Nieuw hier

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Kietje
Contacteer:

Ik ben Henk. Boom van een vent en ooit een klein mager ventje. Ik werd toen al Henkie genoemd en hier thuis wordt altijd Kietje geroepen.

Ik ben 48 jaar en werk voor een grote pechhulpverlener. Ik werk daar op de weg en ben docent bij diezelfde vereniging.

Ik volg in Eindhoven een opleiding om een bevoegheid te halen om op scholen ook les te mogen geven. Dit duurt 5 jaar en ik ben met het 4e jaar bezig.

Als hobby staat techniek voorop en het maakt me niet uit welke techniek want ik vind alles boeiend. Verder mag ik graag met de digitale spiegelreflex op pad zijn.

Voor mijn werk rijd ik met een VW T4 met 50 kW en een gewicht van 2600 kg op de weegbrug. Hier ga je dus wel mee onthaasten.
Prive rijd ik een Scenic 1,5 DCi 105. Een TechLine van 2007.
Ik heb hem ingeruild voor een Scenic III 1,9 DCi 130 Privilege.
Deze wordt 28-10 bij de dealer (Tiel) verwacht.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Welkom!

Ik denk dat ik wel weet bij welke pechhulpverlener je werkt ;)
Wel handig als je zelf problemen op kan losse, vooral omdat je Renault rijdt :smile: Of vallen de problemen met de Scenic nog wel mee?

ALvast veel plezier toegewenst met de Scenic III!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ad van Haperen
Contacteer:

Welkom hier,

Als spiegelreflex fan verwachten we natuurlijk ook wel wat foto's :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

He Welkom! (Y)

Ben ooit eens door een collega van je geholpen in de regio Eindhoven toen ik met een gebroken koppelingskabel stond. Hij snapte er niets van dat ik binnen 10 minuten die nieuwe kabel er weer om had liggen

"Heb je zeker vaker gedaan?"

Tja Renault hé :D 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Welkom (Y)
Erg mooi ook die nieuwe Scenic !
Tegen die tijd foto's?

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Kietje
Contacteer:

Ik rijd sinds 2002 Renault en kan niet zeggen dat ik ooit een noemenswaardig probleem gehad heb. In mijn beleving is alles kapot te krijgen, maar met wat respect voor de techniek kun je ook dingen heel houden.
Foto's ga ik wel plaatsen als ik de nieuwe Scenic heb. Ik heb de komende weken even te veel potjes op het vuur staan.
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Kietje schreef:Ik rijd sinds 2002 Renault en kan niet zeggen dat ik ooit een noemenswaardig probleem gehad heb. In mijn beleving is alles kapot te krijgen, maar met wat respect voor de techniek kun je ook dingen heel houden.
Foto's ga ik wel plaatsen als ik de nieuwe Scenic heb. Ik heb de komende weken even te veel potjes op het vuur staan.
ehhhh, pardon? Ik zie niet in hoe je bijvoorbeeld oxiderende verbindingen in een kabelboom met respect voor techniek heel kunt houden of hoe je dat zelf kapot kunt krijgen?
:~
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Kietje
Contacteer:

Die stekkers en kabelbomen kun je beschermen door daar af en toe eens wat WD40 of tectyl op te spuiten. Je onderstel kun je respecteren door niet als een dwaas over drempels te knallen. Je banden, homokineten, versnellingsbak en koppeling kun je heel houden door niet als een dolle van een parkeerplaats weg te rijden als je vrienden staan te kijken. Stoepranden zijn niet om overheen te rijden en als er een rood lampje gaat branden, moet je niet volgende week eens bij de garage gaan vragen waar dat voor is. Als je met je turbo diesel bij een snelwegtankstation stopt, moet je de motor niet alvast uitzetten terwijl je auto nog rijdt. 20W50 olie kan echt niet meer in een moderne auto en ruitensproeier antivries moet in de ruitensproeier. Halogeen lampen kun je best vervanen zonder waterpomptang en als je 10 liter diesel in je moderne diesel gooit, kun je niet meer rijden zonder dat je de brandstofpomp sloopt en in een instructie boekje staan soms best nuttige dingen over je auto..................

Ik kan nog wel even doorgaan zo. Ik heb in 23 jaar hulpverlening de gekste dingen gezien en meegemaakt. Dus respect voor techniek kan heus wel.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik hoor soms al de meest idiote verhalen over mensen die de motorolie even aftoppen en dat soort achterlijke acties.
Jullie zullen wel echt de meest lachwekkende acties tegenkomen. (Y)

Overigens is de gebruiksaanwijzing lezen iets wat helaas vrijwel niemand in Nederland lijkt te doen..... :~
Plaats reactie