Hoi,
Mijn antenne op het dak is lek.
Ik heb een Clio uit 94 met een lange zo'n 80cm antenne op het dak, die draaibaar omhoog/omlaag is.
Nou is deze lek. Als het regent komt het naar binnen via het direct daarondeliggende binnenlicht. (licht dat opengaat bij deuren openen). Dat zit er precies onder, en daar komt water doorheen.
Is zo'n antenne gewoon te demonteren en dan opnieuw te plaatsen met rubbers of kit of iets dergelijks.
Of kan ik eventueel ook een andere goedkope antenne erop plaatsen (die misschien nog wel mooier is). Zolang die maar niet meer lekt.
Wie kan mij helpen met die probleem.
Hoe repareer/de(monteer) ik de FM antenne Renault CLIO '94
-
- Über-Spammer
Hoi en welkom op het Forum!
je kunt er een rubber onder leggen. gewoon eventjes losdraaien en passend rubbertje leggen.
wellicht een fototje van je auto zou wel leuk zijn
je kunt er een rubber onder leggen. gewoon eventjes losdraaien en passend rubbertje leggen.

Hij is niet rond, maar vierkant, en losdraaien?J-P-S schreef:Hoi en welkom op het Forum!
Ik zie helemaal nergens iets wat ik kan losdraaien, dat is juist het rare, of ben ik nou stom.
Zal zo ff een link geven naar een foto van de auto. Heb hem pas 2 maanden.
Hier: http://www.xs4all.nl/~tfloor/auto.jpg
Zie je ook een klein beetje welke antenne het is
-
- Über-Spammer
je moet even het huis eraf nemen. even voorzichtig een schroevendraaier tussen het middengedeelte zetten dan komt dat los. dan zie je de moer van de antenne eronder zitten.
voorstellen kun je ook even met het: wie is wie topic!
Succes!
Succes!
Wie is Wie: Gedaan.J-P-S schreef:je moet even het huis eraf nemen. even voorzichtig een schroevendraaier tussen het middengedeelte zetten dan komt dat los. dan zie je de moer van de antenne eronder zitten.
Succes!
Ik zal zo is even gaan kijken of ik wat kan vinden om bij die moer te komen.
dat lekken via de antenne is clio probleem, heb het ook gehad. opgelost door kit onder het antenne voetje te spuiten. je kan hem losdraaien bij het moertje aan binnenkant achter de binnenverlichting behuizing
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ja het is gelukt, heb idd die lichtbehuizing eraf getrokken en dan zie je de moer. Zal er zo snel mogelijk kit onder knallen..+Clio16v+ schreef:dat lekken via de antenne is clio probleem, heb het ook gehad. opgelost door kit onder het antenne voetje te spuiten. je kan hem losdraaien bij het moertje aan binnenkant achter de binnenverlichting behuizing
Ziet er ook op het dak wel gaar uit. je kan hem bewegen en dat plaatwerk eromheen is ook slappies zo te zien.. maar kitten zal wel gaan helpen.
thanx