Dag mensen, mijn megane II met climate control lekt de laatste dagen water aan de binnenkant van de wagen.
Het water loopt onder het dashbord vandaan op de mat van de bijrijder.
Normaal zou het condens water moeten worden afgevoerd naar het motorcompartiment.
Ik heb het filter er al uitgehaald en de blaadjes weggezogen. Er kwamen wel veel bladeren uit moet ik zeggen. Kan het zo zijn dat hierdoor een afvoer verstopt is?
Ik heb geen ervaringen met airco's. Wat is de beste aanpak?
megane II, airco lekt water in de auto
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Bij de dealer kunnen ze dit zo verhelpen voor je
Onder de auto, achter het hitteschild van de uitlaat zit een soort van afvoergat met een rubberen lipje eraan waar het water doorheen naar buiten kan. Dit gaatje gaat vaak verstopt zitten. Even langs de dealer, rubberen lipje laten verwijderen en het gaatje laten schoonmaken en je bent er weer vanaf
Onder de auto, achter het hitteschild van de uitlaat zit een soort van afvoergat met een rubberen lipje eraan waar het water doorheen naar buiten kan. Dit gaatje gaat vaak verstopt zitten. Even langs de dealer, rubberen lipje laten verwijderen en het gaatje laten schoonmaken en je bent er weer vanaf

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je moet het hitteschild van de uitlaat losmaken (zitten geloof ik een stuk of 4 klemmetjes). Je moet m losmaken daar waar de uitlaat van het spuitstuk naar beneden gaat zeg maar, het allereerste stuk van het hitteschild dus. Het materiaal is zo licht dat je het een flink eind kan verbuigen om erbij te komen...ik denk wel dat je er een brug bij nodig zult hebben.
Als je erbij komt het rubberen lipje van de opening aftrekken en een beetje met je pink ofzo leeg peuteren...komt meestal wel een hoop zand en andere zooi uit tevoorschijn...
Suc6!
Als je erbij komt het rubberen lipje van de opening aftrekken en een beetje met je pink ofzo leeg peuteren...komt meestal wel een hoop zand en andere zooi uit tevoorschijn...
Suc6!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi