Hallo,
Ik heb een 19 16v en ik heb een start probleem met mijn 16v.
Elke keer als ik probeer te starten lijkt het alsof de accu leeg is en als ik dan met behulp van een andere auto en startkabels hem start doet hij het gewoon.
Ook is het raar als ik een tijd gereden heb dat de accu dan niet vol is, en ook als hij warm is wil hij niet starten.
Dan heb ik de lader er ook nog op gehad een hele dag lang en dan start ik hem net nadat ik de accu van de lader heb gehaald en dan start hij wel. na een tijdje rijden wil hij als ik hem uit doe weer niet starten met dezelfde symptonen...
Ik denk dus dat de accu kapot is, maar kan de startmotor ook kapot zijn?
Ik heb met de multimeter gecontroleerd opf de + pool contact maakt met het frame maar waar ik ook het frame aanraak met de meter of het blok geeft hij aan dat er geen contact is.
Dus het probleem is niet dat de accu leeg loopt elke keer, misschien is het dus toch de accu of de startmotor?
Hierbij wil ik dus jullie hulp vragen; misschien weten jullie ook of dit een kwaaltje is van de 16v.
Alvast bedankt!
Mvg Laurens
Start problemen; kapotte accu of startmotor'?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Probleem duidelijk bij de accu en/of de dynamo. Laat de accu eens doormeten, kijken of die nog wel goed is. Ook even de meten of de dynamo de accu nog bijlaadt. Je zult het probleem bij één van de twee wel vinden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Het zal de dynamo wel zijn die verrot is.
Gewoon even de spanning op de accu meten met lopende motor, die moet zo'n 14-14,5 Volt zijn.
Als de spanning een stuk lager zit, is er met dynamo aan de hand.
Gewoon even de spanning op de accu meten met lopende motor, die moet zo'n 14-14,5 Volt zijn.
Als de spanning een stuk lager zit, is er met dynamo aan de hand.
Ja, al is het ook accu-kill tijd.
Bij echt lage spanning gaat t lampje vaak aan.
Bij echt lage spanning gaat t lampje vaak aan.