hans-williams clio projectje doet et niet meer

Vertel hier alles over je project.
hans-williams

hallo allemaal!

ik ben hier al weer een poosje aangemeld op dit forum en ik vond dat ik ook maar eens een project topic aan moest gaan maken!

Ik rijd nu bijna een jaar in mn clio williams (31 december vorig jaar gekocht) en het bevalt me prima!
Het deed wat pijn om afscheid te nemen van mn vorige auto, maar deze vervangd hem toch wel goed eigenlijk :)
vorige auto:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLNFNM3Q.jpg[/img]
deze was helaas niet bestand tegen een wat onzachte aanraking met een slootkant (U)

toen tijdje wezen zoeken en uiteindelijk dit gekocht:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-URPXDI3O.jpg[/img]

na een tijdje standaard rondrijden, kwamen toch de kriebels weer boven en rustig aan wat aanpassingen gaan doen, als eerste de volgende onderdelen in kleur gespoten, want dat verkleurde kunststof zag er dus echt niet uit :@
-grilletje
-stripjes onder koplampen
-handgrepen
-spiegels
-afdekkapje van achterwisser
-strip van achterklep

verder nog remklauwen rood gespoten en diverse afdekkapjes onder de motorkap gespoten.

daarna maar eens de audio onderdelen die uit de ibiza kwamen een plekje gegeven in de clio, dit voor het grootste deel met polyester, omdat ik dit toch wel erg strak vind!
de composet in de voordeuren:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4BQPYDU.jpg[/img]
de tweeters aan de a-stijlen:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFOG7F8R.jpg[/img]
en tenslotte de kofferbak dichtgegooid :lol:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCAMAFRH.jpg[/img]
deze komt nog een polyesterkap overheen en de hoedenplank moetk nog een mooi stofje voor zoeken. de kap is al redelijk ver klaar, maar dat duurt nog wel een tijdje voordat het allemaal gemonteerd zit! tegen die tijd komt dat in een update wel weer aan bod.

verder heb ik maandag nog een voor en achterbumper wezen ophalen bij krickie11turbo, die nog de nodige aanpassingen moeten ondergaan (I)

de toekomstplannen/ wensen die er natuurlijk ook nog zijn:
-roest in achterwielkassen weg laten werken (waarschijnlijk komende zomer)
-stukje verlagen (schroefsetje??)
-veerpootbrug vooraan
-veel polyesteren en schuren aan bumpers :D
-waarschijnlijk de polyester dezen van de composet in de deuren nog een keer over doen, omdat deze toch nog niet helemaal naar mn zin zijn.

en tussen die zaken door zal er nog wel het nodige onderhoud bij komen kijken :p

Hier wil ik het wel even bij laten eigenlijk!
ideen en suggesties over bepaalde dingen zijn altijd welkom, dus brand maar los!

Groeten, Hans (N)
Laatst gewijzigd door hans-williams op ma 3 nov 2008 14:04, 3 keer totaal gewijzigd.
wordt aan gewerkt!
Geert
Contacteer:

als echte williams liefhebber kan ik natuurlijk niet positief zijn over het gespoten interieur. Ik hoop dat ook dat je het uiterlijk daarom ook standaart houd :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ieder zijn ding natuurlijk :) Als je hem maar niet de sloot inrijd zoals je seat :wink:

Echter ik ben het met je eens geert, zoiets zie ik liever bij een 16v :beer:

Waarom zou je een aparte toekomstige youngtimer zo verbouwen? persoonlijk vind ik dat echt zonde :)
hans-williams

oke, oke, dit had ik al wel beetje verwacht :D
maar ikzelf geef daar niet zo heel veel om, zoals je al ziet :lol:

nee even serieus, ik vind de williams echt een geweldige auto, en het uiterlijk zal ook niet echt extreem aangepast worden.
ik zat zelf te denken aan bumpers een stukje verlagen en strakker maken, dus de strips (gedeeltelijk) wegwerken.
dat is ook de reden dat ik originele bumpers aanpas, zodat het niet een dertien uit een dozijn autootje wordt, met bumpers waar half nederland al mee rijd! het moet natuurlijk toch nog wel een beetje een willie blijven :wink:

en waarom dan geen 16V? omdat ik toch liever in iets speciaals rijd en deze toch weer net wat beter rijd :D
khoud er ook wel van om eens een lekker stukje door de polders hier te rijden!
en sloten proberen we te vermijden :lol:
wordt aan gewerkt!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tja tis jouw Williams, maar zoiets zou ik ook nooit doen.

