[Clio 1.4s] Tommeer zijn eerste Clio

Vertel hier alles over je project.
Tommeer

Hallo allemaal en welkom in mijn project topic!
Ik ben nu 1,5 maand in bezit van een Clio 1.4s uit 1994.
Dit is mijn eerste auto en wil hem langzaam ombouwen tot een nette strakke clio. Ik heb me gister maar even ingeschreven als lid van de RTC :)

De planning is om het rustig aan te gaan doen, mede omdat ik een arme student ben maar ook om wat vertrouwen in de auto te krijgen. De lak ziet er erg netjes uit nog (hier en daar wat deukjes in de deur en in de bumper) maar niet erg veel roest. Ook loopt het motortje lekker.
Ik wil beginnen met het veranderen van kleine dingetjes en dat langzaam opbouwen. Ik heb niet erg veel verstand van auto's en heb ook geen garage waar ik rustig mijn werk kan doen. Ik moet het dus doen met een plek voor de deur. Vandaar dat ik van de zomer wat uitgebreider werk wil gaan doen :wink:
Verder wil ik het niet extreem gaan maken ofzo, ik weet dat het niet een topversie clio is dus ik wil m bescheiden houden, maar wel gewoon mooi strak!

Wat dingetjes wat ik aan de auto wil veranderen:
~ Mankementen verhelpen (ruitenwissers, rechter spiegel, verlichting interieur, radioantenne etc)
~ Blauwe interieurverlichting
~ Sportieve uitlaat
~ Ramen blinderen (achterruit, klapraampjes)
~ Verlagen

Verder wil ik wel een nette bumper voor en achter, skirts, spoiler e.d. maar dat stel ik nog even uit. Eerst maar eens kijken hoe de auto zich houd en of ik m heel kan houden :lol:

Vandaag was het lekker weer en heb ik de auto even door de wasstraat heen gereden en even de bumpers weer mooi gemaakt met bumperclean (het glimt nu wel heel erg in de zon, maar ze zijn wel weer mooi zwart :lol: ) Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deukje in de bumper (bumper lijkt ook hier en daar wat scheef te zitten)

Afbeelding
Deukjes in de deur van denk ik andere deuren

Afbeelding
Ja, best veel gedraaid al voor 12 jaar ;)

Afbeelding
Ipod dock in de auto (~)

Als mensen verder nog leuke tips hebben of ideeen, laat maar weten! Ik kan er vast wel wat mee!
Heeft iemand een idee wat de sportversie precies inhoudt? Ik zie wel wat verschillen zoals sportstuurtje en kuipstoeltjes enzo, maar misschien is er wel meer anders?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

leuk S!!! Welkom hier (Y)
PaulM

nette auto! ph2 clio. je kan er een 16v bumper op monteren, die is ietsje breder maar volgens mij met kleine aanpassingen wel te monteren (hebben meer lui al gedaan hiero). verlagen is zeker een goed idee ;)
Tommeer

Ja aan zon bumper zat ik ook te denken, vroeg me af of dat paste. Dat staat denk ik al een stuk netter en is denk wel wat goedkoper dan een styling bumper. Heb ik een ph2? Ik dacht dat de ph 2 ronde koplampen had voor en ph1 koplampen net zoals mij?

Verlagen wil ik wel gaan doen, maar heb geen idee wat het kost en wat slim is qua hoogte. Ik woon in een nieuwbouwwijk en heb dus aardige drempels te verduren (ik scheur er nu ook al te hard overheen)
Tommeer

Ik zag de aanbieding van Ray en ik wil hem mijn ramen wel laten tinten. Ik zit te denken aan 35% maar vraag me af wat nou mooier is; alleen klapraampjes+achterruit of rondom. Ik heb het een beetje proberen te shoppen met onderstaand resultaat:

Afbeelding
Achter en klapraampjes

Afbeelding
Achter, klapraampjes en voorruiten

Wat vinden jullie mooier staan of wat hebben jullie zelf en waarom? Ik ben benieuwd :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom en Respect voor de Clio S, heb er zelf ook 2 gehad!

Suc6 ermee
Maarten

Hoi, leuke clio!

Persoonlijk vind ik alle zijramen tinten mooier. Anders ziet er het net uit als een grijs kenteken wagen :wink:
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Roy
Moderator

Welkom hier :)

Ik zie dat je aardig kan photoshoppen. Check dit topic ook even.. :wink: :)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23527
Tommeer

Roy schreef:Welkom hier :)

Ramen tinten en verlagen enzo is nog wel te doen, maar een volledige bodykit eronder shoppen, pffffff.. resprect voor de gene die dat kunnen!
Ik zat gister nog even te pielen met een andere uitlaat maar ik kreeg m niet kloppend :lol: Ik gebruik geen geweldig programma: Jasc Paint Shop Pro 9. Leuk voor kleine dingetjes zoals dit :wink:
TheoV
Contacteer:

k zou persoonlijk alles tinten of niets...
-Ray-
Contacteer:

mijn mening heb je al :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator

Tommeer schreef:
Roy schreef:Welkom hier :)

Ramen tinten en verlagen enzo is nog wel te doen, maar een volledige bodykit eronder shoppen, pffffff.. resprect voor de gene die dat kunnen!
Ik zat gister nog even te pielen met een andere uitlaat maar ik kreeg m niet kloppend :lol: Ik gebruik geen geweldig programma: Jasc Paint Shop Pro 9. Leuk voor kleine dingetjes zoals dit :wink:
Meedoen is belangrijker dan winnen. :)

Ik zou ze persoonlijk ook allemaal tinten. Wel met een lichte tint zodat je geen probs krijgt met oom agent. :)
Tommeer

Ik moet er nog een nachtje over slapen :lol: , ben er nog niet helemaal over uit.

Alleen de klapraampjes+achterruit vind ik wel netjes staan maar ik kan jullie mening ook wel begrijpen. Ik vraag me alleen af of dat er niet een beetje raar uitziet tov van je voorruit, die dan niet getint is...
Ik heb al gehoord dat het zicht niet echt minder wordt dus dat is wel oke...

Hebben jullie het zelf ook en waarom zo of waarom niet? Ben wel benieuwd :wink:
TheoV
Contacteer:

persoonlijk heb k niets getint, en dat komt door t feit dat niet door een agent staande gehouden worden toevallig een van mijn hobbies is :P
Tommeer

tut schreef:persoonlijk heb k niets getint, en dat komt door t feit dat niet door een agent staande gehouden worden toevallig een van mijn hobbies is :P
Hahah is het zo erg dan? Ik dacht dat het gewoon toegestaan was (op de achterruit en klapraampjes dan) omdat er ook auto's rondrijden die dat standaard gewoon dicht hebben?
TheoV
Contacteer:

ja, dat mag nog, maar daar vind ik zelf maar weinig aan ;)
Tommeer

Okee ik ben er uit, het worden toch alleen de klapruitjes + achterruit. Ik vind dat wel netjes staan als je kijkt naar een aantal meeting foto's :) Nu maar eens kijken wanneer ray zin heeft :lol:
Rianne RT

Als ik jou was zou ik beginnen met verlagen (en andere velgen). Dat is op zich niet zo veel werk en geeft een groots resultaat.
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Tommeer

verlagen staad idd hoog aan de lijst. Maar ik heb even rondgekeken en ik weet niet echt wat ik moet kiezen qua merk enz. Ook wil ik niet TE laag zodat ik alle drempels hier ff meeneem. Als iemand nog wat tips heeft, en een prijsindicatie van wat het ong gaat kosten, dan weet ik een btje waar ik aan toe ben
-Ray-
Contacteer:

ik heb toen mijn cliootje laten verlagen met jamex veren bij Speed Equipment (waar zitten die ook alweer). kostte me toen incl arbeidsloon iets van 200 euro. -40 mm, niet te laag, wel de looks.

geloof me, als je eenmaal omlaag gegaan bent wil je alleen maar lager ;)
Tommeer

-Ray- schreef:ik heb toen mijn cliootje laten verlagen met jamex veren bij Speed Equipment (waar zitten die ook alweer). kostte me toen incl arbeidsloon iets van 200 euro. -40 mm, niet te laag, wel de looks.

Hehehe heb je alleen de veren laten doen of ook andere schokdempers? Ik zal eens kijken of ik wat leuks kan vinden op internet...
Heb je btw een fotootje van jouw verlaagde clio? Ben wel benieuwd hoe t eruit ziet :)
-Ray-
Contacteer:

volgens mij staat er jamex veren, ik lees niks over schokdempers :p
Tommeer

Dat ziet er wel strakk uit! Mooie clio! :worship:
Zeker de moeite waard...

