreef:Het zou mij niks verbazen als dit gewoon die zelfde kooi is die ik toen aangeboden kreeg....dit was in April 2007, en als ik zo de foto van Jasper zie,lijkt er op 't label te staan "data 07" ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dat weet ik Martijn, het is niet makkelijk om iets passends te vinden voor een 5 in 15" en deze passen net. Zal vast beter plakken als m'n straat banden
.
En zo te zien is het ook moeilijk om een passende rolkooi te kopen
Ik ga toch proberen of ik 'm erin krijg, eventueel met wat aanpassingen...

En zo te zien is het ook moeilijk om een passende rolkooi te kopen

Ik ga toch proberen of ik 'm erin krijg, eventueel met wat aanpassingen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als ik denk te weten waar je 'm hebt gekocht, probeer dan om 'm te terug te brengen... Het is zonde van je geld en tijd om deze te verbouwen .... Voor iets meer heb je wel een juiste van Sparco, OMP of weichers ...
(voor de duidelijkheid : Het artikelnummer is wel juist. Alleen het model klopt niet. Is wellicht van een 11 of oer5 .... )

(voor de duidelijkheid : Het artikelnummer is wel juist. Alleen het model klopt niet. Is wellicht van een 11 of oer5 .... )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... tturbo.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... AG0002.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... rzijde.jpg[/img]
zo heb ik het gemaakt je waterkoeling van je spruitstuk komt dan wel te vervallen.[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... AG0002.jpg[/img]
[img]http://i600.photobucket.com/albums/tt87 ... rzijde.jpg[/img]
zo heb ik het gemaakt je waterkoeling van je spruitstuk komt dan wel te vervallen.[/img]
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
FF zoeken, maar ik heb toch nog een project toppic blijkbaar....
Afgelopen woensdag heb ik m'n 5 iets te veel belast op Assen en een grote witte wolk gefabriceerd....
Kop heb er nu afgehaald, de pakking ziet er eigenlijk nog best netjes uit, die had ik doorgeslagen verwacht...
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... u9rpnk.jpg[/img]
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... mdingt.jpg[/img]
Ik maak me iets meer zorgen over het missende materiaal tussen de kleppen bij cil 2 en 3...
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... 4o1hpn.jpg[/img]
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... u26yxv.jpg[/img]
Maar eens een adresje in de buurt zoeken waar ie kan worden afgeperst....
Afgelopen woensdag heb ik m'n 5 iets te veel belast op Assen en een grote witte wolk gefabriceerd....
Kop heb er nu afgehaald, de pakking ziet er eigenlijk nog best netjes uit, die had ik doorgeslagen verwacht...
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... u9rpnk.jpg[/img]
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... mdingt.jpg[/img]
Ik maak me iets meer zorgen over het missende materiaal tussen de kleppen bij cil 2 en 3...
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... 4o1hpn.jpg[/img]
[img]http://i1310.photobucket.com/albums/s65 ... u26yxv.jpg[/img]
Maar eens een adresje in de buurt zoeken waar ie kan worden afgeperst....
Ik wilde zeggen Manessen, maar nu zie ik dat ze per 16 februari failliet zijn verklaard. www.mannessen.nl zonde.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat dacht je van Patrick Biggelaar in Made (of waar zitten ze ook alweer...)
Anders mogelijk BMR in Tiel.
Anders mogelijk BMR in Tiel.
Project: GTT Blue Sport
als ik je kop zo zie zou ik je cilinders ook goed gaan bekijken. Aardig wat pingelschade helaas Jasper. Heb je geen reserve kop liggen misschien? ik heb er nog wel een stuk of 6 tot 8 in verschillende staten 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Een werknemer is voor zich zelf begonnen misschien dat hij wat kan doen.jacques schreef:Ik wilde zeggen Manessen, maar nu zie ik dat ze per 16 februari failliet zijn verklaard. http://www.mannessen.nl zonde.
Heeft ook het blok gebouwd van de 5GTTi
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Hoi Jasper,
Ik vind de pingelschade wel meevallen. Een paar kleine putjes op de kleppen. Ik heb wel factor 10-50 erger gezien. Ik zou alleen die kop niet meer gebruiken. Afpersen kan je wel een antwoord geven of het de oorzaak van de witte rook is geweest. Heb je nog gasmetingtest gedaan (laten doen) van het koelwater? Of ben je er zeker van dat het iets met de kop te maken heeft?
Nu heb ik mijn reservekop pas aan een Belg verkocht. Ik zou de kop van die motor die je nog hebt staan afhalen, daar heb ik vol vertrouwen in. Ik heb nog wel een cilinderkop liggen met afgebroken waterpompboutje, die mag je wel hebben evt.
In ieder geval succes. Ik kan uit ervaring zeggen topauto
Ik vind de pingelschade wel meevallen. Een paar kleine putjes op de kleppen. Ik heb wel factor 10-50 erger gezien. Ik zou alleen die kop niet meer gebruiken. Afpersen kan je wel een antwoord geven of het de oorzaak van de witte rook is geweest. Heb je nog gasmetingtest gedaan (laten doen) van het koelwater? Of ben je er zeker van dat het iets met de kop te maken heeft?
Nu heb ik mijn reservekop pas aan een Belg verkocht. Ik zou de kop van die motor die je nog hebt staan afhalen, daar heb ik vol vertrouwen in. Ik heb nog wel een cilinderkop liggen met afgebroken waterpompboutje, die mag je wel hebben evt.
In ieder geval succes. Ik kan uit ervaring zeggen topauto

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zie geen pingelschade hoor, dat is gewoon ruw aluminium.
Geen gescheurde bus Jasper? Koppakking ziet er inderdaad op het eerste oog goed uit.
Geen gescheurde bus Jasper? Koppakking ziet er inderdaad op het eerste oog goed uit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
kun je ook een foto van je onderblok plaatsen? gescheurde cilinderbus dacht ik zelf ook al aan. Mark5t heeft dat ook al eens gehad op een dragstrip. ff teveel schroevieschroevieMartijnG schreef:Ik zie geen pingelschade hoor, dat is gewoon ruw aluminium.
Geen gescheurde bus Jasper? Koppakking ziet er inderdaad op het eerste oog goed uit.

maar nu ik daar aan terug denk is dat in combinatie met een geplofte water slang meen ik, en geen water in de olie.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
staat weer een hoop onzin Abel......
Alsof jij op een foto kan beoordelen wat er mis is
(mits het niet duidelijk is)
persoonlijk zou ik alles laten beoordelen door een revisiebedrijf of blok complete opnieuw opbouwen.
Alsof jij op een foto kan beoordelen wat er mis is


persoonlijk zou ik alles laten beoordelen door een revisiebedrijf of blok complete opnieuw opbouwen.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik weet het ook nog niet precies, bedankt voor al het meedenken iig jongens!
Ik weet dat er een dikke witte wolk over Assen dreef vanuit m'n uitlaat, dus de kop, cilinderbussen of anders de turbo (dat is het toch?)
De bussen zien er nog goed uit, beoordeeld met mijn kundige ogen (
) op zicht dus ik ben niet 100% zeker...
Hoe de MB pro er aan toe is weet ik ook niet precies, zoals Joost weet was het compressorhuis draaibaar tov het lagerdeel (raar maar hij deed het prima
).
Nu kan ik dat compressorhuis niet alleen draaien, maar ook een beetje schuiven, vreemd... -> turbo maar eens uit elkaar halen en kijken.
Mijn kop (gefowd en wel) wil ik laten afpersen om te kijken of ie lekt / andere problemen heeft. Ik heb een adresje gevonden hier in den Bosch, dus da's mooi.
Ik zal wat laten weten als er nieuws is!
Ik weet dat er een dikke witte wolk over Assen dreef vanuit m'n uitlaat, dus de kop, cilinderbussen of anders de turbo (dat is het toch?)
De bussen zien er nog goed uit, beoordeeld met mijn kundige ogen (

Hoe de MB pro er aan toe is weet ik ook niet precies, zoals Joost weet was het compressorhuis draaibaar tov het lagerdeel (raar maar hij deed het prima

Nu kan ik dat compressorhuis niet alleen draaien, maar ook een beetje schuiven, vreemd... -> turbo maar eens uit elkaar halen en kijken.
Mijn kop (gefowd en wel) wil ik laten afpersen om te kijken of ie lekt / andere problemen heeft. Ik heb een adresje gevonden hier in den Bosch, dus da's mooi.
Ik zal wat laten weten als er nieuws is!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Suc6
hulp nodig? ff bellen

hulp nodig? ff bellen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Toch een bus kapot!
Er stond net weer koelvloeistof in cilinder 4 (kant waterpomp) -> bus kapot, na nog eens gekeken te hebben inderdaad, dat word een nieuw setje...
[img]http://i65.tinypic.com/ou5kdx.jpg[/img]
Er stond net weer koelvloeistof in cilinder 4 (kant waterpomp) -> bus kapot, na nog eens gekeken te hebben inderdaad, dat word een nieuw setje...
[img]http://i65.tinypic.com/ou5kdx.jpg[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Balen 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Neejoh, is toch hobby sleutelen
wie weet zo'n setje met sperical graphite staal bussen en gesmede zuigers van mecaparts.
[img]http://www.mecaparts.com/PhotosPieces/MP0200.jpg[/img]
Moet zeggen dat dat tarabusi setje van jou Joost er ook mooi uitzag!

wie weet zo'n setje met sperical graphite staal bussen en gesmede zuigers van mecaparts.
[img]http://www.mecaparts.com/PhotosPieces/MP0200.jpg[/img]
Moet zeggen dat dat tarabusi setje van jou Joost er ook mooi uitzag!