Ik weet dat wanneer je een Renault GT Turbo phase 1 gaat verlagen met schokbrekers van een phase 2 (en topschotels van je phase 1) je (te) veel negatief camber krijgt. Dus dat is niet echt een optie. Maar wat als je nou ook nog een fuseehuis (waar je wiellager inzit, en waar de gaten voor de schokbreker niet boven elkaar zitten) van een phase 2 gebruikt op je phase 1 auto, zou je dan dat camber probleem niet opgelost hebben?
Wie heeft hier ervaring mee, of weet of het probleem hiermee is opgelost?
Phase 2 schokbreker op phase 1
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
sock schreef:Ja, de search heb ik al gebruikt maar kon niets vinden over dit specifieke ding (over phase 2 fuseehuis).
voor zover ik weet zit er geen verschil in de fusees van een ph1 en een ph2

Het verschil zit in de veerpoten
Je kunt een volledige ph1 veerpoten dan ook uitwisselen met ph2 voorpoten
@Cupido: Het gaat mij ook niet om de verlaging die dat oplevert. Ik heb namelijk een (Apex) verlagingset van een phase 2 (zonder topschotels van een phase 2) die ik onder mijn R5 GTE (= GT Turbo phase 1 chasis) wil monteren. Wanneer ik de verlagingsset eronder maak (met de phase 1 topschotels) dan krijg ik super veel negatief camber voor. Nou vroeg ik mij af of dat te verhelpen is door phase 2 fuseehuizen te monteren, omdat aan phase 2 topschotels slecht te komen is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Fusee's zijn inderdaad hetzelfde.
Aantal opties;
- Phase 2 veerpoot, Phase 1 topschotel, camber aanpassen met behulp van camberbouten
- Phase 1 veerpoot zoeken
- Phase 2 topschotel zoeken
Meer opties heb je niet
Aantal opties;
- Phase 2 veerpoot, Phase 1 topschotel, camber aanpassen met behulp van camberbouten
- Phase 1 veerpoot zoeken
- Phase 2 topschotel zoeken
Meer opties heb je niet
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die vind je niet meer zo snel denk ik...
(gelukkig heb ik er zelf nog een setje van liggen...)
(gelukkig heb ik er zelf nog een setje van liggen...)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zijn er nog genoeg als je weet waar



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Een "normale" 5 phase 2 heeft gewoon phase 1 veerpoten. Alleen de topschotels van een GTT Phase 2 zijn anders. En juist die zijn niet meer nieuw te bestellen, helaas.Merijn schreef:Zijn schotels van een GT compleet anders dan die van een gewone ph.2 5?

5 GT Turbo '88 GT5
sock, als je die veerpoot wil gaan gebruiken heb je gewoon die topschotels nodig. die camber is zo erg verschillend, die kun je alleen oplossen door van de bevestigings gaten voor het fusee sleuf gaten van te maken.
maar dan zit je er mee dat de fase 2 veerpoot gewoon weg korter is al een fase 1, dus nog meer verlaging.
kopen voor weinig, in de kast leggen en marktplaatsen voor topschotels.
maar dan zit je er mee dat de fase 2 veerpoot gewoon weg korter is al een fase 1, dus nog meer verlaging.
kopen voor weinig, in de kast leggen en marktplaatsen voor topschotels.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook gewoon verstelbare topschotels kopen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hoeveel moet je der hebben ?" Niet meer te krijgen" is een relatief begrip.Roy schreef:Een "normale" 5 phase 2 heeft gewoon phase 1 veerpoten. Alleen de topschotels van een GTT Phase 2 zijn anders. En juist die zijn niet meer nieuw te bestellen, helaas.Merijn schreef:Zijn schotels van een GT compleet anders dan die van een gewone ph.2 5?
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ph2gtt.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ph1gtt.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... x80ekm.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Niet nieuw nee. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ach hoeveel setjes moet je hebben
Verwacht alleen niet dat ze gratis zijn
Hangt een stevig prijskaartje aan

Verwacht alleen niet dat ze gratis zijn
Hangt een stevig prijskaartje aan





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.