heb nu een megane hier met een 2.0 16v IDE
Stationair bout, stationair gaat diagnose lampje branden.
UItlezen op kts zegt: MIL niet aktief. Naja, 1x gas geven en lampje is toch weer uit.
Loopt op zich prima (lopen lekker die dingen!), maar zomaar kan het zijn dat ie gaat stotteren. Lampje gaat dan niet branden, loopt gewoon beroerd. Na een poos is t weer over en gaat ie weer.
Ik weet, het kan vanalles zijn met die directe injectie, is nogal gevoelig voor afwijkingen. Maar misschien wat specifieke dingen van deze motor?
De diagnosekast zegt trouwens bij gesloten gasklep dat deze 11% open staat. Viel me op, kan beroerd stationair al wel verklaren, tenzij 11% de standaard opening is voor de ECU bij stationair (de spleet).
Iemand ervaringen en tips?
Problemen megane 2.0 IDE
Wmja.
Uitlezen geeft ook 'geen verbinding inspuitventielen 1 en 3, fout sporadisch'.
Moet ik dit in een stekkerverbinding zoeken, of zijn die ventielen gewoon murv?
Kijk, het probleem is, ik wil wel de weerstand meten van de sensor en dergelijke om te checken of de waarden goed zijn, alleen staat nergens gedocumenteerd wat je moet meten
De testkast die ik heb kan niet overweg met deze motor, alleen met de standaard OBD codes. Daar kunnen we wel wat mee, maar net niet genoeg.
Uitlezen geeft ook 'geen verbinding inspuitventielen 1 en 3, fout sporadisch'.
Moet ik dit in een stekkerverbinding zoeken, of zijn die ventielen gewoon murv?
Kijk, het probleem is, ik wil wel de weerstand meten van de sensor en dergelijke om te checken of de waarden goed zijn, alleen staat nergens gedocumenteerd wat je moet meten

De testkast die ik heb kan niet overweg met deze motor, alleen met de standaard OBD codes. Daar kunnen we wel wat mee, maar net niet genoeg.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het probleem bij deze motoren zit hem in het feit dat zich koolaanslag gaat vormen in de inlaat.. deze vliegt bij wat doortrappen tussen de kleppen en komt er ook niet meer makkelijk tussenuit omdat daar geen mengsel meer langsheen komt.. gevolg: kleppen die niet meer goed afdichten en een gigantisch slecht lopende motor incl. brandend storingslampje..
Het enige wat helpt is van die reiniger in de inlaat sprayen met lopende motor en hopen dat het zich dan weer oplost, vaak gaat de motor goed lopen na een tijdje rustig rijden.. wanneer je weer op het gas gaat is het weer over.. prut in de benzine gooien kan wel maar heeft geen zin want het gaat rechtstreeks de cilinder in en niet meer langs de kleppen.. wat je ook kan doen is het inlaatspruitstuk er af halen en reinigen en de inlaatkanalen in de kop.. dan is het ook weer even opgelost..
De F5R blijft een motor van niets en is niet voor niets heel stilletjes verdwenen bij Renault
Het enige wat helpt is van die reiniger in de inlaat sprayen met lopende motor en hopen dat het zich dan weer oplost, vaak gaat de motor goed lopen na een tijdje rustig rijden.. wanneer je weer op het gas gaat is het weer over.. prut in de benzine gooien kan wel maar heeft geen zin want het gaat rechtstreeks de cilinder in en niet meer langs de kleppen.. wat je ook kan doen is het inlaatspruitstuk er af halen en reinigen en de inlaatkanalen in de kop.. dan is het ook weer even opgelost..
De F5R blijft een motor van niets en is niet voor niets heel stilletjes verdwenen bij Renault

