Ik heb al een tijdje last van een piepend geluid in de motorkap. Dit geluid begint meestal pas na een stuk gereden te hebben. Het geluid is niet continu. De ene keer is het vaker dan de andere keer.
Tevens wanneer het geluid zich voordoet, begint meestal het lampje van de accu te branden en neemt de sterkte van de koplampen af of toe. Die zijn ook al een aantal keer doorgebrand.
Zou dit met de waterpomp te maken kunnen hebben? Of heeft iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
Piepend geluid
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik zou eerder denken aan de dynamo...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
hee hallo
leuk dat je hier ook eens komt kijken
hier op de site stellen we ons eerst altijd even voor als nieuwkomer .......
daar hebben we het topic wie is wie voor
als antwoordt op je vraag ...
meer gegevens over welk type auto en welke motor is wel handig
als je acuu lampje gaat branden en je hebt een stroom probleem (verkeerd afgeregelde spanning??)dan lijkt het mij handig om eerder eventjes naar de dynamo te kijken
leuk dat je hier ook eens komt kijken
hier op de site stellen we ons eerst altijd even voor als nieuwkomer .......
daar hebben we het topic wie is wie voor
als antwoordt op je vraag ...
meer gegevens over welk type auto en welke motor is wel handig
als je acuu lampje gaat branden en je hebt een stroom probleem (verkeerd afgeregelde spanning??)dan lijkt het mij handig om eerder eventjes naar de dynamo te kijken
-
misschien ook maar eens naar de v-snaar kijken.. misschien slipt deze....
dan komt daar ook dat geluid vandaan,
wat je hoort
dan komt daar ook dat geluid vandaan,

-
of de lagers in de dynamo zijn verrot
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
T is bijna pasen, dus een kuikentje onder de motorkap?

sorry, kon t echt niet laten

sorry, kon t echt niet laten

-
Het gaat om een R5 uit 1986.
Het accu lampje brand niet continu, maar alleen wanneer het piepende geluid zich voordoet. Je hoort eerst een piepend geluid, wat soms langer aanhoudt dan de andere keer en dan even daarna gaat het accu lampje branden. Ik zat te denken aan een niet meer soepel lopende waterpomp, wanneer die dan hapert, dat de dynamo tijdelijk ook hapert.
Het accu lampje brand niet continu, maar alleen wanneer het piepende geluid zich voordoet. Je hoort eerst een piepend geluid, wat soms langer aanhoudt dan de andere keer en dan even daarna gaat het accu lampje branden. Ik zat te denken aan een niet meer soepel lopende waterpomp, wanneer die dan hapert, dat de dynamo tijdelijk ook hapert.
-
Vsnaar lijkt het niet aan te liggen.Menno schreef:How obvious can it be?
V-snaar.
En wat zou dan het doorbranden van de koplampen te weeg brengen? En de overige lampen niet? Zijn die extra gevoelig of is er iets mis met de spanningsverdeler?
-
ik zeg het nog 1 keer, je dynamo is aan vervanging toe
-
Indien het de dynamo is, waarom start het dan niet meteen bij het wegrijden en pas bijvoorbeeld na een kwartier?Gerard race GT schreef:ik zeg het nog 1 keer, je dynamo is aan vervanging toe
-
omdat de dynamo dan pas warm is en er diverse onderdelen uitzetten.
je lampen branden waarschijnlijk door, door een te hoge spanning, veroorzaakt door een defecte spanningsregelaar (onderdeel van je dynamo) bij veel te hoge spanning kan zelfs je accu overladen worden, het zuur gaat dan koken en je accu kookt over met alle nare gevolgen van dien.
je lampen branden waarschijnlijk door, door een te hoge spanning, veroorzaakt door een defecte spanningsregelaar (onderdeel van je dynamo) bij veel te hoge spanning kan zelfs je accu overladen worden, het zuur gaat dan koken en je accu kookt over met alle nare gevolgen van dien.
-
Oke bedankt, zal daar eens naar gaan kijken!Gerard race GT schreef:omdat de dynamo dan pas warm is en er diverse onderdelen uitzetten.