Je hebt dus alleen de veren gedaan begrijp ik, ik heb even de site bekeken van de winkel die je noemde, voor duidelijke info moet ik ze even mailen.
Kun je ze er makkelijk op zetten of kun je dat beter laten doen? Ik heb er geen ervaring mee dus vandaar :wink:
-Ray-
Contacteer:

-Ray- schreef:ik heb toen mijn cliootje laten verlagen met jamex veren bij Speed Equipment (waar zitten die ook alweer). kostte me toen incl arbeidsloon iets van 200 euro. -40 mm, niet te laag, wel de looks.

Tommeer

Oke oke duidelijk :lol:
Op de site zie ik geen Jamex (meer) staan, wel apex en weitec enz, zit er veel verschil in de merken?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tommeer schreef:Oke oke duidelijk :lol:
Op de site zie ik geen Jamex (meer) staan, wel apex en weitec enz, zit er veel verschil in de merken?
Beide merken zijn goed.

Verlagen van de voorkant moet je normaal gesproken trouwens in een uurtje kunnen redden. :wink:
Geert Claes

Tof zo een clio 's'
Ze zouden verschillen door speciale velgjes, andere zetels, een groen stripje in de bumper, en door een kortere 1ste en 2 de versnelling.
Ook het dashboard is met andere opbergmogelijkheden als een standaard clio.

Ik heb er zelf ook 1 gehad
[img]http://users.skynet.be/fa313328/verlaging5.jpg[/img]

[img]http://users.skynet.be/fa313328/verlaging6.jpg[/img]

Zoals op de foto's te zien waren de achterramen licht getint. Ik vond dit zelf zeer mooi staan. Want zo 100% zwart vond ik maar niets.
Ieder zijn mening. Want die sticker op de achterraam zou ik nu absoluut ook niet meer willen hebben. Maja, je bent jong en je wilt wat zeker......
Intussen zijn wel al 4 jaar verder.

Toch blijft deze auto mij bij als 1 van de leukste die ik gehad heb.

Vooraan was hij 5 cm gezakt als ik me niet vergis en achteraan 5.5.
Met kortere veren en aangepaste schokbrekers. Het merk schiet me niet te binnen, maar zeker niets erg duur, maar wel heel tervreden van geweest!!

Suc6 met uw clio
Tommeer

Oke leuk die info! Versnellingsbak vond ik inderdaad erg kort, niet alleen 1 en 2, maar ok z'n 5. Ben benieuwd wat de topsnelheid is, ik schat iets van 160. Als je wat meer info hebt over je verlaginssetje, wil ik dat graag wel weten. Ik vind 4cm verlagen zoals Ray m had erg netjes staan.
Mja eerst maar eens kijken hoe mijn clio t houdt (of ie niet onder mijn kont vandaan aan het roesten is...).
PaulM

zwarte clio met witte velgen.... ;)
Tommeer

Ik zit even op internet te zoeken naar een Renault Vraagbaak, maar ik zie tot mijn verbazing:

Renault Clio Benzine/Diesel, '91-'93, Vraagbaak, ISBN 90-201-2866-3
Renault Clio Benzine/Diesel, '98-'01, Vraagbaak, ISBN 90-215-9942-2

Ik kan niet het boek vinden 94-97 clio's waar de mijne dus een van is :nopom:

Weet iemand toevallig het ISBN of wat meer info erover? Thanks! (F)
Steven(stk)

Tommeer schreef:Ik zit even op internet te zoeken naar een Renault Vraagbaak, maar ik zie tot mijn verbazing:

Renault Clio Benzine/Diesel, '91-'93, Vraagbaak, ISBN 90-201-2866-3
Renault Clio Benzine/Diesel, '98-'01, Vraagbaak, ISBN 90-215-9942-2

Ik kan niet het boek vinden 94-97 clio's waar de mijne dus een van is :nopom:

Weet iemand toevallig het ISBN of wat meer info erover? Thanks! (F)

volgens mij zijn de verschillen minimaal tussen de 91-93 en latere modellen :)
Tommeer

Ja volgens mij ook maar ik vind t toch vreemd, bestaat ie wel? Ik kan nergens iets van ISBN vinden oid, zat laatst ook al als een gek te zoeken in een boekhandel :lol:
Geert Claes

de topsnelheid? Ik kon toch een 185 op de teller halen na de verlaging. ervoor heb ik niet geprobeerd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Plaats reactie