Ik heb een probleem met mijn Renault 5 GTE. Hij had altijd al last van dat hij soms stationair te hoog blijft lopen (2000 toeren) en niet snel genoeg terugvalt naar normaal stationair toerental (1000 toeren). Nu wil hij sinds een aantal maanden soms niet meer starten. Dan draait de startmotor wel rond maar hij slaat gewoon niet aan. Wanneer je het dan de volgende dag weer probeert doet hij het wel gewoon. Vreemd. Ook valt de auto heel soms uit onder het rijden. Dat is dan wanneer je staat te wachten op een kruispunt of hem uit laat rollen uit de versnelling. Dus telkens als hij stationair loopt, en niet als je gas geeft.
Heeft iemand een suggestie wat het probleem kan zijn.
P.S. Als de motor loopt, loopt ie ook gewoon goed en stottert niet ofzo.
Motor valt uit
-
wat je kunt proberen is de stekker van de koelwatertempsenor los te halen. Deze sensor zit ,als je voor de auto staat, rechtsboven in het blok bij de slang naar je radiateur.
Bij mij was deze sensor niet goed en had ik dezelfde start problemen
Bij mij was deze sensor niet goed en had ik dezelfde start problemen
Wat ik laatste nog wil weten is of het misschien ligt aan het slecht werken van mijn olietemp/druk meter. Deze meter werkt soms niet en soms in één keer wel weer. Zou de computer van de motor daardoor slecht aangestuurd worden en het soms niet doen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Die meters staan er bekend om om slecht te werken, maar dat is geen oorzaak van je pronblemen...staat er helemaal los van.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi