Nu het volgende, wat kan ik van zo'n auto verwachten qua (bekende) mankementen? Ik weet dat het geen snelle auto's zijn, dat hoeft ook niet want daar heb ik wel iets anders voor..

[img]http://img247.imageshack.us/img247/8445/renoxu4.jpg[/img]
Is dat zo? Ook deze auto zit vol met 'computers'. Met de 110 pk kan je redelijk meekomen met het andere verkeer. Verder is de rxe een nette autoMartijnG schreef:Verder kan ik zo snel weinig echte mankementen noemen, dit zijn nog modellen van de tijd dat Renault nog 'fatsoenlijke' auto's maakte
En toch zijn alle Renault tot aan 2000 zo slecht nog nietantoine schreef:Is dat zo? Ook deze auto zit vol met 'computers'. Met de 110 pk kan je redelijk meekomen met het andere verkeer. Verder is de rxe een nette autoMartijnG schreef:Verder kan ik zo snel weinig echte mankementen noemen, dit zijn nog modellen van de tijd dat Renault nog 'fatsoenlijke' auto's maakte
wij hebben een scenic uit 1999 met inmiddels 187000km op de teller 2.0 8v. de meeste scenics hebben trouwens een hoge kilometer stand.Arco Straver schreef:Is het er 1 met een 16V erin ??
1,6 is leuk, maar 1,8 of 2,0 nog leuker.![]()
Bekende probleempjes ??
- kachelmotor
- water in kachelhuis (daardoor dus ook kachelmotor) door vuil onder paravan.
- schokdempers achter kapot / lek / gebroken
- raammechaniek wil nog wel eens kapot gaan voor
- bobine's bij de 16V. soms ook bij de 8V uitvoeringen
- stuurpomp wel soms wel eens lekken
Ik heb nu de Grand Scénic met de 2.0 motor, maar ik vond mijn vorige 2.0 16v fase 1 meer power hebben.Abel schreef:het zijn ook leuke lpg auto's die senics. ik pesoonlijk zou voor een fase 1 op lpg gaan een dan 2.0. Ik vind de uitstraling net iets mooier en de 2.0 is zo als je zelf weet (zelfde blok als je gtet) een zeer sterk blok zonder poeha.
![]()
of idd een ph2 met een f4r is gewoon te leuk. niet het zelfde vermogen als een clio sport, maar wel een beter koppel dacht ik.. en dat kan een zware auto wel hebbenen op lpg ook wel betrouwbaar dacht ik.