Hoi
Een week geleden heb ik mijn distributieriem laten vervangen van mijn clio 1.2 16V 98"
Sinds die tijd maakt de motor bij het gas geven een huilend geluid.
Ik kan zo 123 niet horen waar het vandaan komt, het lijkt wel midden uit het blok te komen.
Iemand een idee?
huilend geluid na vervangen distr riem...
Hmmz ik zal er eens mee teruggaan.
Ik vind het een zeer irritant geluid, ik neem aan dat ze dit kunnen verhelpen?
De auto klinkt net of hij 5 ton gelopen heeft.
Het klinkt iig niet als een ritmisch riemgeluid zoals je het wel eens meer hoord.
Ik vind het een zeer irritant geluid, ik neem aan dat ze dit kunnen verhelpen?
De auto klinkt net of hij 5 ton gelopen heeft.
Het klinkt iig niet als een ritmisch riemgeluid zoals je het wel eens meer hoord.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Het is hoogstwaarschijnlijk de waterpomp. Die zit op de distributie, en vaak staat een nieuwe snaar strakker waardoor de pomp kan gaan janken en eventueel zelfs lekken. Even in de gaten houden dus. Verder even opletten of de snaar niet te strak staat.
is idd waarschijnlijk de waterpomp, uitleg zie boven..
CLIO 16V --> 19 16V
UPDATE>>
FF langs de garage gereden,
De waterpomp dus
maar.........ze gaan me matsen na de vakantie hebben ze me belooft.
Ik baal er ontzettend van, vooral omdat ik zo'n zeikerd ben (ik zeg het zelf maar) wat betreft de reparatie's.
Reken dan een uur meer en maak het goed, maar jah
FF langs de garage gereden,
De waterpomp dus

Ik baal er ontzettend van, vooral omdat ik zo'n zeikerd ben (ik zeg het zelf maar) wat betreft de reparatie's.
Reken dan een uur meer en maak het goed, maar jah

Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
hoezo zeikerd? je dokt er toch ook goed voor dat ie goed gefixed is.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
<flauwe vrijdagmiddaghumor>ericon schreef: Sinds die tijd maakt de motor bij het gas geven een huilend geluid.
.. je behandelt je auto niet goed
.. je moet de rekening nog betalen
.. ze mag je niet
.. je hebt um te strak gezet
</flauw>
-
- Contacteer:
..Volgende keer de monteur onder de kap uit laten komen voordat je wegrijddennisvr schreef:<flauwe vrijdagmiddaghumor>ericon schreef: Sinds die tijd maakt de motor bij het gas geven een huilend geluid.
.. je behandelt je auto niet goed
.. je moet de rekening nog betalen
.. ze mag je niet
.. je hebt um te strak gezet
</flauw>
.. volgende keer de kattenbak gebruiken voor je katten
Ik heb mijn laguna uit 2001 ruim een maand in mijn bezit. Ik heb precies last van hetzelfde huilende geluid. Bij de officiele dealer gaf men aan dat het de waterpomp moest zijn. Ze zouden dan ook gelijk de riem vervangen a 700 euro. Ben toen naar een andere garage gegaan die alles voor 500 euro wilde doen. Echter het jankende geluid bleef na vervanging van de riem en pomp.
twee vragen:
Hoe kan ik vaststellen of ze de pomp echt hebben vervangen?
De garage waar alles is vervangen zei dat het de stuurbekrachtiging moest zijn, kan dit? Tijdens het sturen hoor ik namelijk helemaal niets. Het geluid hoor je alleen bij het rijden vooral van 1 naar 2 en 2 naar 3 is het duidelijk aan het na janken...
twee vragen:
De garage waar alles is vervangen zei dat het de stuurbekrachtiging moest zijn, kan dit? Tijdens het sturen hoor ik namelijk helemaal niets. Het geluid hoor je alleen bij het rijden vooral van 1 naar 2 en 2 naar 3 is het duidelijk aan het na janken...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
een garage is tegenwoordig verplicht de oude onderdelen te bewaren voor de klant
maar ja dan moet je er wel om vragen
als iedereen dat deed konden ze minder makkelijk zeggen dat ze wat vervangen hebben, terwijl ze dat niet hebben gedaan
maar ja dan moet je er wel om vragen
als iedereen dat deed konden ze minder makkelijk zeggen dat ze wat vervangen hebben, terwijl ze dat niet hebben gedaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het geluid is er nog steeds bij de clio, ben er nog steeds niet gerust op.
Zal er eens een filmpje van maken, dan horen jullie wat ik bedoel.
Zal er eens een filmpje van maken, dan horen jullie wat ik bedoel.
En dat janken is dus nie tals je stilstaat??
-
- Contacteer:
janken kan ook uit de bak komen als het alleen in 1 2 3 is
maar ericon zijn geval is ws of een te hoge snaar spanning of idd de waterpomp
bij renault moet je gewoon altijd de waterpomp vervangen als je de distributie vervangt
maar ericon zijn geval is ws of een te hoge snaar spanning of idd de waterpomp
bij renault moet je gewoon altijd de waterpomp vervangen als je de distributie vervangt
probleem is opgelost, het was de dynamo.
Ik reed naar huis en het geluid werd steeds harder totdat er rook uit de moter kwam. ANWB erbij. Blijkt poeli erg schuin te staan. Gelijk heel de dynamo laten vervangen. Nu is dat jankende geluid weg.
Ik reed naar huis en het geluid werd steeds harder totdat er rook uit de moter kwam. ANWB erbij. Blijkt poeli erg schuin te staan. Gelijk heel de dynamo laten vervangen. Nu is dat jankende geluid weg.
-
- Contacteer:
Is het als je, je koppeling laat opkomen ?? dan is het je koppeling / bak hoogst waarschijnlijkmerrill schreef:Ik heb mijn laguna uit 2001 ruim een maand in mijn bezit. Ik heb precies last van hetzelfde huilende geluid. Bij de officiele dealer gaf men aan dat het de waterpomp moest zijn. Ze zouden dan ook gelijk de riem vervangen a 700 euro. Ben toen naar een andere garage gegaan die alles voor 500 euro wilde doen. Echter het jankende geluid bleef na vervanging van de riem en pomp.
twee vragen:
duur geintje zo lijkt me, de dynamo vervangen.merrill schreef:probleem is opgelost, het was de dynamo.
-
- Über-Spammer
zeker na al die andere dingen. heb ik nooit gezien een kromme dynamopoelie.
In mijn Nevada is de multiriem aan vervanging toe, is zoeentje met 6 ribbels die in de 6 groeven van de poelies moeten lopen.
Lengte is 1163 mm
Nu wil ik dit eigenlijk wel zelf doen, maar lees in de WPH dat ik dan een speciale too nodig ben om de spanning van de riem te meten.
Is dat zo, of is er een trucje om dat zelf op te kunnen lossen
Lengte is 1163 mm
Nu wil ik dit eigenlijk wel zelf doen, maar lees in de WPH dat ik dan een speciale too nodig ben om de spanning van de riem te meten.
Is dat zo, of is er een trucje om dat zelf op te kunnen lossen
gewoon vervangen en spannen met de hand. Op het langste punt waar de riem loopt moet je met wt moeite de riem een kwartslag kunnen draaien, dan is het goed.
daarbij, liefst wat los beginnen en steeds wat strakker zetten, tot hij niet meer piept
te strak is nooit goed, lopen lagers van je dynamo enz kapot...
daarbij, liefst wat los beginnen en steeds wat strakker zetten, tot hij niet meer piept

te strak is nooit goed, lopen lagers van je dynamo enz kapot...
uiteraard.. 
ik leg m er meestal op, span m minimaal, en als hij dan piept of wat andere vage geluiden maakt, zet je m wat strakker.
succes!

ik leg m er meestal op, span m minimaal, en als hij dan piept of wat andere vage geluiden maakt, zet je m wat strakker.
succes!