Misschien dat je de 16v van Shampoo kan kopen, das een 16v die op een Willy lijkt :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
hans-williams

shampoo??

maarre dan ga ik toch voor een echte!
fanatieke williams liefhebbers hier! :beer:
ach er is ook een pluspunt: als die van mij afvalt voor de verzamelaar wordt die van jullie meer waard :wink:
mijn eerste bedoeling was ook om er niet teveel aan te doen, maar ik kon het toch niet weerstaan!
ik hecht persoonlijk ook niet zoveel waarde aan zoiets als youngtimers, maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen daar anders over denken! voor mij is deze auto een hobbyobject en een geweldig vervoersmiddel.
in principe zou je dat ook over een 5 gtturbo kunnen zeggen :wink:
anyway, ik vind het erg mooi dat er genoeg andere mensen zijn die er voor zullen zorgen dat de williams zal blijven bestaan (Y)
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

WouterW schreef:Tja tis jouw Williams, maar zoiets zou ik ook nooit doen.

Misschien dat je de 16v van Shampoo kan kopen, das een 16v die op een Willy lijkt :p
Het enige wat daar nog williams aan is op het moment is de kleur woutah :wink: :) Die is overigens nog altijd niet klaar :p
shampoo??

maarre dan ga ik toch voor een echte!
fanatieke williams liefhebbers hier!
ach er is ook een pluspunt: als die van mij afvalt voor de verzamelaar wordt die van jullie meer waard
mijn eerste bedoeling was ook om er niet teveel aan te doen, maar ik kon het toch niet weerstaan!
ik hecht persoonlijk ook niet zoveel waarde aan zoiets als youngtimers, maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen daar anders over denken! voor mij is deze auto een hobbyobject en een geweldig vervoersmiddel.
in principe zou je dat ook over een 5 gtturbo kunnen zeggen
anyway, ik vind het erg mooi dat er genoeg andere mensen zijn die er voor zullen zorgen dat de williams zal blijven bestaan
Ja daar heb je een punt bij :) Als je maar plezier ermee hebt :)
DennisT
Moderator

Ietsje aanpassen vind ik opzich geen probleem, mijne is ook niet helemaal orgineel meer maar daardoor heb je wel net ff iets anders :) Maar doe idd niet teveel en waag het niet andere velgen te monteren :lol:
hans-williams

haha nee andere velgen komen er dus echt niet op!
enige alternatief zou 16 inch maxi velgen zijn, meer niet.

ach in ieder geval nog iemand dan die zn williams durft te veranderen :lol:
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Het is geen kwestie van durven :wink: Het is een beperkte oplage en de meeste williamsen worden door hun eigenaren en origineel gehouden.

Enfin mij maakt het verder niet uit. Het is je goed recht om hem te ver....... bouwen ja :)
cliocabriokelvin

ziet er leuk uit ben benieuwd hoe de audio eruit komt te zien. :)
DennisT
Moderator

Jean-Paul-S schreef:Het is geen kwestie van durven :wink: Het is een beperkte oplage en de meeste williamsen worden door hun eigenaren en origineel gehouden.

Enfin mij maakt het verder niet uit. Het is je goed recht om hem te ver....... bouwen ja :)
Een auto verbouwen of iets aanpassen naar je eigen wensen vind ik wel heel wat anders hoor :) Andere bumpers zou ik ook niet willen, maar een ander onderlipje en alles in kleur spuiten moet kunnen vind ik.

De achterklep van mij zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen, maar het is wel weer iets aparts, en ik vind het dik staan er daar gaat het uiteindelijk om :wink: Verder moet het ook niet gaan trouwens :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

He Shampoo,
Wij hebben een Williams die goed rijd..... :smoke: .......

On topic weer :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die van ons rolt (0) :~
hans-williams

heheh, rollen is 1 maar rijden......

nee gaat helemaal goed komen, zag ik in je topic!
maar voor originele williams onderdelen kunnen we dus bij jouw zijn? :D
kga vanmiddag weer even lekker klussen voordat ik moet werken (avonddienst deze week)

gisteren de voorbumber al in de lengte doorgezaagd, vandaag even kijken wat het mooiste is kwa verschil in diepte..
ik gok op een cm of 3-4 :)
bedankt voor alle reacties en ook die met kritiek natuurlijk!
alle suggesties zijn welkom, uitvoeren is iets anders :p
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hans-williams schreef:heheh, rollen is 1 maar rijden......

nee gaat helemaal goed komen, zag ik in je topic!
maar voor originele williams onderdelen kunnen we dus bij jouw zijn? :D
kga vanmiddag weer even lekker klussen voordat ik moet werken (avonddienst deze week)

gisteren de voorbumber al in de lengte doorgezaagd, vandaag even kijken wat het mooiste is kwa verschil in diepte..
ik gok op een cm of 3-4 :)
bedankt voor alle reacties en ook die met kritiek natuurlijk!
alle suggesties zijn welkom, uitvoeren is iets anders :p
Ach onze williams komt wel in de winter van 2008 aan de beurt. Alleen komend weekend even naar de tps sensor kijken, en dan word het een en ander al gedemonteerd. En Williams onderdelen zullen inderdaad te koop komen, met name interieurdelen. Technische dingen komen niet te koop, dan weten jullie dat alvast :) :p

Je kunt hem het beste provisorisch aan elkaar maken voordat je hem weer aan elkaar plakt. Als je een sterke constructie maakt kun je erna fijn met je polyster materiaal een strook ertussenleggen. Uiteraard kom je veel aan het schuren en het knutselen, maar ach.... Dat houd je van de straat :p
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 23 nov 2007 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Contacteer:

Ben wel benieuwd naar wat je ervan gaat maken. En standaard laten, tja er zijn er hier zat die hun 5GTT Blue sport wat ook een youngtimer is aanpassen.
hans-williams

heb vandaag de bumper al weer op een paar plekken vast gezet met alu stripjes, zodat ik een vast geheel heb, waarmee ik verder kan.

polyesteren doe ik eerst op de binnenkant, en dan om de cm ongeveer een gaatje van 3mm boren, hier de polyesterhars goed door laten lopen, zodat er de minste kans is dat het losscheurd van de bumper (Y)
als er een beetje vorm in komt, zal ik foto's posten, maar dat kan nog wel even duren, omdat ik nogal wat andere bezigheden erbij heb :p

@jps, veel suc6 ermee! en doe jij toevallig ook je linker deurbak weg? hier zit bij mij namelijk een knik in de armsteun (plaat erachter was vochtig en brak bij demonteren)
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hans-williams schreef:heb vandaag de bumper al weer op een paar plekken vast gezet met alu stripjes, zodat ik een vast geheel heb, waarmee ik verder kan.

polyesteren doe ik eerst op de binnenkant, en dan om de cm ongeveer een gaatje van 3mm boren, hier de polyesterhars goed door laten lopen, zodat er de minste kans is dat het losscheurd van de bumper (Y)
als er een beetje vorm in komt, zal ik foto's posten, maar dat kan nog wel even duren, omdat ik nogal wat andere bezigheden erbij heb :p

@jps, veel suc6 ermee! en doe jij toevallig ook je linker deurbak weg? hier zit bij mij namelijk een knik in de armsteun (plaat erachter was vochtig en brak bij demonteren)
Ik ben benieuwd naar je foto's :)

Die deurbak kan weg ja, houd er wel rekening mee dat hier ook een klein knikje inzit. Pm me anders maar even voor meer info :)
hans-williams

hej laat nog maar even doen hoor!
kheb voorlopig nog werk genoeg en heeft niet zo'n haast..
tegen de tijd dat khem vernieuw heb jem misschien niet meer, maar dan zien we wel weer!
Limburg is ook nogal ver van hier, dus kga er nu nog even niet voor rijden..
Kzal et iig onthouden (Y)
wordt aan gewerkt!
hans-williams

nou na lang stilzitten toch maar weer eens verder gegaan :)

kben nu zover dat de voorbumper verlengt is en aan het plamuren ben.
de werkwijze is wel verandert tov het plamuren. na een stukje geprobeert te hebben ging dit helaas toch loslaten, dus dat was geen optie.
Ik heb nu de bumper doormidden gezaagd en daar een strook kunststof tussen gelast. nu is dus de bumper in principe een geheel en moet het wel raar lopen, wil dit nog scheuren, tis nu professioneel gedaan zeg maar :smoke:
hieronder de foto's van de verlengde bumper, er is nu 4cm bijgekomen!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSMRDR3N.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LXZWG648.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4SSEA4JX.jpg[/img]
het witte stuk is dus het kunsstof wat er tussen is gelast.
verder maak ik ook het strookje in de stootlijsten dicht, waar normaal een apart stripje inzit. de stootlijst zelf blijft dus wel zitten. als ik die weg zou halen, moest ik dat eigenlijk ook bij de deuren en achterschermen laten weglassen, en dat wordt me iets te prijzig :p

verder nog even met de polyester kap van de kofferbak gestoeid, dit begint er al een beetje op te lijken:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TUN8FTPU.jpg[/img]
in het kleine gat komt een selfmade rvs baspoort:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EB77RGZL.jpg[/img]

