Clio 16v naar een hoger fun factor.

Vertel hier alles over je project.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

hallo.

Ik ben jeroen en ben bezitter van een clio 1800 16-klepper ‘93.

Mijn eerste auto was een 5je TR. Redelijk wet sleutel werk maar een super tof bakkie.
Kreeg blijkbaar geen genoeg van dat geslesleutel en kocht een clio rsi.
Wat een ramp was dat ding. Opgeknapt en goed verkocht. Snel een 16v aangeschaft en toen kreeg ik het te pakken! Een clio maken met een hoge fun factor.

Het lijkt mij erg leuk om 750kg met 180pk te combineren.
Nu heb ik rond zitten neuzen tussen de topic’s van hier en leek mij de meeste interessante optie een Volvo 480gt blok over te zetten in de clio. Maar daar is me het een en ander niet duidelijk over.

Maar eerst de carrosserie en interieur.
:foto:
http://www.skyalbum.com/showAlbum/96596
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en hoe denk je aan 750 kilo te komen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Eeeeh. Door alles wat overbodig is achterwegen te laten. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij ga je dat dan nog niet halen :)

als motor
clio 172 pk
clio 182 pk
clio 197 pk
clio 1.8 aan laten passen door ptrgte
megane rs motor
keuzes zat (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Sorry maar Ptrgte, wat beteken dat?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ow dat is patrick ptrgte is zijn nickname
hij bouwt 1.8 16v blokken om naar 2.0 liter
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Mmm klink interessant.
Maar weet je ik vind het turbo idee wel zo tof ik heb eens in een 5gt mogen rijden en dat was een kick.
Ben gaan zoeken naar de kosten van een ombouw kit 16v turbo. Nou werd ik niet vrolijk van.
Maar daar in tegen is het wel te doen met een 480gt blok. Als ik me niet vergis is met niet al te veel gedoe het 1700 blok naar +/- 170 pk te brengen. Tog?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

750 kilo ga je idd never niet halen :) Waar wil je die 230 kilo weg gaan halen dan?

Je kan ook gewoon dit blok aanpassen, turbo erop e.d dus. Denk niet dat een Clio/Megane RS blok voor weinig te krijgen is nl :(

Ps. WTF heb je met die Clio gedaan, al die schade?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

750 kg gewoon wat plaat delen weg slijpen :lol: :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Christian schreef:750 kg gewoon wat plaat delen weg slijpen :lol: :lol:
dan moet je er toch een heleboel afslijpen :D :D
onder de 850 zonder benzine en berijder mag je al blij zijn, maar ik denk dat dat zelfs niet haalbaar is met een clio
zeker niet als je er ook een andere/zwaardere motor in gaat hangen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Deuren weglaten, complete interieur, achterklep, motorkap, alle ramen eruit...

Zo kom je een heel eind ja :lol:
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Oke’ wat betreft het gewicht. Ik heb het nog niet de bekleding ,bank, voorstoelen en demping materiaal gewogen. Maar dat moet tog wel veel schelen dacht ik zo. Maar als jij het weet kan je het me dan vertelen.
:wink:
En nogmaals… het lijkt me leuk om in een clio 16v een volvo 480gt blok te plaatsen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb een vijfje
alles eruit
alleen nog geen lexaan ruiten
achterklep en deuren en motorkap kan nog wat staal uit
hoop op zon 30 kilo nog

is op kenteken 848 kilo
weegt nu met volle tank 865 kilo (wel zware rallykooi
nu nog 30 eraf das 835 met 49 liter benzine
dus zeg zonder benzine (kentekengewicht) 800 kilo
dus als je alles bij elkaar zon 70-100 kilo kan besparen (zonder kooi) dan mag je in je handen klappen

ow ja zit geen 1.4 motor meer in maar een kale 1.8 16 klepper zonder allerlei troep eromheen
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 21 aug 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

mmmm . ben ik dan iets te fanatiek bezig?
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

jou fun clio idee klinkt bij mij erg bekend (wil dat namelijk ook doen op den duur ;) )
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Zou een Rs Blok (172pk) ook passen en aan te passen zijn voor de 16V?
Dan bedoel ik de punten voor de steunen, en natuurlijk de computer...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Achterbank en dempingmateriaal is maar een paar kilo. Voorstoelen? Ga je dan op een kratje zitten? :lol:

Waarvoor wil je clio gaan gebruiken dan? Voor gewoon straat gebruik zou ik niet al te veel weghalen iig.

Waarom per se een 480 T blok? Als je echt hard wil gaan zou ik voor iets anders gaan...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik denk dat je iets te optiimistisch bent :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jeroen Wigger schreef:Zou een Rs Blok (172pk) ook passen en aan te passen zijn voor de 16V?
Dan bedoel ik de punten voor de steunen, en natuurlijk de computer...
in principe is dit pas te maken, is al vaker gedaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

+Clio16v+ schreef:jou fun clio idee klinkt bij mij erg bekend (wil dat namelijk ook doen op den duur ;) )
weet jij toevallig wat je nog meer moet overzetten behalve de comp en gt-blok?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is het ooit wel eens geprobeerd om een V6 in een clio te proppen? Of past dat no fuckin way?
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

het zijn de kosten denk ik
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

voor of achter in? zag op youtube namelijk Polo 6n met 1300 suzuki blok, maar dat wil er over zeg pfffff.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DennisT schreef:Is het ooit wel eens geprobeerd om een V6 in een clio te proppen? Of past dat no fuckin way?
zal best passen maar brengt niks
veel teveel gewicht in de neus
wordt lekker sturen dan :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Voorin, is ook gelukt in een 205 :)
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jeroen Wigger schreef:voor of achter in? zag op youtube namelijk Polo 6n met 1300 suzuki blok, maar dat wil er over zeg pfffff.....
is leuk voor het korte werk maar op trekkracht en top kan je het schudden met een motorfietsblok
veel te weinig koppel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Jaa oke heb je gelijk in, wel leuk voor de fun om zow ff te driften haha...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Luco/Alpine-racer schreef:
DennisT schreef:Is het ooit wel eens geprobeerd om een V6 in een clio te proppen? Of past dat no fuckin way?
zal best passen maar brengt niks
veel teveel gewicht in de neus
wordt lekker sturen dan :D
Ook niet als je alle gewicht als accu e.d. achterin zet?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

of voor bw's (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DennisT schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
DennisT schreef:Is het ooit wel eens geprobeerd om een V6 in een clio te proppen? Of past dat no fuckin way?
zal best passen maar brengt niks
veel teveel gewicht in de neus
wordt lekker sturen dan :D
Ook niet als je alle gewicht als accu e.d. achterin zet?
ja dat scheelt ook 10 of 20 kilo, ik denk dat de neus veel te zwaar wordt om hem fatsoenlijk sturend te krijgen
wil je hard rechtuit is het leuk denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zit opzich wel wat in ja, hoeveel kg verschil zit er in een 1.8 16v en een 3 liter V6 blok van een clio/espace/laguna dan?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Jeroen Wigger schreef:Jaa oke heb je gelijk in, wel leuk voor de fun om zow ff te driften haha...
Dat lukte met de sierra ook nog wel als het nat was...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DennisT schreef:Zit opzich wel wat in ja, hoeveel kg verschil zit er in een 1.8 16v en een 3 liter V6 blok van een clio/espace/laguna dan?
zal gauw meer dan 100 kilo zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Accu en 2 subjes + versterkers achterin, staat het weer gelijk :lol:
Plaats reactie