-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Precies!! maar gewoon Vpower en Dope erin...
We hadden een klant die net over de grens tankte, en dan de Ron91 pffffff die heeft het geweten....
Bij mijn weten komt het ook mede door de koolaanslag op de verstuivers, zodat die dan "dichtslippen" wij hebben ze op t werk al meerdere malen vervangen
En dat is een dure grap!
We hadden een klant die net over de grens tankte, en dan de Ron91 pffffff die heeft het geweten....
Bij mijn weten komt het ook mede door de koolaanslag op de verstuivers, zodat die dan "dichtslippen" wij hebben ze op t werk al meerdere malen vervangen
En dat is een dure grap!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ja echte probleem motoren zijn het...wij hebben ook wel eens zo'n ding en week in de werkplaats gehad
Echt alles was dichtgeslibd van binnen...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Heerlijk die verkoolde motoren, en dat alles om het maar zo weinig mogelijk schadelijke uitlaatgassen te krijgen...
Net als die mooie EGR kleppies pfffff....
Net als die mooie EGR kleppies pfffff....
Mijn megane IDE heeft dat ook gehad. Binnen paar weken na aanschaf. Gelijk Renault Nederland voor in geschakeld en na de nodige dreigementen met rechtzaken en van alles hebben ze het keurig opgelost. Weet niet meer precies wat ze er aan gedaan hebben maar het duurde 2 weken voordat ik hem weer terug had. Als ik klaar ben met de verhuizing kan ik nog wel eens de (nul)facturen er bij zoeken om te kijken wat daar precies op staat.
En volgens mij rijden ze juist beter als je vaak redelijk doorrijd. Want ik had er altijd aardig het gas op...en nadat ie gemaakt was heb ik er nooit meer last mee gehad.
En volgens mij rijden ze juist beter als je vaak redelijk doorrijd. Want ik had er altijd aardig het gas op...en nadat ie gemaakt was heb ik er nooit meer last mee gehad.
Renault 5 GT Turbo '87
-
Klopt idd als je ze goed doortrekt telkens, dan brand de boel beter schoon....
nu flesje forté fuel system cleaner op 3/4 tank v-power en gassen maar
en waarempel, na n ritje krefeld-sittard al geen gestotter meer.
Stationair nog altijd neit lekker, maar dat komt nog.
Van de dealer de tip (Ja tip!
) gekregen, dat ik het inlaatspruitstuk er eens af moest halen, en kijken waar de kleppen dicht waren. Daar carborateurreiniger in gieten, half uurtje laten staan en met ene ty-wrapje de harsaanslag van de kleppen afhalen.
Het is inderdaad pure vervuiling. Stom, want er is wel iets ana te doen als je t regelmatig controleert en bijhoudt.

en waarempel, na n ritje krefeld-sittard al geen gestotter meer.
Stationair nog altijd neit lekker, maar dat komt nog.
Van de dealer de tip (Ja tip!

Het is inderdaad pure vervuiling. Stom, want er is wel iets ana te doen als je t regelmatig controleert en bijhoudt.
je moet dus gewoon vlammen met die dingen.. das de remedie 

Op zich loopt ie nu goed.
Alleen stationair gaat na ca. 10 á 20 seconden het motorstoringslampje branden (die spiraal met dat grafiekje, niet het OBD-lampje). Geef ik een dot gas, dan gaat ie uit. rijd ik zonder die dot gas weg, gaat ie ook uit, gepaard met even gestotter. daarna is alles ok.
Wat kan dan in hemelsnaam zijn?
Alleen stationair gaat na ca. 10 á 20 seconden het motorstoringslampje branden (die spiraal met dat grafiekje, niet het OBD-lampje). Geef ik een dot gas, dan gaat ie uit. rijd ik zonder die dot gas weg, gaat ie ook uit, gepaard met even gestotter. daarna is alles ok.
Wat kan dan in hemelsnaam zijn?

Ik kan er met de KTS niet aan. En ik vertik t om geld neer te leggen om die XR25 eraan te hangen bij renault. deze storingen zijn toch altijd dezelfde.
Benzinedrukregelaar schijnt vaak voor te komen. Tenminste, problemcar.nl omschrijft mijn klacht wel heel gedetaileerd.
Ik heb in de 2 jaar dat ik met een 2.0 16v IDE motor reed nooit dergelijke problemen gehad. Tankte altijd euro 95. Ik had destijds van de renault monteurs en verkopers wel begrepen dat de IDE motoren zo zijn probleempjes hadden, maar nooit echt zelf gemerkt. Moet wel zeggen dat ik altijd behoorlijk (met warme motor uiteraard
) in de toeren reed. Toen ik hem ingeruild had en maanden later met een verkoper sprak vertelde hij mij wel dat mijn RMC erg prettig reed in vergelijking tot andere RMC's. 

Tja, het rijdt ook super, maar t is gewoon een klein storinkje. Ik kan ook nie tzeggen dat het superberoerd is, maar vervuilen doen ze toch echt allemaal. Het valt en staat bij goed onderhoud en de juiste omgang.Sander2 schreef:Ik heb in de 2 jaar dat ik met een 2.0 16v IDE motor reed nooit dergelijke problemen gehad. Tankte altijd euro 95. Ik had destijds van de renault monteurs en verkopers wel begrepen dat de IDE motoren zo zijn probleempjes hadden, maar nooit echt zelf gemerkt. Moet wel zeggen dat ik altijd behoorlijk (met warme motor uiteraard) in de toeren reed. Toen ik hem ingeruild had en maanden later met een verkoper sprak vertelde hij mij wel dat mijn RMC erg prettig reed in vergelijking tot andere RMC's.