Raouls 1.2RL-->1.8RSI
-
- Car: Megane III estate GT
- Contacteer:
ik heb een vraagje aan al mijn mede members kan iemand een motorblok omleggen heb 2 auto's staan en de motor moet gewoon van de ene auto in de andere ik wil het zelf heel graag leren maar snap echt de KLOTE van motoren als iemand tijd en zin heeft hoor ik ut graag en cyberdanny jij moet verplicht meehelpen wel collegiaal zijn he!!!!
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Als eerste moet je eens schrijven wat je precies hebt gekocht en wat je allemaal van plan bent met de auto!
liefst met foto's natuurlijk.
Blokje zou je iemand moeten vragen die er wat meer verstand van heeft, dit heb ik zelf ook nog nooit eerder gedaan zoals ik je al eerder verteld heb. Wellicht kunnen ze je hier op het forum goed op weg helpen. Suc6 met je project.
Groetjes Danny
liefst met foto's natuurlijk.

Blokje zou je iemand moeten vragen die er wat meer verstand van heeft, dit heb ik zelf ook nog nooit eerder gedaan zoals ik je al eerder verteld heb. Wellicht kunnen ze je hier op het forum goed op weg helpen. Suc6 met je project.
Groetjes Danny
-
- Contacteer:
Nou het zit zo ik heb een renault clio 1.2 RL uit 1994 gekocht.
De bedoeling is om het blok van mijn andere renault clio 1.8 RSI erin te leggen en de bumpers om te leggen mijn katalysator eruit te halen en mijn sport einddemper te monteren.
De bedoeling is om het blok van mijn andere renault clio 1.8 RSI erin te leggen en de bumpers om te leggen mijn katalysator eruit te halen en mijn sport einddemper te monteren.
-
- Über-Spammer
is de carrosserie van de rsi dan zo slecht?
mocht je toch doorgaan met dit, vergeet dan niet de ophanging en remmerij van de rsi mee te nemen naar de andere.
mocht je toch doorgaan met dit, vergeet dan niet de ophanging en remmerij van de rsi mee te nemen naar de andere.
Die 1.2 krempel kan wel maar dat stuurt echt niet lekker met een 1.8 rsi blokje erop, laat staan stil komen. RSi heeft schijfjes rondom en toch een wat stuggere ophanging.
Bovendien heeft de RSi veel betere stoelen en netter interieur
Beter meteen een goede nieuwe RSI kopen.
Heb anders nog een leuke 16v voor heel weinig waar je nog wat mee rond kan raggen?
Bovendien heeft de RSi veel betere stoelen en netter interieur

Heb anders nog een leuke 16v voor heel weinig waar je nog wat mee rond kan raggen?
Laatst gewijzigd door Riël op ma 10 sep 2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
dan kom je tenminste stil, anders kom je bij stevig rijden in de problemen.
begin eerst eens met kijken en foto's maken dat je weet hoe alles zit.
dan demonteer je alle randmateriaal, en zo krijg je ze steeds verder kaal. als laatste takel je de motor om en begin je omgekeerd te werken.
om te beginnen met dit soort werk lijkt me een flinke kluif, maar succes
begin eerst eens met kijken en foto's maken dat je weet hoe alles zit.
dan demonteer je alle randmateriaal, en zo krijg je ze steeds verder kaal. als laatste takel je de motor om en begin je omgekeerd te werken.
om te beginnen met dit soort werk lijkt me een flinke kluif, maar succes

-
- Über-Spammer
Hoeft niet...als je een goede levensverzekering hebt. Je gaat flink omhoog in vermogen, denk je dat je dan net zo snel stilstaat met je 1.2 remmetjes? Ook de wegligging zal stukken anders zijn met een zwaarder blok voorin...Xentron schreef:de omhanging en de remmen?!? moet dat mee?
Mijn advies...lekker de 1.2 blijven rijden of gewoon een rijdende RSi kopen. Vooral als je al niet eens kaas hebt gegeten van motoren
Succes

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Nou om even een update te geven. Die Daniel van wie ik het blok zou kopen die heeft mij bezeken omdat die van iemand anders meer geld kreeg voor het blok terwijl die hen mij al had verkocht maarja van die mensen heb je dus ik ben nog altijd op zoek naar een 1.8 Rsi of een 16V blok
In Staphorst ligt nog een 16v blok maar das zonder kabelboom ( die heeft een of andere Fries al meegenomen..)
Mocht je belangstelling hebben pm maar ff.

Mocht je belangstelling hebben pm maar ff.

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Riel heeft nog een mooie clio compleet staan is ook een 16v heb je mnder werk alleen moet je een paar honder euro meer betalen, thats it! 

-
-
Verpats dat andere hok van je waar zoveel werk aan zit!!
Je kunt hem toch ook verzekeren door je ouders of....en je hebt toch een goede baas, die goed betaalt...wat wil je nog meer...
Je kunt hem toch ook verzekeren door je ouders of....en je hebt toch een goede baas, die goed betaalt...wat wil je nog meer...

-
Zou je Riel even moeten pm-enXentron schreef:en danny welk jaar is dien dan en wat heeft die gelopen?
-
ps ik heb al in hem gereden! En hij loopt echt als een sneltrein! 

-
- Über-Spammer
ja ok, een sneltrein... ik heb hier een tgv te koop staan in dat geval.

-
- Über-Spammer
serieus
zit zo'n blauwe motor in 
-
dat betaal ik ook ongeveer per maand, maar dan all-riskXentron schreef:ey danny betaal voor die 16V 81 euro per maand en voor mijne maar 65

-
- Über-Spammer
wat is je leeftijd dan?
ik betaal maar 27 voor een 16v
ben 20 jaar 
ik betaal maar 27 voor een 16v

-
- Über-Spammer
nee mezelf. maar ben collectief en zit op 45%.
echter dan kan het bij jou nog steeds niet 80+ zijn lijkt me. informeer eens bij meeus?
echter dan kan het bij jou nog steeds niet 80+ zijn lijkt me. informeer eens bij meeus?
-
- Über-Spammer
ach vent, bel ze gewoon op
is een kleine moeite
ff kenteken, bouwjaar, nieuwwaarde en leeftijd opgeven, en dan weet je meteen waar je aan toe bent

ff kenteken, bouwjaar, nieuwwaarde en leeftijd opgeven, en dan weet je meteen waar je aan toe bent