Phase 2 schokbreker op phase 1

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
sock
Berichten: 63
Lid geworden op: di 5 apr 2005 14:48

Ik weet dat wanneer je een Renault GT Turbo phase 1 gaat verlagen met schokbrekers van een phase 2 (en topschotels van je phase 1) je (te) veel negatief camber krijgt. Dus dat is niet echt een optie. Maar wat als je nou ook nog een fuseehuis (waar je wiellager inzit, en waar de gaten voor de schokbreker niet boven elkaar zitten) van een phase 2 gebruikt op je phase 1 auto, zou je dan dat camber probleem niet opgelost hebben?
Wie heeft hier ervaring mee, of weet of het probleem hiermee is opgelost?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Heb je de search al gebruikt? Dit is al 1000x besproken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
sock
Berichten: 63
Lid geworden op: di 5 apr 2005 14:48

Ja, de search heb ik al gebruikt maar kon niets vinden over dit specifieke ding (over phase 2 fuseehuis).
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

sock schreef:Ja, de search heb ik al gebruikt maar kon niets vinden over dit specifieke ding (over phase 2 fuseehuis).

voor zover ik weet zit er geen verschil in de fusees van een ph1 en een ph2 :)
Het verschil zit in de veerpoten

Je kunt een volledige ph1 veerpoten dan ook uitwisselen met ph2 voorpoten
cupido
Berichten: 12
Lid geworden op: do 21 feb 2008 22:14
Locatie: HOORN

schokbreker fase 2 met fusee fase 2 en veer fase 1 geeft 2 cm VERHOGING.

de juiste fase 2 veer erbij geeft noch verhoging noch verlaging.

dus haalt allemaal niks uit, gewoon totale verlagingsset kopen.
sock
Berichten: 63
Lid geworden op: di 5 apr 2005 14:48

@Cupido: Het gaat mij ook niet om de verlaging die dat oplevert. Ik heb namelijk een (Apex) verlagingset van een phase 2 (zonder topschotels van een phase 2) die ik onder mijn R5 GTE (= GT Turbo phase 1 chasis) wil monteren. Wanneer ik de verlagingsset eronder maak (met de phase 1 topschotels) dan krijg ik super veel negatief camber voor. Nou vroeg ik mij af of dat te verhelpen is door phase 2 fuseehuizen te monteren, omdat aan phase 2 topschotels slecht te komen is.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Fusee's zijn inderdaad hetzelfde.

Aantal opties;
- Phase 2 veerpoot, Phase 1 topschotel, camber aanpassen met behulp van camberbouten
- Phase 1 veerpoot zoeken
- Phase 2 topschotel zoeken

Meer opties heb je niet :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

als fase 2 schotels er niet meer zijn, even van de sloop halen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die vind je niet meer zo snel denk ik...


(gelukkig heb ik er zelf nog een setje van liggen...)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Zijn er nog genoeg als je weet waar :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zijn schotels van een GT compleet anders dan die van een gewone ph.2 5?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Merijn schreef:Zijn schotels van een GT compleet anders dan die van een gewone ph.2 5?
Een "normale" 5 phase 2 heeft gewoon phase 1 veerpoten. Alleen de topschotels van een GTT Phase 2 zijn anders. En juist die zijn niet meer nieuw te bestellen, helaas. (U)
5 GT Turbo '88 GT5
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Roy schreef:En juist die zijn niet meer nieuw te bestellen, helaas. (U)
Des te meer reden,om ze,als je ze gestraald en gecoat in een doos hebt liggen,lekker onder 't stof te laten liggen :D :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

zodat ze straks niks meer waard zijn ?

schotels gaan langer mee als het 5gt karkas en spoedig is er straks niks meer na te leveren dus....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

sock, als je die veerpoot wil gaan gebruiken heb je gewoon die topschotels nodig. die camber is zo erg verschillend, die kun je alleen oplossen door van de bevestigings gaten voor het fusee sleuf gaten van te maken.

maar dan zit je er mee dat de fase 2 veerpoot gewoon weg korter is al een fase 1, dus nog meer verlaging.

kopen voor weinig, in de kast leggen en marktplaatsen voor topschotels.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je kan natuurlijk ook gewoon verstelbare topschotels kopen (I) (I)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

Roy schreef:
Merijn schreef:Zijn schotels van een GT compleet anders dan die van een gewone ph.2 5?
Een "normale" 5 phase 2 heeft gewoon phase 1 veerpoten. Alleen de topschotels van een GTT Phase 2 zijn anders. En juist die zijn niet meer nieuw te bestellen, helaas. (U)
hoeveel moet je der hebben ?" Niet meer te krijgen" is een relatief begrip.

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ph2gtt.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ph1gtt.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... x80ekm.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 300ekm.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet nieuw nee. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ach hoeveel setjes moet je hebben
Verwacht alleen niet dat ze gratis zijn
Hangt een stevig prijskaartje aan :D :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie