gte vermogen hoger

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

hallo,

op welke manieren kan ik zoveel mogelijk pk's uit mijn gte krijgen zonder het blok te verwisselen voor bijv een volvo blok ofzow wil het eerst zo ff zien zegmaar wat ik allemaal kan doen ik wil graag zo rond de 160/170 pk's als dat mogelijk is nou ik hoo rvan jullie

vr gr jelle
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

het gaat om een renault 5
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nou, die PK's die jij wil, die zijn wel erg moeilijk te bereiken zonder grote aanpassingen.

Als je echt zoveel PK's wilt, dan moet je echt aan een ander blokkie gaan denken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

wat kan ik danb volgens jullie maximaal eruit halen zonder die grote aanpassingen en wat zijn die grote aanpassingen?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

'ik wil rond de 160/170 pk' :lol:

goed wrijven over het kannetje :beer:
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:'ik wil rond de 160/170 pk' :lol:

goed wrijven over het kannetje :beer:
:lol: :lol: :lol:

125/130 pk is het hoogste wat ik heb gehoord... scherpe nokkenas, snelle chip.... maar of het echt zo is.... (L)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

jelledijkstra schreef:wat kan ik danb volgens jullie maximaal eruit halen zonder die grote aanpassingen en wat zijn die grote aanpassingen?
Chip, nokkenas, luchtfilter, uitlaat zonder kat. Nou dan denk ik dat je bij +/- 15-20pk extra toch wel eruit hebt wat jij simpel noemt.

Een blokswap is goedkoper en meer vermogen en zeker bij Renault is het nagenoeg plug en play, dus waarom moeite doen voor dit blok?
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

ok dus een ander blok erin ik heb gehoord dat een volvo blok type 440 of 480 turbo het beste is klopt dat of heb je nog andere blokken met meer vermogen
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

16V motoren, die hebben een nog hoger vermogen en tevens een hogere snelheidsbeleving doordat het toerenmotoren zijn
Mrtn = Maarten
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

maar kunnen jullie mij een concreet voorstel doen dan want van de buitenkant etc heb ik wel verstand maar motoren in en uitbouwen heb ik nooit gedaan dus jah kijk ik laat het zowieso doen maar wil gewoon weten wat past erin en wat heeft het meest evermogen voor mij dus zoveel mogelijk snelheid.

:smoke:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

2.0 16v turbo
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Simpelste/goedkoopste is een 16v blok erin zetten van (bij voorkeur) een 19-16v.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gtturbomotor. verreweg het eenvoudigste. Of een gtturbo kopen, nog beter :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

GT motor is wel het leukste idd :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Haal nu eerst je rijbewijs maar Jelle (~)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Steven schreef:Simpelste/goedkoopste is een 16v blok erin zetten van (bij voorkeur) een 19-16v.
Waarom bij voorkeur een 19 steven? :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Abel schreef:Haal nu eerst je rijbewijs maar Jelle (~)
Ik hoop dat je een grapje maakt? :lol:

zou in ieder geval voor een GTT blokkie gaan; swap is makkelijker en een turbo is uiteindelijk toch het leukst rijden (en makkelijker te tunen) :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

haahahah ja me rijbwijs komt goed jongens
ik ben al bezig!!!
maar kijk je moet toch watte doen hebben ja toch nou dus een gtt blokje is het makkelijkst nou dan de vraag wie heeft er 1 liggen/staan voor weinig geld met goede turbo's.

ik hoor het (Y) 8)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Klik eens hier :)
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

die koppeling doet et niet wat is dat dan een blokej die te koop is
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Erik (Schepjes) schreef:
Steven schreef:Simpelste/goedkoopste is een 16v blok erin zetten van (bij voorkeur) een 19-16v.
Waarom bij voorkeur een 19 steven? :)
De clio 16v heeft een hangende motorsteun aan de veerpoot, de 19-16v staat de motor in geheel op het subframe net als in de 5.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja maar de plekken voor de steunen van je 5 zijn er toch dan kun je je eigen gte steunnen zo overzetten toch?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je al opziet tegen het verwisselen van wat motorsteunen kan je maar beter niet beginnen aan een motorswap :wink:

Oftewel, boeiend wat voor een 16V het is. Passen doet het altijd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jelledijkstra schreef:haahahah ja me rijbwijs komt goed jongens
ik ben al bezig!!!
maar kijk je moet toch watte doen hebben ja toch nou dus een gtt blokje is het makkelijkst nou dan de vraag wie heeft er 1 liggen/staan voor weinig geld met goede turbo's.

ik hoor het (Y) 8)
turbo's nog wel
dan is er maar 1 blokkie, maar of het gaat passen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie