Dag mannen (en dames),
Ik heb een probleem. Ik heb een 182 spruitstuk besteld voor mijn phase 1 en ben al de hele middag bezig deze te monteren, maar dit lukt met geen mogelijkheid. Ik heb de motorsteunen al los gehad en het blok met de krik gekanteld, maar het spruitstuk zit vast tussen het subframe en het kleppendeksel....Nou wist de dealer mij te vertellen dat alle rs'jes hetzelfde spruitstuk hebben en dat deze dus fout zou zijn, dus die kunnen mij ook niet verder helpen....Ik heb hier een paar foto's..
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJKP83ZN.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJKP83ZN.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXEX46OA.jpg[/img]
Nou zie ik nog als enige oplossing het kleppendeksel eraf te halen, maar de dealer vertelde mij dat dan de distributieriem eraf moet en alles opnieuw afgesteld moet worden en daar heb ik weinig zin in. Als er iemand in de buurt van Arnhem woont die dat kan en zin heeft mag die trouwens even pm'en! (uiteraard tegen betaling) .....
Dus dit is mijn probleem....iemand die kan helpen??
Clio Rs phase 1 wil 182 spruitstuk monteren en is gelukt!
-
- Moderator
- Car: MB
Een kleppendeksel kan er normaal gesproken gewoon af. De kop niet zonder de DR los te halen.
Zijn de raakvlakken (dus kopkant en downpipe kant) hetzelfde gepositioneerd als bij je oem spruitstuk? Oftewel, zou hij moeten passen los van de route van de verschillende kanalen.
Zijn de raakvlakken (dus kopkant en downpipe kant) hetzelfde gepositioneerd als bij je oem spruitstuk? Oftewel, zou hij moeten passen los van de route van de verschillende kanalen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
de kop hoeft waarschijnlijk niet los...en dit spruitstuk is een 182 (4-2-1) spruitstuk terwijl de mijne een 4-1 is dus wel anders....maar aangezien er meerdere phase 1 met zoon ding rijden moet het passen....weet alleen niet hoe 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Moet ie niet van onderaf eronder dan ofzo? Weet je zeker dat het een goed spruitstuk is? Zelfde lengte als de oude zeg maar. Je weet maar nooit 
Als je echt een extra handje nodig hebt moet je maar een gil geven. Kan altijd even komen kijken/helpen.

Als je echt een extra handje nodig hebt moet je maar een gil geven. Kan altijd even komen kijken/helpen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Bij die F4R motoren is het kleppendeksel gelijk de nokkenaslagering, dus die moet je er niet zomaar afhalen.Tom schreef:Een kleppendeksel kan er normaal gesproken gewoon af. De kop niet zonder de DR los te halen.
rev it like a rental
Stuurhuis los van de stuuras, stangetjes bij de draagarmen los, voorste bouten lossen en dan de achterste er uit draaien 

Ik heb het voor mijn vader gedaan (andere auto). Auto op de brug. Boven de brug hangt een takel in een loopcat. Takel aan de motor. Subframe wat los gedraaid. Blok laten zakken etc. Dit was ivm het monteren van een nieuw stuurhuis in een Ford Ka. Anders kan het stuurhuis er niet uit.Petertje5 schreef:Ok daar kan ik misschien wat mee....Zeggen ze toevallig ook hoe je dat subframe moet laten zakken...?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Het is eindelijk gelukt! Heb wel het hele subframe inderdaad los moeten halen en de schokbreker aan de linkerkant. Vanaf daar kon het spruitstuk vanaf de zijkant erin
Nu nog alles weer opbouwen en ben heel beniewd naar het resultaat