Tijn's coupe
pffff. met dit weer introduceer ik even mijn nieuwe autotje:
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/bakwissel.jpg[/img]
Hij moet dus een nieuwe versnellingsbak krijgen en er moet wat licht schadehersel gebeuren, maar het was dan ook een vriendelijk prijsje.
om dat te vieren komen binnenkort de nieuwe wieltjes:
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/tenzomean6.jpg[/img]
meer nieuws zodra het beschikbaar is.
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/bakwissel.jpg[/img]
Hij moet dus een nieuwe versnellingsbak krijgen en er moet wat licht schadehersel gebeuren, maar het was dan ook een vriendelijk prijsje.
om dat te vieren komen binnenkort de nieuwe wieltjes:
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/tenzomean6.jpg[/img]
meer nieuws zodra het beschikbaar is.
there is no spoon.
nice wheels...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
17"
ze zijn er niet kleiner.
ze zijn er niet kleiner.
there is no spoon.
zo, na een middag en avond zwoegen en gelukkig hulp van rick , is de motor er nu toch maar in zijn geheel uit. Eerdere pogingen om het subframe te laten zakken en dan zo de bak weg te pakken strandden bij doordraaiende subframebouten
, dus er is weer een kleine uitdaging bij.
van de week even de ruilbak plaatsen en de nieuwe koppelling er gelijk tussen, alles even nakijken en opfrissen, frisse bougietjes er in en dan alle roest die er hier en daar toch al komt kijken gelijk even wegwerken.
uitlaat en kat zijn net gedaan door de vorige eigenaar, dus da's allemaal nog netjes.


van de week even de ruilbak plaatsen en de nieuwe koppelling er gelijk tussen, alles even nakijken en opfrissen, frisse bougietjes er in en dan alle roest die er hier en daar toch al komt kijken gelijk even wegwerken.
uitlaat en kat zijn net gedaan door de vorige eigenaar, dus da's allemaal nog netjes.
there is no spoon.
goed werk!Tijn schreef:zo, na een middag en avond zwoegen en gelukkig hulp van rick , is de motor er nu toch maar in zijn geheel uit. Eerdere pogingen om het subframe te laten zakken en dan zo de bak weg te pakken strandden bij doordraaiende subframebouten, dus er is weer een kleine uitdaging bij.
![]()
van de week even de ruilbak plaatsen en de nieuwe koppelling er gelijk tussen, alles even nakijken en opfrissen, frisse bougietjes er in en dan alle roest die er hier en daar toch al komt kijken gelijk even wegwerken.
uitlaat en kat zijn net gedaan door de vorige eigenaar, dus da's allemaal nog netjes.
leuk ook zo een rode!
ja, goeie kleur he ?
there is no spoon.
Hehe dat subframe laten zakken had ik je ook wel kunnen vertellen, kep laatst hetzelfde idee gehad om bij mijn 19 de koppeling ook zo te vervangen. Maar na inspectie van mijnlosse 16v blok op subframe kwam ik erachter dat het gewoon geen doen is. Bart V bevestigde dit ook.
Direct de motor eruit en en met een paar uurtjes stond ie weer buiten.
Doordraaiende subrframebouten zijn enorm hoerig, had ik ook last van bij het slopen van een 19. Gelukkig kon daar gewoon de slijpschijf in
Bij een toyota ook es gehad, daar hebben we een gat naast geslepen waar de lastoorts naar binnen kon, zo die loszittende vierkant moer weer vastgelast.
Je kun ook proberen door hetzelfde gat met een schroevendraaier die moer te klemmen en em met luchtsleutel weer vast te poeieren.
Direct de motor eruit en en met een paar uurtjes stond ie weer buiten.
Doordraaiende subrframebouten zijn enorm hoerig, had ik ook last van bij het slopen van een 19. Gelukkig kon daar gewoon de slijpschijf in

Bij een toyota ook es gehad, daar hebben we een gat naast geslepen waar de lastoorts naar binnen kon, zo die loszittende vierkant moer weer vastgelast.
Je kun ook proberen door hetzelfde gat met een schroevendraaier die moer te klemmen en em met luchtsleutel weer vast te poeieren.
bij een megane zit dat ook met van die hoerige klemmetjes die de moer op zijn plek houden?
Goeie wiel keuze 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
In de vraagbaak van de R5 staat hoe je een ringsleutel moet bijslijpen om de moeren tegen te kunnen houden. Misschien zou dat bij een Mégane ook mogelijk zijn?Haas schreef:bij een megane zit dat ook met van die hoerige klemmetjes die de moer op zijn plek houden?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
bij de clio van mariek heb ik dat klemmetje eruit gesloopt (2sec werk), aangeizen die kapot was gebroken. Toen een goeie waterpomptang op de moer gezet en deze met een griptang bijeengeknepen. Toen ff de luchttol erop en los wassie. Nieuw klemmetje, moertje erin en aandraaien maar...net zo netjes 
@Martijn, zou kunnen, geen idee, bij een clio kan het zeker wel!

@Martijn, zou kunnen, geen idee, bij een clio kan het zeker wel!
goeie tips, wel laat 
als de motor er uit is kan je er wel weer vrij goed bij. gelukkig. maar de bak en het stuurhuis zitten samen akelig in de weg inderdaad.
het blok zit er nu weer in , de bak en de koppelling zijn vervangen, moet alleen nog ff alles qua slangen opnieuw aansluiten enzo, maar vanavond lekker lui gedaan. Morgen even wat dingen halen bij de dealert die stuk zijn gegaan , bakolie kan ook geen kwaad, en dan kan ik fijn rijden
maar zo heb ik hem nu achter gelaten :
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen1.jpg[/img]
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen2.jpg[/img]
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen3.jpg[/img]
oh en ja, hij moet omlaag
de veren zijn al besteld

als de motor er uit is kan je er wel weer vrij goed bij. gelukkig. maar de bak en het stuurhuis zitten samen akelig in de weg inderdaad.
het blok zit er nu weer in , de bak en de koppelling zijn vervangen, moet alleen nog ff alles qua slangen opnieuw aansluiten enzo, maar vanavond lekker lui gedaan. Morgen even wat dingen halen bij de dealert die stuk zijn gegaan , bakolie kan ook geen kwaad, en dan kan ik fijn rijden
maar zo heb ik hem nu achter gelaten :
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen1.jpg[/img]
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen2.jpg[/img]
[img]http://www.nova-diem.nl/rtc/nieuwewielen3.jpg[/img]
oh en ja, hij moet omlaag

there is no spoon.
nee, da's bekend hoor 

there is no spoon.
netjes 
je hebt wel aardig lopen knoeien


je hebt wel aardig lopen knoeien


das water



there is no spoon.
toch heb je lopen knoeien



waar ik van baal is dat er nou weer een boutje van de bumper bevestiging afgebroken is, degene aan de linker zijkant, dus nou kan de bumper er pas op als ik Mr. Dremel er weer bij gepakt heb.... alsof ik niet genoeg te doen heb.
there is no spoon.
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Wieltjes passen mooi onder dat rood! Nu nog even laten zakken
succes ermee verder! 

there is no spoon.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
joh gekko had die trommels ook ff gespoten !
ziet er toch niet uit die roest zooi
ziet er toch niet uit die roest zooi
ja, ja, stuk ongeduld
komt allemaal in orde hoor. 1 ding tegelijk. ik zal die zooi ff spuiten binnenkort. Hij moest nou ff op zijn wielen en deze waren binnen gekomen, dus ik kon niet wachten, vandeweek moet hij toch verlaagd.

komt allemaal in orde hoor. 1 ding tegelijk. ik zal die zooi ff spuiten binnenkort. Hij moest nou ff op zijn wielen en deze waren binnen gekomen, dus ik kon niet wachten, vandeweek moet hij toch verlaagd.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe die verlaging bij deze uitpakt. Mijn Coupé is een ruggenbreker als je harder dan 100 km/h rijdt. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
merwede veren zijn meestal niet zo heel erg stug. we zien wel.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Het is de achterkant.Tijn schreef:merwede veren zijn meestal niet zo heel erg stug. we zien wel.

Ik verdenk de schokdempers ook, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Binnenkort mag hij weer omhoog i.v.m. de vakantie, dan weet ik gelijk of het inderdaad de schokdempers zijn.
Ik ben dus wel benieuwd naar jouw ervaring.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ja stug is die idd wel ja....
maar durf niet te zeggen hoeveel ik achter heb verlaagd.
rij wel nog met orginele schokbrekers dus geen verkorte
in begin vond ik ook heel erg wennen.
maar op de autoweg nergens vast van eigenlijk, of ik moet door een kuil rijden of een overgang na een brug, dan word ik wel gelanceerd
maar durf niet te zeggen hoeveel ik achter heb verlaagd.
rij wel nog met orginele schokbrekers dus geen verkorte
in begin vond ik ook heel erg wennen.
maar op de autoweg nergens vast van eigenlijk, of ik moet door een kuil rijden of een overgang na een brug, dan word ik wel gelanceerd
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Yamaha R6 '03
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Of over een spoor overweg
The thunderbirds are GOOOOOO!

The thunderbirds are GOOOOOO!