nou dit was het wel weer even, kga nu eerst nog de voorbumper goed strak maken en dan maar eens beginnen aan de achterbumper.
deze wil ik net boven de kentekenuitsparing doorzagen en dus alleen een strook ertussen zetten in het breedste gedeelte zodat het een lekker stevig kontje wordt :p
wordt aan gewerkt!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

daar word flink geklust :p

Ik lees net dat je de deuren niet wilt doen. Een aantal mensen van het forum hebben het afgeraden om dat te lassen voor een moeilijke afwerking. plamuur/polyster kan wel. Misschien dat je het dan toch overweegt :)
hans-williams

nou ik denk dat ik het net zo doe als de stootstrips op de bumpers. ik heb dat een keer eerder gezien bij iemand hier en dat zag er best leuk uit!
en ik vertrouw plamuur op staal ook niet zo.. Zijn er hier misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
Als er mensen zijn die er al meerdere jaren mee rondrijden dan is het misschien wel wat ja, al vindt ik dat de stootstrips de lijn van de auto wel mooi breken.
wordt aan gewerkt!
DennisT
Moderator

Zier er goed uit allemaal :) Ben benieuwd hoe het op de auto staat (Y)
Haas
Car: Megane RS

hans-williams schreef:nou ik denk dat ik het net zo doe als de stootstrips op de bumpers. ik heb dat een keer eerder gezien bij iemand hier en dat zag er best leuk uit!
en ik vertrouw plamuur op staal ook niet zo.. Zijn er hier misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
Als er mensen zijn die er al meerdere jaren mee rondrijden dan is het misschien wel wat ja, al vindt ik dat de stootstrips de lijn van de auto wel mooi breken.
als je het goed doet, zit er dan bijna geen plamuur op je deuren hoor, alleen daar waar je de gaatjes opvult.
hans-williams

ja, dat is wel zo ja..
maar kzie dr toch maar van af, tis zo ook al een berg werk.
en kzie die deuren toch niet zo zitten om zelf te doen.
kwil eigenlijk alles zelf doen behalve het spuitwerk dan, dan duurt het wel lang, maar geeft mij de meeste voldoening (Y)
wordt aan gewerkt!
hans-williams

zo de afgelopen tijd toch nog wat verder gewerkt!

De voorbumper is nu bijna strak genoeg voor spuitplamuur, dit is wel nodig, want er zat nogal wat steenslag op. (N)

De achterbumper hebk gelijk onder de stootstrip doorgezaagd en alvast met wat stripjes aan elkaar gezet.
er wordt nu 7cm tussen gezet.
dit is dus meer dan voor, maar na veel meten en gokken, toch maar voor dit gekozen.
Ook omdat ik het standaard achterbumpertje toch erg hoog vind.
Ik moet nu alleen eerst een sloopbumper zien te vinden, want kheb plastic tekort voor zo'n lang en breed stuk :D
ondertussen benk ook al op zoek gegaan naar passende zijskirts en kben bij deze uitgekomen:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8LUBVDHT.jpg[/img]
dit zijn skirts van Lester.
alleen ik kan geen leverancier vinden in Nederland!
ze staan nog te koop op de site van Lester zelf, dus ik neem aan dat ze nog leverbaar zijn..
Iemand misschien een idee waar deze nog te krijgen zijn?
wordt aan gewerkt!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Moet je Haas (Martijn de Haas) hier op het forum eens vragen, volgens mij is hij er ook mee bezig geweest om die skirts te vinden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hans-williams

ik heb wel in de search een ex auto van hem langs zien komen die die skirts had ja, maar dat is al weer even geleden dat die erop gezet zijn...
zal een berichtje naar hem doen!
wordt aan gewerkt!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Remon

DennisT van het forum heeft ze onlangs nog gekocht bij een bedrijf in Hilversum :)
hans-williams

ha dankje!

zal daar eens gaan informeren dan!
kvind de lester skirts toch echt de mooiste die er zijn voor de clio, dus wil ze erg graag hebben :)
wordt aan gewerkt!
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

hans-williams

dat valt nog mee in prijs ook, ga ik gelijk bestellen (Y)
wordt aan gewerkt!
DennisT
Moderator

hans-williams schreef:dat valt nog mee in prijs ook, ga ik gelijk bestellen (Y)
klopt ik heb die ook liggen hier:) je moet ze nog wel helemaal schuren want ze zijn aan de buitenkant helemaal geribbelt helaas. Hou er rekening mee dat er nog een 35 euro ofzo bovenopkomt voor de verzendosten (althans dat had ik) want ze moeten ze altijd op bestelling maken in italie.
Plaats reactie